Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
[quote="Paul_Barte"]
Hoi Wendy,

Tja...zwaar kl*ten maar heb je keus??
Qyan zit op dit moment absoluut helemaal niet lekker in zijn velletje maar dat is geen nieuws natuurlijk. De demodex zat al startklaar om uit te breken en het was gewoon ff wachten tot de weerstand door wat voor reden ook in elkaar zakte en hup...bingo...daar zijn we weer.
Je kunt dan gaan sleutelen wat je wilt en proberen de demodex onder controle te krijgen maar het kan ook een gebed zonder einde zijn omdat de demodex een gevolg is en niet de hoofdoorzaak m.a.w. je bent de syptomen aan het bestrijden. Ook zonder de demodex voelt de hond zich nog steeds ziek, zwak en misselijk.
De radioactieve vloeistof die wordt gebruikt wordt ook bij mensen toegepast en ook daar moeten allerlei dingen geregelt worden i.v.m. gevaar. Echter....er gaat niemand dood aan bij mijn weten.
Ik begrijp je cirkeltje helemaal maar wil je op deze manier verder.....denk zelf dat geen hond dat volhoudt en ook jij niet.
Wil en kan natuurlijk niets bij je forceren maar zet alle 'voors' en 'tegens' eens goed, heel goed op een rijtje!!
Succes met je beslissing
Paul
[/quote]

hoi paul,
tja, kan er geen zinnig tegenwoord tussen voegen eigenlijk ;)
enige wat ik er op kan zeggen is dat qyan zich eigenlijk helemaal niet ziek, zwak en misselijk voelt.
nu we alweer een week met hem naar het bos gaan ging hij zich juist weer lekker voelen.
hij is niet meer agressief, niet meer happerig, frustratie is verdwenen, vrolijk, vreet goed ;)
zit verder eigenlijk gewoon goed in zijn vel.
maar je bedoeld de demodex een gevolg van de afgelopen maanden door het binnen zitten en de stress die daardoor is ontstaan denk ik dan he, of de pijn van zijn poten, de oorzaak, etc, etc?

dus idd, zoals jij het opschrijft, waar ik voor het grootste gedeelte in mee ga, behalve ziek, zwak en misselijk zijn dan, idd weinig keus.
maar lekker zit het me toch niet, maar dat is overduidelijk geloof ik he ;D
en de reden dat het me niet lekker zit is op de eerste plaats toch dat Overduin dit onderzoek hoe dan ook niet wilde laten doen een tijd terug :-\
Door qyan
[quote="Truus.P"]
Hoi Wendy,
Wat een gesukkel met qyan zeg :-\
Ik zou ook eerst wel het een en ander willen weten ja.
Ik kan je wel vertellen dat ik ook een scan heb gehad waarbij ze radioaktief spul inspoten. Ze zeiden dat het niet schadelijk was en minimaal. Het was noodzakelijk om te ondergaan en ik heb er geen klachten van gehad.
Ik weet niet of het iets helpt maar ga je in ieder geval op je gevoel af. Is vaak het beste besluit ;)
Veel sterkte :-*
[/quote]

op mijn gevoel afgaan zou in dit geval niet het beste besluit zijn, echt niet, want dan overwint het menselijk egoisme en ga ik mijn eigen gevoel boven dat van mijn hond zetten en boven het belang van mijn hond.
ik heb er namelijk geen lekker gevoel bij, maar is qyan daarmee geholpen en zoals paul zegt in meer of mindere mate, wordt de cirkel zonder die scan wel doorbroken of blijven we op deze manier doorgaan?
>:( >:(paul heeft gewoon weer gelijk ;D
en dat kan nooit de bedoeling zijn, kiezen voor mezelf en niet voor qyan ;)

maar vindt het wel prettig om te horen dat het in jouw geval niet schadelijk was en minimaal :D stelt toch weer wat gerust he ;)
Door crutz
Wendy,

ik kan eigenlijk alleen maar met Paul mee gaan,
t is een kl@te periode nu,
en Qy is bijna op zn slechts,
maar alle klachten kunnen natuurlijk voorkomen uit pijn oid
en dat is wat je evt kan zien op die scan

als ik verstandlijk denk (is natuurlijk altijd moeilijk) zou ik zeggen,
DOEN die scan, t klinkt misschien bot, maar veel slechter kan hij op dit moment niet worden en de oorzaak wordt misschien wel gevonden

sterkte met het nemen van deze beslissing
Door oebaya
Wendy aan wat Paul heeft gezegd, heb ik niets toe te voegen. Doe het nu gewoon, dan heb je echt alles onderzocht en heb je zekerheid. Pas als je voor jezelf zekerheid hebt dat je alles hebt laten checken en eventuele dingen hebt uitgesloten, kan je verder met Qyan en met wat hij is en kan.
Sterkte,
gr.
Nicolette
Door sharpie
Hoi Wendy,
Ik snap je dilemma :-\
Ik heb zelf toen ik 18 jr. was 2 keer een scan gehad met contrastvloeistof en ook nog eens 2 keer radioactief jodium toegediend gekregen en ik moest dan idd ook in isolatie blijven tot de radioactiviteit uit mijn lichaam was.

