Timmy schreef:
Die prijzen kunnen nogal verschillen. Bestaat meestal uit kosten voor de bloedafname en de testen zelf, meestal op de faculteit. Daar kun je je du niet echt mee orienteren en zul je gewoon even moeten vragen bij jouw dierenarts.
T4 wordt meestal onderzocht als daar aanleiding toe is. Als ik Ziggy had gezien en tot bloedonderzoek had besloten, zou ik die test wel hebben opgenomen, maar niet elke dierenarts doet dat. Gewoon even navragen dus, dan weet je het zeker.
Gr.
Linda
Ben jij DA?
Zo ja, wat zou jij hier van maken? Toen Ziggy met 9 maanden bij mij kwam wonen is ze gelijk overgegaan op BARF(2 dagen heeft ze gebarft, daarna bibi), want ze lustte de brokken niet meer. Wij zijn die dag met haar gaan wandelen (20 min) en toen we thuiskwamen was ze heel zielig, die dag erna nog zieliger. Toen heb ik dus allemaal wonden tussen haar tenen ontdekt en op haar kussentjes. Ze had nog puppy kussentjes en waarschijnlijk waren ze opengegaan door de wandeling (ze was bij de vorige eigenaar nooit verder geweest dan het grasveldje 1 meter voor het apartement), maar de DA wist dit niet zeker en zei dat het ook een allergie kon zijn, maar ging er vanuit dat als dat het geval was dat het niet in die twee dagen was op komen zetten dat ze bij mij was. Ze moest het dus al veel langer hebben. Ik heb Ziggy dus een tijdje bibi gegeven, omdat ik rustig over wilde gaan op BARF (waarom weet ik niet), maar volgens mij was haar ontlasting toen perfect. Want volgens mij kan ik me nog herrinneren dat ik hier nog iets geplaatst heb dat ik zo verbaasd was dat ze geen diarree had oid van de overgang.
Toen ik ben gaan barfen zijn de problemen begonnen. Ze was op 40 procent van haar lichaam kaal en kreeg overal blaasjes en jeuk. Ze zag er werkelijk waar niet uit. Ik werd zelfs nagekeken op straat. Ze had ook allemaal blaasjes en wondjes tussen haar tenen (dat heeft ze nu nog steeds regelmatig).
Ik ben toen begonnen met een eliminatie dieet van Carnibest eend/rijst (na een mislukte ab kuur). Haar huidklachten verdwenen helemaal, maar ze kreeg ineens groenige en papperige ontlasting. Uiteindelijk ben ik er dus achter gekomen dat ze allergisch is voor kip en dat krijgt ze ook niet. Ik dacht dat ze het weer goed zou doen op Bibi, dus heb ik dat weer een tijdje gegeven, maar ze had soms perfecte ontlasting en soms weer papperige groenige kleierige ontlasting (beetje een rare omschrijving, maar dat is zoals het er uit ziet). Omdat dit dus ook geen verbetering gaf heb ik zelfs een tijdje (nadat ze meerdere keren heel het huis had ondergepoept, soms waterdunne diarree, soms keiharde drollen en soms beiden) gekookte rijst met koolvis gegeven (een week ofzo), maar ik zag geen verschil. Ik ben uiteindelijk weer volledig met haar gaan barfen (dat doe ik nu nog) en soms is haar ontlasting goed (vooral als ze pens eet) en soms is het weer hetzelfde als altijd. Haar huid ziet er verder redelijk uit. Ze heeft gewoon een hele gevoelige huid, want als ze door het gras rolt krijgt ze ook blaasjes, maar dat is verder geen probleem, want ze heeft er geen last van.
Toen het weer heel slecht begon te gaan (dat betekent dus dat ze heel mijn huis weer onderpoepte) heb ik een TLI-test laten doen en een bloedonderzoek en daar is niets uitgekomen. Zij wilde haar gaan behandelen met prednison en nog iets, maar dat weet ik niet precies en als ik dat niet wilde dan kon er een biopt genomen worden van haar darm en dan zouden ze kunnen zien of er een ontsteking zit. Die prednison durf ik gewoon niet aan, (misschien onverstandig van mij, maar ja

) en die biopt kost me min 400 euro, dat kan ik simpelweg niet betalen.

En dan nog met het risico dat ik er nog niet wijzer van word. Dus niu weet ik nog niks. Ze is verder heel levendig (ze is echt heel erg nerveus, hysterisch zou je het zelfs kunnen noemen, dit verklaart misschien ook wel haar diarree ???). Ze is naar mijn smaak te dun, maar ik krijg van iedereen complimenten dat ze er goed uit ziet, dus ze ziet er niet ziek uit ofzo. Ze heeft regelmatig blaasjes tussen haar tenen, waar dat door komt weet ik niet. En haar ontlasting ruikt echt verschrikkelijk, het is echt een doordringende (parvo) lucht. Ze is trouwens ook getest op Giardia (elisa test).
Waar zou jij aan denken als je dit zo leest?