Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mayka
Mayka heeft ook altijd jeuk (op brokken/Carnibest én BARF), behalve als ik haar dagelijks borageolie geef. Ik heb wel eens geprobeerd het af te bouwen en nu ze volledig op BARF staat om er mee te stoppen, maar binnen 2 dagen begint ze weer te krabben en te bijten.
Door Lizzy
Femke schreef: ik heb ene keer in het boek van Atjo Westerhuis iets gelezen over honden die krabben om het krabben. Dan is er ook niets te zien aan de huid, alleen vliegen ze dan overeind om te krabben.

Heb je dat boek? Anders wil ik het wel even voor je opzoeken en overtypen.
Volgens mij bedoel je hier het middel Agaricus. Mo, gaat Rover krabben als je aan de plek komt?
Door MoniqueAppels
Er staan hier meerdere redenen die mij aannemelijk lijken. Ofschoon ik niet helemaal begrijp wat krabben om het krabben betekent. Ik weet dat krabben ook overspronggedrag kan zijn maar dat is het in dit geval niet. Ik ga eens kijken hoe hij reageert als ik aan die plek kom. Nog altijd heb ik geen regelmaat kunnen ontdekken dus... wordt vervolgd.
Door Assie
Dat krabben om het krabben klopt. Doet mijn hond ook nog wel eens in opgewonden toestand. Hij is nu 6 jaar, ben sinds kort voor 99,9% van zijn huid(jeuk)problemen af en als ik bijv. naar buiten met hem wil gaan en het duurt allemaal wat lang, gaat hij vanwege de stress op z'n buik krabben. Dat kan hij nl. heel goed.......
Door MoniqueAppels
Assie schreef: Dat krabben om het krabben klopt. Doet mijn hond ook nog wel eens in opgewonden toestand. Hij is nu 6 jaar, ben sinds kort voor 99,9% van zijn huid(jeuk)problemen af en als ik bijv. naar buiten met hem wil gaan en het duurt allemaal wat lang, gaat hij vanwege de stress op z'n buik krabben. Dat kan hij nl. heel goed.......
Ja, maar dat is niet de reden bij mijn hond. ;)
Door Femke
Rovanna schreef: Ja, maar dat is niet de reden bij mijn hond. ;)
ik zal vanavond dat stukje van Atjo Westerhuis eens voor je overtypen, misschien herken je er wat in  ;)
Door Femke
Dit staat er over jeukklachten die passen bij het middel Agaricus:

Zeer heftige jeuk. Al bij de geringste aanraak is er een fanatieke krabreflex. Je hoeft bij wijze van spreken alleen maar naar het dier te wijzen, of hij trekt zijn huid heen en weer en probeert te krabben, likken of te bijten.
Het opmerkelijke is dat huid en vacht geen afwijkingen vertonen; je begrijpt niet waarom de hond zo'n jeuk heeft. We zien deze huidklacht nog wel eens bij boxers.

Het meest gevoelige gebied ligt in een baan van staart tot achterhoofd. Het beeld is gemakkelijk te verwarren met een mijtallergie. Het verschil is dat bij de laatst genoemde wel huid- en vachtleasies te vinden zijn.
[stukje over  de behandeling van mijtallergie, heb ik overgeslagen]

We moeten bij Agaricus denken aan trekkingen van de huid. Agaricus is ook een bekend epilepsiemiddel.
Soms zijn er nog een paar typische Agaricus-symptomen zichtbaar: Een trage ontwikkeling (Laat seksueel rijp, laat zindelijk) lang ondeugend met gedrag zoals het vernielen van de mand, meubeld e.d., het stelen van voedsel (terwijl de eetlust normaal is), grote nieuwgierigheid en overmatige activiteit.
Door MoniqueAppels
Dank Femke voor je uiteenzetting!

Maar volgens mij ben ik eruit wat de reden is. Kan het zijn dat Rover een bepaalde allergie heeft? Het is namelijk zo: ik logeer momenteel sinds een week in het huis van vrienden die op vakantie zijn en hij heeft geen jeuk! Tenminste niet dat ik heb kunnen ontdekken. Hij krabt dus niet. Hij slaapt daar op de plavuizen vloer of soms op een vloermat maar niet in zijn eigen mand. Ik denk dat ik gewoon vaker zijn eigen deken moet wassen.....
Klinkt dit plausibel?
Door Jolly
Rovanna schreef: Dank Femke voor je uiteenzetting!

Maar volgens mij ben ik eruit wat de reden is. Kan het zijn dat Rover een bepaalde allergie heeft? Het is namelijk zo: ik logeer momenteel sinds een week in het huis van vrienden die op vakantie zijn en hij heeft geen jeuk! Tenminste niet dat ik heb kunnen ontdekken. Hij krabt dus niet. Hij slaapt daar op de plavuizen vloer of soms op een vloermat maar niet in zijn eigen mand. Ik denk dat ik gewoon vaker zijn eigen deken moet wassen.....
Klinkt dit plausibel?
Ben geen femke, maar dat zou kunnen.

Hier sleept Chasey zijn kleed(oud dekbed) als hij hem vies vind, richting de wasmachine.
Kom je soms beneden , breek je zowat je nek, omdat dat dekbed half in de gang opgehoopt ligt.
Door Mevroi Kruim
[quote="Jolly"]
Ben geen femke, maar dat zou kunnen.

Hier sleept Chasey zijn kleed(oud dekbed) als hij hem vies vind, richting de wasmachine.
Kom je soms beneden , breek je zowat je nek, omdat dat dekbed half in de gang opgehoopt ligt.

[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar, ook al ben ik ook Femke niet, ik ben het wel met Jol eens. Allergie voor iets bij jou thuis kan zeer zeker de oorzaak van z'n jeuk zijn. Het hoeft niet perse z'n deken te zijn, het kan vanalles wezen. Misschien wel het wasmiddel dat je gebruikt, of het schoonmaakmiddel waarmee je dweilt, of de vloerbedekking, of .... noem maar op. Nog een leuke klus om uit te zoeken  :-X
Door Femke
[quote="Kruimel"]

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar, ook al ben ik ook Femke niet, ik ben het wel met Jol eens. Allergie voor iets bij jou thuis kan zeer zeker de oorzaak van z'n jeuk zijn. Het hoeft niet perse z'n deken te zijn, het kan vanalles wezen. Misschien wel het wasmiddel dat je gebruikt, of het schoonmaakmiddel waarmee je dweilt, of de vloerbedekking, of .... noem maar op. Nog een leuke klus om uit te zoeken  :-X
[/quote]

Volgens mij is Mo onlangs verhuisd, en heeft Rover al heel lang jeuk. Dat scheelt wel, kun je al een hoop dingen wegstrepen denk ik.....
Door MoniqueAppels
[quote="Femke"]
Volgens mij is Mo onlangs verhuisd, en heeft Rover al heel lang jeuk. Dat scheelt wel, kun je al een hoop dingen wegstrepen denk ik.....
[/quote]

Ja inderdaad zeg, daar had ik nog niet aan gedacht! Goed van jou, Fem :)
Ik moet maar eens even goed gaan nadenken wat er allemaal aan de hand is. Misschien moet ik gewoon vaker stofzuigen en wassen. ;D
Door Mevroi Kruim
[quote="Hitam"]
Ander wasmiddel?
[/quote]

Dacht ik dus ook aan. Probeer eens Ecover, van de gezonde winkel, dat bevat geen synthetische troep. OK, je was wordt wat minder wit maar af en toe weer eens Persil ertussendoor en het kan ermee door.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door