Het is natuurlijk niet gezond, maar ik heb er niet echt veel last van gehad, buiten dat ik een beetje moe en licht misselijk was, maar dat was vooral te wijten aan het radioactief jodium en niet aan de contrastvloeistof.

Je kan altijd na de scan,als hij weer naar huis mag een ongiftingskuurtje doen om de contrastvloeistof er weer uit te gooien toch?
Dan weet je tenminste wat er aan de hand is.
Sterkte :-*
Door Peet
Wendy,
Beau heeft een schildklier-scan gehad, ook met radioactieve troep....Toch heeft hij er maar weinig last van gehad. Maar als je hond niet 100% is, zou ik rustig een maandje wachten, zoveel verschil zal dat toch niet maken? Het blijft toch een flinke aanslag op hun systeem hoor.

Maar even wat anders: dat jouw hond daarna een nacht zou moeten blijven is onzin! Ik heb van te voren aagekondigd dat ik zou komen, wanneer het hun uitkwam, maar dat na de scan, hij met me mee naar huis zou gaan....punt uit! Gewoon je niet om laten praten en zeggen dat je hond daar psychisch helemaal gestoord van wordt (flink overdrijven!!!!).

Heb ik ook gedaan (in de Univ Kliniek in Utrecht).
Het punt is nl dat als jij je hond brengt, en je spreekt af hem de volgende dag weer op te halen,zij alles kunnen doen wanneer het hun uitkomt.
Nou, mooi niet bij mij: zeg maar wanneer ik er moet zijn, en daarna gaat mijn hond mee naar huis! En zo geschiedde..... ;D
Heel veel sterkte!
(Ik ben echt niet zo'n held met een grote b*k.....maar aan Beau wordt niet geprutst zonder dat ik erbij ben.....)
Peet
Door qyan
nou paul,
wederom heb je me weer een slapeloze nacht bezorgd >:( ;D ;D
maar idd, je hebt gelijk!
ik ga het dus maar gewoon laten doen, al ben ik er niet gerust op en zit het me echt niet lekker :-\
maar idd, van uitstel komt vaak weer afstel en dan blijft dat balletje maar rollen.

hoop alleen dat er nu echt een keer iets uitkomt ipv weer, sorry, we kunnen niets vinden :-X
Door qyan
[quote="Peet"]
Wendy,
Beau heeft een schildklier-scan gehad, ook met radioactieve troep....Toch heeft hij er maar weinig last van gehad. Maar als je hond niet 100% is, zou ik rustig een maandje wachten, zoveel verschil zal dat toch niet maken? Het blijft toch een flinke aanslag op hun systeem hoor.
Maar even wat anders: dat jouw hond daarna een nacht zou moeten blijven is onzin! Ik heb van te voren aagekondigd dat ik zou komen, wanneer het hun uitkwam, maar dat na de scan, hij met me mee naar huis zou gaan....punt uit! Gewoon je niet om laten praten en zeggen dat je hond daar psychisch helemaal gestoord van wordt (flink overdrijven!!!!).
Heb ik ook gedaan (in de Univ Kliniek in Utrecht).
Het punt is nl dat als jij je hond brengt, en je spreekt af hem de volgende dag weer op te halen,zij alles kunnen doen wanneer het hun uitkomt.
Nou, mooi niet bij mij: zeg maar wanneer ik er moet zijn, en daarna gaat mijn hond mee naar huis! En zo geschiedde..... ;D
Heel veel sterkte!
(Ik ben echt niet zo'n held met een grote b*k.....maar aan Beau wordt niet geprutst zonder dat ik erbij ben.....)
Peet
[/quote]

hoi peet,
geloof me, ik zou graag een maand wachten, maar wat de meesten zeggen, qyan is daar niet mee geholpen helaas.
als het wel LPC is moet hij gewoon zo snel mogelijk onder het mes, of voor 1 elleboog of voor allebei, aangezien de artrose in dat geval ook niet lang meer op zich zal laten wachten. en dan kan hij er met 3 tot 4 maanden gewoon helemaal vanaf zijn en zijn leven weer gaan leven.
een andere optie is natuurlijk weer een bacteriele infectie die de klachten veroorzaak, misschien weer Lyme, en dan kan hij er nog sneller vanaf zijn.
en tja, over die nacht blijven, ook dat zit me helemaal niet lekker.
in eerste instantie gewoon de stress voor hem en wat jij ook zegt, ze kunnen doen wat ze willen en wanneer het hun uitkomt.
maar goed, heb hier nog meer dieren rond wandelen en als het echt schadelijk kan zijn.......................zie ik ook niet zo zitten :-\

dus we gaan het maar gewoon doen volgende week en wat sharpie zegt, ik gooi er daarna wel een ontgiftingskuurtje overheen, althans, als hij de week daarop niet onder het mes gaat dan.

