Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#625388
Angelique schreef: Hier geen flostouwen nodig. Vandeweek viste ik een tand bij een ander uit de vacht ;D ;D
Even een volwassen hond bij jou lenen  ;D ;D
Door charmed
#625880
Hoi,

Ik zou niet te snel zijn met hoektanden trekken, zeker niet als de rest gewoon recht groeit. Bij één van mijn shelties ging de ene hoektand al vrij vroeg, maar de andere bleef muurvast zitten tot ze een maand of 5 was. De andere hoektand was al een eind op weg, de ene dag kon ik de hoektand met geen mogelijkheid bewegen, de andere dag zat ie zo los als ik weet niet wat.

Geeft Britt maar goed wat te kauwen. Bij de meeste shelties is het normaal dat ze met 6 maanden de puppiehoektanden verliezen. Althans 6 maande was altijd zo bij mijn oudere shelties. 5 maanden bij Whisper en haar kinderen.

Gr. jacqueline

Unique schreef: Mijn Britt is nu 5 1/2 maand,een verschrikkelijk slopertje,maar dat is bijzaak.1 hoektand is ze al kwijt.Nu dus nog 3 te gaan.1 zit al los,dus die komt er wel uit.Die andere 2 zitten muurvast.Ik hoop echt dat die er op de normale manier uit gaan.Anders moet ik ze laten trekken.Mijn DA doet het alleen met gehele narcose,maar zijn leermeester doet het met een roesje.Als het echt nodig is ga ik toch voor dat roesje.Shelties en narcose is niet leuk.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#625882
charmed schreef: Hoi,

Ik zou niet te snel zijn met hoektanden trekken, zeker niet als de rest gewoon recht groeit. Bij één van mijn shelties ging de ene hoektand al vrij vroeg, maar de andere bleef muurvast zitten tot ze een maand of 5 was. De andere hoektand was al een eind op weg, de ene dag kon ik de hoektand met geen mogelijkheid bewegen, de andere dag zat ie zo los als ik weet niet wat.

Geeft Britt maar goed wat te kauwen. Bij de meeste shelties is het normaal dat ze met 6 maanden de puppiehoektanden verliezen. Althans 6 maande was altijd zo bij mijn oudere shelties. 5 maanden bij Whisper en haar kinderen.

Gr. jacqueline


Krijg nou wat.Jaqueline,ik wist helemaal niet dat jij hier lid was.Wat leuk.
Met die hoektanden komt het wel goed hoor.Ze hangt ook geregeld in Vixxen's jas.Maar zodra ik zie dat de nieuwe verkeerd gaan groeien grijp ik toch echt in.
Door charmed
#625980
Hoi,

Haha, ja ik ben ook lid geworden en verstandig, sinds ik mijn honden Carnibest voer zit ik veeeeeel minder bij de dierenarts ;) scheelt flink wat eurootjes in de maand.

Dat zei ik ook, pas ingrijpen als het verkeerd drijgt te gaan. Heb het hier enkele malen gehad dat de hoektanden verkeerd groeiden. Maar dan helpt dat trekken ook niet echt hoor. Want de dames die hier de hoektanden recht vooruit hadden groeien, die hadden de puppiehoektandjes er al heel vroeg uit.
Bij Keshia kwam er eerst zelfs geen hoektand voor terug, die was acht maanden toen men ineens ontdekte dat ze midden in het verhemelte stond. Dus als het echt mis is, doe je er ook nog weinig aan, behalve dan corrigeren als er medische noodzaak is.

Laat haar maar lekker kauwen en hangen LOL

Gr. jacqueline
Unique schreef:
Krijg nou wat.Jaqueline,ik wist helemaal niet dat jij hier lid was.Wat leuk.
Met die hoektanden komt het wel goed hoor.Ze hangt ook geregeld in Vixxen's jas.Maar zodra ik zie dat de nieuwe verkeerd gaan groeien grijp ik toch echt in.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#630042
Yesssssssssssssssss,na het verwerken van een flinke rib en een lap vuile pens,is nummer 3 ook vertrokken.Nu de laatste nog. ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#630231
Unique schreef: Yesssssssssssssssss,na het verwerken van een flinke rib en een lap vuile pens,is nummer 3 ook vertrokken.Nu de laatste nog. ;D ;D
Owww, dat gaat helemaal goed komen :D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#630582
Angelique schreef: Owww, dat gaat helemaal goed komen :D

Jaaaaaaaaaaaa,ik denk het ook.Gelukkig weer 1 minder.Nu die laatste nog, dan hoeven we niet naar de DA. :D ;D
Door Fido
#631479
gewoon lekker afwachten. Wij grijpen ook niet te snel in. Pas als de blijvende tanden in verdrukking komen en scheef gaan staan of als de hond volwassen is en deze heeft nog dubbele hoektanden.

Onze Eddie is nu vijf maanden geweest en de hoektanden komen ook te voorschijn terwijl de melkhoektanden er nog zitten.
Erwin heeft er weinig zin in om zijn eigen hond te moeten opereren (gek hè, terwijl gebitten zijn hobby is  ;D). Hij verteld nu iedere dag tegen kleine Eddie dat ie het wel ff zelf moet regelen zodat de baas hem niet hoeft te opereren ::) (ik vind dat wel lief).

Gister viel Eddie door een maffe maneuvre van hemzelf van de stoel op zijn bekkie, je hoorde echt snok! Erwin snel rennen om zijn chineesje (Eddie is een chinese naakthond) te troosten. Ik zeg volgens mij heeft ie wat in zijn mond en jawel het was een melkhoektandje. Zo die is voor mij! en nu zijn het er nog maar drie! Beide mannen keken mij aan  >:(

Ps. Eddie heeft Erwin om 4 pootjes gewonden waardoor meneertje alles bij de baas voor elkaar krijgt en de baas wordt zo week als was als Eddie hem al aankijkt  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door