Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ginny
charmed schreef: Knikstaarten kunnen inderdaad bij een volgende generatie als je er mee fokt in de rug gaan zitten, maar er kunnen ook afwijkingen komen in de weke delen als je met knikstaarten fokt.

Zelf merk ik bij een van mijn dames met knikstaart dat ze in het begin ook moeite had met coordinatie. Ze maakt grotere bochten dan de anderen. Ze rent nu niet meer zo snel, want ze is bijna 11.
Mijn dame heeft naast haar knikstaart ook nog een traag werkende schildklier, wat waarschijnlijk in verband staat met de knikstaart (de weke delen) waar ik het hierboven over had.
zou het dan ook kunnen dat ze dingen zien die er niet zijn, mijn bull kan giga uit haar dak gaan tegen iets in de hoek van de keuken, terwijl daar niets staat, ik zeg zo vaak dat ze niet helemaal 100% is in haar bolletje, ook is ze enorm bang voor dingen, omdat jij schrijft coordinatie, dat zit ook in de hersens.

groetjes simone
Door charmed
Hoi simone,

Dat zou ik zo niet weten. Weet wel dat ze toen ze nog snel was moeite had met bochten, ze nam altijd hele grote bochten, want nam ze een kleine bocht dan vloog ze eruit, dan kon ze haar evenwicht en niet coordineren, maar ik had het idee dat het vanuit de achterkant kwam (dus omdat ze de staart niet zo goed kunnen bewegen) althans Kalin heeft een heel klein kort staartje, dat toch meer naar de ene kant groeit dan de andere kant.

Natuurlijk kunnen honden met knikstaarten meerdere afwijkingen hebben, ook afwijkingen die los staan van de knikstaart.
ginny schreef: zou het dan ook kunnen dat ze dingen zien die er niet zijn, mijn bull kan giga uit haar dak gaan tegen iets in de hoek van de keuken, terwijl daar niets staat, ik zeg zo vaak dat ze niet helemaal 100% is in haar bolletje, ook is ze enorm bang voor dingen, omdat jij schrijft coordinatie, dat zit ook in de hersens.

groetjes simone

Barfplaats wordt gesponsord door