Dank je.
Had ik inderdaad al gelezen, maar toch bedankt voor de moeite!
Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: 70mg per kilo is niet voldoende om de urine aan te zuren. We praten dan eerder richting de 500 a 1000 mg vitamine C. En tja, dat hangt ook af van de pH waarde van de urine.Oh, ik snap het.
De meeste brokken bevatten trouwens vitamine C. Maar versvlees maakt de urine van nature al zuurder omdat het meer vlees bevat dan brokken. Veel meer. En vlees verzuurt.
Groetjes, Lizzy
Moos schreef:Graag gedaan! Hoewel ik mezelf eigenlijk helemaal niet zo duidelijk vind hoor (nu ik het nog een keer terug lees)
Oh, ik snap het.
Weer onwijs bedankt voor de fijne uitleg!
Moos schreef: Sorry, daar was ik weer even met nog een vraag.Ik denk dat het ook wel af hangt van hoeveel koekjes je geeft. Geef je heel weinig koekjes, dan denk ik dat die van proplan niet direct kwaad kunnen... Maar ja, eigenlijk vind ik zelfgebakken koekjes beter! Er zit in veel recepten veel meer vlees dan in de kant-en-klare koekjes en er zit geen rotzooi in! Misschien is het ook geen gek idee om fruit of komkommer als beloning te proberen. Kun je lekker afwisselen!
Ik kwam op deze site net allemaal links naar sites met recepten voor zelfmaak hondenkoekjes tegen.
Zou dit een goed idee zijn om voor Moos te maken?
Hij krijgt niet heel veel tussendoortjes, maar wel beloningtjes als hij braaf heeft stilgezeten tijdens het kammen en bij het komen buiten.
Zijn zelfgemaakte koekjes i.v.m. zijn blaasgruis een beter alternatief voor bijv. de proplan hondenkoekjes?
Lizzy schreef: Graag gedaan! Hoewel ik mezelf eigenlijk helemaal niet zo duidelijk vind hoor (nu ik het nog een keer terug lees)En zou je bijv. die cranberry capsules dan gewoon kunnen geven, of moet dat in overleg met de da?.
Maar OK, ik bedoelde: als de pH waarde van de urine van jouw hond nu goed is (een paar keer meten en de pH waarde moet zo rond de 6.4 zijn) dan hoef je dus de urine niet aan te zuren, vind ik. Maar wordt de pH waarde hoger, richting de 7.0, dan zou het een goed idee kunnen zijn om vitamine C te geven. Ik denk dan alleen eerder aan 500 a 1000 mg (zure vitamine C). Of aan cranberry capsules. Die verzuren de urine ook.
Groetjes, Lizzy
Lizzy schreef: Mmm, je kunt je dan eigenlijk wel afvragen of je de juiste DA getroffen hebt.... een dierenarts die anti vervlees is...., daar heb ik het niet zo op, eerlijk gezegd. En het is denk ik inderdaad zinloos om deze vraag aan deze dierenarts te stellen.Nou, ik vind sowieso niet dat ik het met deze da getroffen heb. Vaak weten ze dingen niet meer, en het is me ook een keer gebeurd dat Moos een kwaal toegewezen werd die bij een andere hond hoorde
Maar goed, ik zelf zou eerst de pH waarde van de urine meten alvorens met cranberry aan de slag te gaan.
En, misschien doe je er goed aan een dierenarts te bellen (om advies te vragen) die pro versvlees is EN verstand heeft van blaasgruis! (Hint: dat zijn Tannetje de Koning, Wim de Leeuw en John Woudstra).
Groetjes, Lizzy
Moos schreef: Het probleem is een beetje dat andere merken hier in de buurt niet verkocht worden. Ik woon in Schoorl, N-Holland. In Alkmaar misschien nog wel maar ik heb geen auto, en als student een prutvriezertje, dus ik kan ook niet bestellen en dan bewaren.Hoi Moos, nogmaal Jolly hier
Jolly schreef: he marloes, ik las even vluchtig je berichten door,( zal zo even goed lezen) en zag inene mijn naam voorbij komen.Heel erg bedankt voor je aanbod, wat een behulpzame mensen hier allemaal!
Mocht je vers vlees van het merk Bibi willen proberen, dan kan ik je dat wel eens komen brengen. Ik woon in Breezand, dus schoorl is niet zo ver weg van mij vandaan.