gr wendy
Door Jose
Hoi
Nou volgens mij kun je beter idd gewoon gaan en toch proberen m mee naar huis te nemen. Altans ik zou ze daar over nog eens bellen en grondig overleg voeren. Thuis kun je ivm de rest van je honden... hem misschien apart uitlaten en zo. Dat is altijd beter dan daar met al die stress. Of misschien kun je zelfs daar zelf ook blijven of zo. Dus ik zou nog maar eens in de telefoon springen, en flink overleggen met ze.

Maar wat je ook besluit sterkte er mee.
Door qyan
[quote="Jose"]
Hoi
Nou volgens mij kun je beter idd gewoon gaan en toch proberen m mee naar huis te nemen. Altans ik zou ze daar over nog eens bellen en grondig overleg voeren. Thuis kun je ivm de rest van je honden... hem misschien apart uitlaten en zo. Dat is altijd beter dan daar met al die stress. Of misschien kun je zelfs daar zelf ook blijven of zo. Dus ik zou nog maar eens in de telefoon springen, en flink overleggen met ze.

Maar wat je ook besluit sterkte er mee.
[/quote]

nee, heb maar 1 hond hoor, en nog andere dieren, maar die wandelen en vliegen ook los ;)
en wat uitlaten betreft, hoeveel gevaar/ schadelijk is het voor andere dieren.
er lopen hier in de wijk ik weet niet hoeveel honden, waaronder 4 pups van nog geen 9 weken.

maar moet het idd ff rustig overleggen hoe schadelijk het werkelijk kan zijn voor andere dieren en voor ons.
voor mezelf maakt het me niet uit, al die behandelingen met ectodex zullen ook niet het gezondst zijn wat ik heb ingeademd en gedaan.
Door sharpie
Hoi Wendy,
Volgens mij is die contrastvloeistof niet zo sterk hoor en kan Qyan gewoon naar huis na de scan zonder gevaar voor andere.
Ik meen mij te herinneren dat ik na zo'n scan ook gewoon naar huis mocht.
Door qyan
sharpie schreef: Hoi Wendy,
Volgens mij is die contrastvloeistof niet zo sterk hoor en kan Qyan gewoon naar huis na de scan zonder gevaar voor andere.
Ik meen mij te herinneren dat ik na zo'n scan ook gewoon naar huis mocht.
zou wel lekker zijn he, als ie gewoon naar huis mag
Door sharpie
zou wel lekker zijn he, als ie gewoon naar huis mag
Ja, ik denk dat er dan al een hele last van je afvalt en dat je er veel positiever tegen die scan aan zal kijken ;)
En wat Peet ook al zei, die heeft Beau ook gewoon gelijk mee naar heus kunnen nemen.
Dus....het moet mogelijk zijn, informeer gewoon nog even (met een kritisch oor) naar de evt. risico's voor de omgeving.
Want volgens mij valt dat dus nog wel heel erg mee.
;)
Door Helen
Ik zou er ook nu voor gaan Wendy. Maar ik zou mijn hond op veel plaatsen durven laten logeren, maar niet op de faculteit. Ik heb meerdere vriendinnen die diergeneeskunde studeren en ik weet hoe het daar aan toe gaat. Niks mis mee, maar bij elke ingreep staat er een co-groepje omheen en alles wordt aan iedereen laten zien. Nee ik zou er naast gaan liggen bij wijze van spreken.

groetjes Helen
Door qyan
Helen schreef: Ik zou er ook nu voor gaan Wendy. Maar ik zou mijn hond op veel plaatsen durven laten logeren, maar niet op de faculteit. Ik heb meerdere vriendinnen die diergeneeskunde studeren en ik weet hoe het daar aan toe gaat. Niks mis mee, maar bij elke ingreep staat er een co-groepje omheen en alles wordt aan iedereen laten zien. Nee ik zou er naast gaan liggen bij wijze van spreken.

groetjes Helen
ok, nu weet ik het zeker.
al moet ik mijn eigen hond ontvoeren, maar qyan gaat mee naar huis!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door