Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
Nou ik heb even een  eet/poeplijstje bijgehouden.
Vanaf zaterdag;zaterdagochtend Smuldier pens.
                          zaterdagavond    Cb Natuur.
Zondag had hij dus droge,korrelige ontlasting.
                          Zondagochtend Smuldier vlees
                          Zondagavond     CB eend/rijst
Maandag had ie mooie ontlasting.
                          Maandagochtend Smuldier kip
                          Maandagavond     Cb eend/rijst
Dinsdag heeft ie wel 3!! x gepoept,maar alle 3 x droog en valt uiteen.
                           Dinsdagochtend Smuldier vlees
                           Dinsdagavond     Cb eend/rijst
Woensdag helemaal niet gepoept.
                           Woensdagochtend  Smuldier kip
                           Woensdagavond     Runderhacheevlees
Donderdag was het eerste droog/korrelig,de rest wat daarna kwam was goed.   
                            Donderdagochtend  Smuldier kip
                            Donderdagavond      Zalm/koolvisfilet
Vrijdag wederom de eerste poep was weer droog en de rest was weer mooi.
                            Vrijdagochtend  Smuldier kip
                            Vrijdagavond niertjes.
Nu maar kijken wat het morgen is.

Ik kan er nog niet echt een richtlijn uit op maken,maar ik denk dat(daarom heb ik een paar dagen  achterelkaar Smuldier kip gegeven)   het aan de kip ligt,ik weet het niet zeker ,en wss ook aan de rijst .Dus geef even geen kip/rijst/lam/rijst en eend/rijst.           
Als iemand anders nog wat hieruit kan opmaken,dan hoor ik het graag. :)     

Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 18 aug 2006, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
judith1967 schreef: Nou ik heb even een  eet/poeplijstje bijgehouden.
                            Vrijdagavond niertjes.

Ik kan er nog niet echt een richtlijn uit op maken,maar ik denk dat(daarom heb ik een paar dagen  achterelkaar Smuldier kip gegeven)   het aan de kip ligt,ik weet het niet zeker ,en wss ook aan de rijst .Dus geef even geen kip/rijst/lam/rijst en eend/rijst.           

het lijkt mij dat ie wat moeite heeft na de kip/rijst
misschien dan toch maar mengen met wat orgaan of pens?
Nox had ook vaak na cb kip/rijst van die kalkkeutels.
Door Lizzy
judith1967 schreef: Nou ik heb even een  eet/poeplijstje bijgehouden.
                            Vrijdagavond niertjes.

Ik moet je eerlijk zeggen dat als mijn honden niet leeglopen van de diarree en geen pijn hebben bij het poepen (heel hard moeten persen): dan kijk ik verder niet naar de ontlasting en maak ik mij er ook niet druk om. Ze hebben hier ook wisselende ontlasting. Als ik 2 dagen achter elkaar runderkopvlees geef: dunnere ontlasting. Als ik kalfsbot met pens: witte ontlasting. Als ik orgaanvlees geef: dunnere ontlasting. Een hond (en ook een mens - ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander zit, maar als je tosti's eet heb je ook andere ontlasting als dat je patat eet. Of een groente-wok-schoteltje. Toch?).

Dus ik weet niet precies waarom je persee wilt weten waar het 'm aan ligt? Heeft je hond last/moeite met ontlasten?

De oorzaken van de verschillende ontlasting kan liggen in: hoeveelheid bot per voedingssoort, hoeveelheid vezel, etc.

Als je het persee wilt weten: kun je beter een paar dagen/week achter elkaar exact hetzelfde voeren en dan kijken hoe de ontlasting zich vormt in deze dagen.
Door judith1967
pallas schreef: het lijkt mij dat ie wat moeite heeft na de kip/rijst
misschien dan toch maar mengen met wat orgaan of pens?
Nox had ook vaak na cb kip/rijst van die kalkkeutels.
Ik geef voortaan bij de kip/rijst maar een schijfje pens. ;)
Door judith1967
Lizzy schreef: Ik moet je eerlijk zeggen dat als mijn honden niet leeglopen van de diarree en geen pijn hebben bij het poepen (heel hard moeten persen): dan kijk ik verder niet naar de ontlasting en maak ik mij er ook niet druk om. Ze hebben hier ook wisselende ontlasting. Als ik 2 dagen achter elkaar runderkopvlees geef: dunnere ontlasting. Als ik kalfsbot met pens: witte ontlasting. Als ik orgaanvlees geef: dunnere ontlasting. Een hond (en ook een mens - ik weet niet hoe het met de gemiddelde Nederlander zit, maar als je tosti's eet heb je ook andere ontlasting als dat je patat eet. Of een groente-wok-schoteltje. Toch?).

