Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
Helen schreef: Dat was ook mijn probleem. Ik kan het ook nergens terugvinden. Ik heb Geer een pb'tje gestuurd, mogelijk weet zij het. Ik wacht op haar antwoord. Als ik het weet plaats ik het hier.
Shiiiiit, geer had het nogal druk. Ik zoek het morgen even na!
Door fester
Betatine daar was iets mee. Ik kan me helaas niet meer herinneren wat dat nu was. Ik deed dat steeds op de voetzool van mijn hond. Maar de dokter vertelde mij dat ik daar mee moest stoppen omdat er iets inzat wat de genezing niet bevoorderd. Weet iemand hier wat dit is :-\

Ik heb hele goede ervaringen met groene leem kant en klare. Dit vind ik helemaal supper werken.
Door Sanyo
fester schreef: Betatine daar was iets mee. Ik kan me helaas niet meer herinneren wat dat nu was. Ik deed dat steeds op de voetzool van mijn hond. Maar de dokter vertelde mij dat ik daar mee moest stoppen omdat er iets inzat wat de genezing niet bevoorderd. Weet iemand hier wat dit is :-\
Betadine is een prima middel tegen infecties, maar volgens de laatste inzichten kan het wel de wondgenezing vertragen.
Dus alleen toepassen om te ontsmetten of als iets daadwerkelijk ontstoken is, maar niet te lang of uit voorzorg gebruiken.
Het is gewoon de jodium zelf die die problemen kan geven.
Door Lil
Ik lees dat het probleem gelukkig al (bijna) is opgelost.
Zelf heb ik goede ervaring met de wondspray van de groene os (W-spray), hier wordt niet aan gelikt en dat is een van de weinige middelen waar ze niet aan likken. De wond geneest dan ook snel. Ik heb het laatst bij gebrek aan andere middelen op mezelf gebruikt, werkte echt goed, maar.... ik kwam erachter dat het goedje eventjes goed bijt. Dus nu weet ik ook waarom de beesten het niet zo fijn vinden :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door