Moderator: Lizzy
Femke schreef: ik heb ene keer in het boek van Atjo Westerhuis iets gelezen over honden die krabben om het krabben. Dan is er ook niets te zien aan de huid, alleen vliegen ze dan overeind om te krabben.Volgens mij bedoel je hier het middel Agaricus. Mo, gaat Rover krabben als je aan de plek komt?
Heb je dat boek? Anders wil ik het wel even voor je opzoeken en overtypen.
Assie schreef: Dat krabben om het krabben klopt. Doet mijn hond ook nog wel eens in opgewonden toestand. Hij is nu 6 jaar, ben sinds kort voor 99,9% van zijn huid(jeuk)problemen af en als ik bijv. naar buiten met hem wil gaan en het duurt allemaal wat lang, gaat hij vanwege de stress op z'n buik krabben. Dat kan hij nl. heel goed.......Ja, maar dat is niet de reden bij mijn hond.
Rovanna schreef: Ja, maar dat is niet de reden bij mijn hond.ik zal vanavond dat stukje van Atjo Westerhuis eens voor je overtypen, misschien herken je er wat in![]()
Rovanna schreef: Dank Femke voor je uiteenzetting!Ben geen femke, maar dat zou kunnen.
Maar volgens mij ben ik eruit wat de reden is. Kan het zijn dat Rover een bepaalde allergie heeft? Het is namelijk zo: ik logeer momenteel sinds een week in het huis van vrienden die op vakantie zijn en hij heeft geen jeuk! Tenminste niet dat ik heb kunnen ontdekken. Hij krabt dus niet. Hij slaapt daar op de plavuizen vloer of soms op een vloermat maar niet in zijn eigen mand. Ik denk dat ik gewoon vaker zijn eigen deken moet wassen.....
Klinkt dit plausibel?