Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#50555
Ik denk dat het even zo goed iets anders kan zijn dan een gedrags probleem,hoeveel honden houden er niet mee op als ze ander voer krijgen.......dat zou niet zo zijn als het puur een gedragsprobleem zou zijn.
Tuurlijk kan je het ze uiteindelijk afleren,maar ergens anders heb ik dit ook al eens gezegd ,een hond moet eten,je kunt je hond door te straffen afleren om zijn eten te pakken,zegt dat dan ook dat eten een gedragsprobleem is .....dacht het niet,en hoewel het voor sommige honden mischien een aangeleerd iets is,heel veel honden eten het toch denk ik meer omdat er iets inzit wat ze kunnen gebruiken.Mijn honden deden het toen ze brokken kregen,allemaal,ze hebben stoffers naar hun herses gegooid gekregen (rustig maar ik heb nog nooit iets raak gegooid ;D ) maar toen ze weer op vers terug gingen was het poep eten ook weer direct over,waar is hier het gedragsprobleem ???
Laatst gewijzigd door sylvia op za 07 feb 2004, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ordell
#50561
Bij jou is het een voedingsprobleem geweest. Alleen bij een gedragsprobleem moet je straffen maar da's mijn mening. Ik heb er goede resultaten van gezien.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50564
Ordell schreef: Bij jou is het een voedingsprobleem geweest. Alleen bij een gedragsprobleem moet je straffen maar da's mijn mening. Ik heb er goede resultaten van gezien.
maar ja hoe weetje zeker dat het gedrag is,want wat wij als goed voer bestempelen wil nog niet zeggen dat ze er geen poep bij gaan eten om iets aan te vullen.
Hoe weet je wanneer het gedrag is en wanneer niet?
Door Ordell
#50591
Wij pretenderen onze honden goede voeding te geven toch? Ik ga dan voor gedrag ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50592
Ordell schreef: Wij pretenderen onze honden goede voeding te geven toch? Ik ga dan voor gedrag ;)
ja maar ook in deze voeding geld dat het ene merk bij de ene hond misschien niet dat doet als wat het voor de andere hond doet,Oftewel ander merk proberen kijken of het over gaat.
Door Paul_Barte
#50596
Zit nog ff deze zin terug te lezen:

>>Mijn honden deden het toen ze brokken kregen,allemaal,ze hebben stoffers naar hun herses gegooid gekregen (rustig maar ik heb nog nooit iets raak gegooid ) maar toen ze weer op vers terug gingen was het poep eten ook weer direct over,waar is hier het gedragsprobleem<<

Volgens mij zeg je hier precies wat de oorzaken zijn en hoe te verhelpen.

Er zijn honden die na het overzetten op vers vanzelf stoppen met poep eten.

en

Toen ze poep aten op brokken werd er niet gestraft en was de beloning groter als de straf m.a.w. je had beter moeten mikken ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50609
hahahahah ik probeer al mijn leven lang raak te gooien,de enige kans op raak gooien heb ik als ik het juist niet wil raken ;D ;D ;D
Door jolly64
#50837
Mijn hond zit op een elementatie dieet en mist zijn kluifjes en ik denk dat in die ene drol iets lekker in zat :P
Andere drollen heeft hij nog nooit aangeraakt en daarna ook niet meer
Dus ik weet nou niet of het een gedrags of eetprobleem is
gelukkig doet en deed hij het verder nooit ;D
Hoop dat het hierbij gebleven is
Gr Jolanda
Door Gerdie
#52808
Mijn vorige hond Dusty (West Highland White Terrier) at ook regelmatig poep. Ook ik had nagevraagd of ze iets ´tekort´ kwam bij de voeding, maar de dierenarts zei me toen dat Dusty gewoon een ´vies´ hondjes was! ::)
Door oebaya
#52823
Li@nne schreef: Zo, na 3 dagen een klein beetje pens erbij gegeven te hebben is het poep eten al stukken minder!
De "bottenpoep" is nog wel erg lekker ;) maar we zijn op de goede weg :D
Hopen dat het blijft helpen die pens, maar het geeft wel aan veel mensen die met dit vervelende probleem bezig zijn denken: veel honden die poep eten hebben meer vezels in hun voeding nodig en liefst een beetje rottende en wat zit er in pens? Juist, rottende vezels.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door