Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#614121
Ik heb je topic met aandacht zitten lezen! Helaas kan ik je geen adviezen geven, maar weet (helaas) uit ervaring hoe ellendig jij je kan voelen met een hond die zich niet lekker voelt.... Zelf heb ik ook in zo'n soort situatie gezeten, waarin je van alles probeert... 
En fijn is het als dan iemand met je meedenkt he? De suggeties die Lizzy geeft geven je vast en zeker weer moed om door te gaan! Ik kan alleen mijn duimen voor je aan het werk zetten en hopen dat je een oplossing gaat vinden! Aan je inzet ligt het niet lees ik! Houd moed en heel veel sterkte! :-*

Rachel.
#614130
Ik zou ook in ieder geval de orgaan vlees gaan koken en de groentes ook.
Kan ie tegen eieren?
Dan 'n roer ei in de magnetron en door 't eten doen.

Cis heeft na haar  pancreatitis(vorig jaar) ook maanden lang alleen gekookt voer gegeten, en met thee lepeltjes tegelijk is ze zo langzaam weer helemaal op rauw gekomen.
#614133
Het geen idd weer moed om door te gaan als er iemand is die met je mee denkt.

En nee, hij kan ook niet tegen eieren, terwijl hij er wel dol op is.

Ik heb ook het idee dat hij van de drainage compositum een beetje ziek is, omdat zijn lijfje nu alle rotzooi er uit aan het werken is maar dat weet ik niet zeker.
Heb het spul nog nooit gebruikt.

Ik heb straks wat spiervlees voor hem gekookt, maar hij bliefde het niet. Ben benieuwd hoe het straks gaat met de eendenekken.
#616289
Ik wist niet dat er vloeibare probiotica is.

Hoorde ik van Tannetje en heb het meteen besteld. Ik ben dit nu sinds gisteren aan het geven, kijken hoe Balou er op reageert.

Ik weet dat probiotica weerstandverhogend is, maar geeft het dan ook meer energie??


Balou krijgt nu sinds vorige week Mifloran, hij jeukt zich er niet van en hij is weer veel actiever en vrolijker. Gisteren heb ik lamslever gekookt en daar wat kruimels van door zijn eten gedaan. Hij at het op en tevens nog het overgrote deel van een eendekarkas. Zijn ontlasting is de laatste paar dagen ook dusdanig vast dat ik zijn haar niet weg hoef te binden.

De reinigingskuur met drainage compositum lijkt ook te gaan werken, de zwarte plek op zijn hoofd is roziger aan het worden en tevens zijn balzak(je ;)) is niet meer gitzwart maar wordt ook wat rozer.

Ik ben helemaal blij  ;D ;D, hopelijk zet dit zo door
Laatst gewijzigd door tt-tjes op di 22 aug 2006, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#616295
Ik hoop dat het wel duidelijk is dat je geen gekookte botten moet geven!

Ik heb hier ook een hondje met huidklachten en darmklachten, dus ik weet hoe wanhopig je daarvan kan worden, ik wil je dus even veel sterkte wensen en ik hoop dat je hondje zich gauw beter voelt, want dit is erg ellendig zo.
#616324
Laura2004 schreef: Ik hoop dat het wel duidelijk is dat je geen gekookte botten moet geven!

Ik heb hier ook een hondje met huidklachten en darmklachten, dus ik weet hoe wanhopig je daarvan kan worden, ik wil je dus even veel sterkte wensen en ik hoop dat je hondje zich gauw beter voelt, want dit is erg ellendig zo.
Hoi Laura, hoe is het eigenlijk met Ziggy?
#616350
Lizzy schreef: Hoi Laura, hoe is het eigenlijk met Ziggy?

Met Ziggy's ontlasting gaat het eigenlijk redelijk goed. Ik begin steeds meer te vermoeden dat Ziggy's ontlasting en darmprobleem samenhangt met haar nervositeit. Ziggy is nl extreem nerveus, als we naar buiten gaan dan staat ze helemaal te bibberen, zo nerveus is ze dan en ze reageert heel erg op het gedrag van Kai als Kai bv in de auto zit en hij zit lelijk te blaffen naar een andere hond dan wordt zij helemaal hysterisch, terwijl zij andere honden gewoon leuk vindt, dus ik probeer ze zoveel mogelijk gescheiden te houden in dit soort situaties, maar soms gaat dat gewoon niet. Haar ontlasting is de laatste tijd redelijk stevig, vooral als ze nog niet heeft gerend, dus alleen maar aangelijnd heeft gelopen. Als ze keihard heeft gerend (wat ze dus altijd doet als ze los is) en ze poept erna dan heeft ze altijd diarree. Dus daar gaat het eigenlijk erg goed mee. Maar nu zit ze weer sinds een maand helemaal onder de bulten en waar dat van is, dat zou ik niet weten, maar ik heb het maar een beetje opgegeven. Ze is verder heel erg gelukkig en blij en dat is voor mij het belangrijkste.

Sorry tt-tjes voor mijn lange verhaal in jouw topic.
#619772
Balou krijgt nu sinds vorige week Mifloran, hij jeukt zich er niet van en hij is weer veel actiever en vrolijker. Gisteren heb ik lamslever gekookt en daar wat kruimels van door zijn eten gedaan. Hij at het op en tevens nog het overgrote deel van een eendekarkas.
Zijn ontlasting is de laatste paar dagen ook dusdanig vast dat ik zijn haar niet weg hoef te binden.

De reinigingskuur met drainage compositum lijkt ook te gaan werken, de zwarte plek op zijn hoofd is roziger aan het worden en tevens zijn balzak(je ;)) is niet meer gitzwart maar wordt ook wat rozer.

Ik ben helemaal blij  ;D ;D, hopelijk zet dit zo door
#620046
tt-tjes schreef: Balou krijgt nu sinds vorige week Mifloran, hij jeukt zich er niet van en hij is weer veel actiever en vrolijker. Gisteren heb ik lamslever gekookt en daar wat kruimels van door zijn eten gedaan. Hij at het op en tevens nog het overgrote deel van een eendekarkas.
Zijn ontlasting is de laatste paar dagen ook dusdanig vast dat ik zijn haar niet weg hoef te binden.

De reinigingskuur met drainage compositum lijkt ook te gaan werken, de zwarte plek op zijn hoofd is roziger aan het worden en tevens zijn balzak(je ;)) is niet meer gitzwart maar wordt ook wat rozer.

Ik ben helemaal blij  ;D ;D, hopelijk zet dit zo door
Hee, wat onwijs fijn om te lezen!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door