Dus ik weet niet precies waarom je persee wilt weten waar het 'm aan ligt? Heeft je hond last/moeite met ontlasten?

De oorzaken van de verschillende ontlasting kan liggen in: hoeveelheid bot per voedingssoort, hoeveelheid vezel, etc.

Als je het persee wilt weten: kun je beter een paar dagen/week achter elkaar exact hetzelfde voeren en dan kijken hoe de ontlasting zich vormt in deze dagen.
Als zijn ontlasting droog is heeft ie moeite met poepen.
Als zijn ontlasting gewoon goed is dan is er niks aan de hand.
En omdat hij eigenlijk nooit last heeft gehad van droge ontlasting,wilde ik gewoon weten waaraan het lag.
Heb nu dus een beetje een idee waar het an lig,dus dan kan ik er rekenig mee houden en dan wat pens extra erbij geven. ;)
Door Borke
Los van voeding heeft ook beweging zijn effect op de stoelgang.
Veel zwemmen is vaak wat dunnere ontlasting, minder beweging is vaak vastere ontlasting.
Dus naast de voeding, moet je daar ook rekening mee houden!
Door André
Ik denk dat droge ontlasting voornamelijk de oorzaak is van een voorafgaande botrijke maaltijd.

Mijn inziens moet dat niet erg zijn, okee gevoelsmatig bekruipt je het gevoel als je hond moeite met persen heeft AHHH zielig, maar het voordeel is dat de anaalklieren op deze manier gebruikt worden waar ze o.a voor gemaakt zijn.
Laatst gewijzigd door André op za 26 aug 2006, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Andre schreef: Ik denk dat droge ontlasting voornamelijk de oorzaak is van een voorafgaande botrijke maaltijd.

Cairo eet Cb,bibi en smuldier,volgens mij kan hij daar niet teveel aan bot van binnen krijgen,toch ???

Mijn inziens moet dat niet erg zijn, okee gevoelsmatig bekruipt je het gevoel als je hond moeite met persen heeft AHHH zielig, maar het voordeel is dat de anaalklieren op deze manier gebruikt worden waar ze o.a voor gemaakt zijn.
Door André
Judith,

Als ze bij mij Bibi eten is de ontlasting ook hard, niet wit zoals bijvoorbeeld na een botrijke maaltijd.
Maar vis bijvoorbeeld geeft weer een plakkerige grijze kleiachtige massa.

Heeft je hond er erg veel last van , of ben je alleen nieuwsgierig hoe of dit komt?

Laat het maar even weten.

succes André
Door tieneke
Andre schreef: Ik denk dat droge ontlasting voornamelijk de oorzaak is van een voorafgaande botrijke maaltijd.

Vooral na de hele eend of eendennnekken is het voor de 2 nollebakmonsters de volgende dag extra hard persen en voor mij poep- korrels ruimen  ::) ::)
Hierna krijgen ze weer een grote lap spiervlees of orgaan wat weer laxeert maar nog steeds hebben ze dan alletwee een drol om te zoenen! ;D ;D
Door Sanyo
tieneke schreef: Hierna krijgen ze weer een grote lap spiervlees of orgaan wat weer laxeert maar nog steeds hebben ze dan alletwee een drol om te zoenen! ;D ;D
:yucky:
Door judith1967
Andre schreef: Judith,

Als ze bij mij Bibi eten is de ontlasting ook hard, niet wit zoals bijvoorbeeld na een botrijke maaltijd.
Maar vis bijvoorbeeld geeft weer een plakkerige grijze kleiachtige massa.

Heeft je hond er erg veel last van , of ben je alleen nieuwsgierig hoe of dit komt?

Laat het maar even weten.

succes André
Bedankt voor je antwoord ;)

Na het eten van de kip/rijst(bibi) is de ontlastind droog,korrelig.En als die kip(smuldier) is ie ook droog,korrelig.
Nu momenteel is de ontlasting weer goed.Ik geef even geen kip/rijst(bibi)kip(smuldier) meer.Maar toen hij er wel last van had,was ik idd gewoon nieuwsgierig waar het door zou kunnen komen.Maakte mij er niet druk om,want na een vis maaltijd was de ontlasting weer goed.
Laatst gewijzigd door judith1967 op zo 27 aug 2006, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
[quote author=tieneke  maar nog steeds hebben ze dan alletwee een drol om te zoenen! ;D ;D
[quote][/quote]

Drollen zoenen. :puke: :nerves:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door