Sonja schreef: Ik heb vanavond de dierenarts kunnen bellen voor de uitslag van Boefs schildklieronderzoek. Ik zat op cursus en heb even vlug kunnen bellen. De uitslag was volgens de da echter volkomen normaal.Het is met een schildklier test altijd heel vreemd,met dezelfde uitslag kun je bij de ene da wel de uitslag thyroids krijgen en bij de andere is er niets aan de hand.
Ik zal morgen even naar de preciese waardes vragen, maar Boef schijnt dus geen schildklierprobleem te hebben.
Daarbij komt ook nog dat de ene hond bij een bepaalde waarde wel last heeft en een andere niet,en dan heb je nog de waardes die zo uitschieten dat iedere da het als abnormaal ziet.
Symptomen als stijve beweging ,slechte beharing,kouwelijk zijn een hard lijf wat een beetje neigt naar dikzijn terwijl er niet veel word gegeten en het gewicht opzich ook niet is waar je van schrikt en een zwart kleurende buik (het lijkt alsof de buik vol met meeeters zit) horen allemaal bij thyroids,als de buik aan het zwart kleuren is wijst de test meestal wel een thyroids aan die herkenbaar is voor iedere da,alles daarvoor zal het misschien niet voldoende uit de bus komen.