Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
*Natasja* schreef: Het supplement wat we bij de DA destijds hebben meegenomen, is bijna op, dus nu ga ik over op gewone visolie-capsules. Nu slik ik zelf NatuFit Omega-3 capsules. Kan ik hem die geven (of zijn er nog goedkopere alternatieven?)? En hoeveel heeft hij daarvan nodig?
Hema. Een capsule per dag.
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Hema. Een capsule per dag.
Ik zit ff op de site van Hema te kijken (idd erg goedkoop!). Ik zie 3 verschillende omega-capsules: met alleen 3, met 3 en 6, en met 3, 6 en 9. Welke van de 3 heb ik nodig voor Beau? Ik dacht zelf alleen 3, maar vraag het toch maar even voor de zekerheid. ;)
Door Lizzy
Je kunt die met alleen omega 3 nemen of die met 3 & 6. In de visolie met omega 3 & 6 zit borage olie en dat is ook goed bij gewrichtsproblemen.
Door *Natasja*
Lizzy, Arno heeft zojuist de capsules opgehaald bij de Hema. Maar jeetje, wat zijn die capsules enorm  :o Moet Beau ze persé heel innemen of kan ik ze ook kapotmaken en de olie over zijn voer druppelen?
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Lizzy, Arno heeft zojuist de capsules opgehaald bij de Hema. Maar jeetje, wat zijn die capsules enorm  :o Moet Beau ze persé heel innemen of kan ik ze ook kapotmaken en de olie over zijn voer druppelen?
Valt toch wel mee? Ze glijden zo naar binnen hoor ;D! Maar je mag ze ook lekknippen en over het eten doen. Houd er wel rekening mee dat je voorzichtig een klein gaatje prikt want voor je het weet zit de visolie tegen je plafon!
Door *Natasja*
Lizzy schreef: Valt toch wel mee? Ze glijden zo naar binnen hoor ;D! Maar je mag ze ook lekknippen en over het eten doen. Houd er wel rekening mee dat je voorzichtig een klein gaatje prikt want voor je het weet zit de visolie tegen je plafon!
Eten jouw honden ze in zijn geheel op? Dan ga ik dat eerst proberen, verstop de capsule in zijn eten. Als dat niet lukt, zal ik ze voorzichtig lekprikken  ;)
Door Lizzy
*Natasja* schreef: Eten jouw honden ze in zijn geheel op? Dan ga ik dat eerst proberen, verstop de capsule in zijn eten. Als dat niet lukt, zal ik ze voorzichtig lekprikken  ;)
Bij mij werkt het hier een beetje anders als anders. Het avond eten van de honden (dat ze ergens tussen 16:00 en 21:00 uur krijgen): dat maak ik vroeg in de middag al klaar. Ik doe alles in de voerbakken. Groente, vlees/orgaanvlees of vis (behalve de botten) en de supplementen. De visolie-capsule leg ik dus op de groente. Op iedere voerbak gaat een plastic bord en daar stapel ik de volgende voerbak weer op.

Ik doe dit omdat Brutus GILT als ik zijn eten klaar maak, net voordat hij eten krijgt. En dat is echt niet te nassen. Als ik het 's middags maak, dan krijgt hij dus nooit direct zijn eten en dus gilt hij niet meer, terwijl ik het voer klaar maak. Bovendien is het voer zo ook goed op kamertemperatuur, een bijkomend voordeel.

Maar OK, als ik het eten opdien, dan is de capsule inmiddels opgelost in de groentemix. Geen geklieder, geen gedoe.

(Brutus begint dan wel te gillen hoor, als ik z'n eten geef, maar dan heeft hij binnen 1 tel zijn bak voor z'n snuffert en hoef ik niet 10 minuten naar zijn gegil te luisteren.....).
Door - Judith -
Bruin eet 'm gewoon alsof 't een snoepje is... ::). En bij Sam stop ik 'm in achter in haar keel en dan is het slik... 8).

Wat ik me nog afvroeg: in de omega 3 & 6 capsules van de Hema zit ook vitamine E. Kun je dat niet overdoseren?
Door Eef+Stippels
Lizzy schreef: (Brutus begint dan wel te gillen hoor, als ik z'n eten geef, maar dan heeft hij binnen 1 tel zijn bak voor z'n snuffert en hoef ik niet 10 minuten naar zijn gegil te luisteren.....).
:o :o  ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door