ik zou zo min mogelijk geven.
ik zou klein beetje eten met pred geven en verders niet.
drinkt hij wel goed eigenlijk?
Moderator: Lizzy
Happyhusky schreef: Is het verstandig hem te laten vasten? Komen zijn darmen dan tot rust? Maar kan zijn maag de kale prednison dan wel verdragen, of loopt zijn maag dan beschadigingen op? Nu geef ik zijn pred altijd met zijn eten....Honden die zich niet lekker voelen en zoooo leeglopen: die geef ik inderdaad ook geen eten. Maar goed, vandaag denk ik goed om contact op te nemen met de DA. Overigens heb ik mijn twijfels op actief een goede zet was.... Lex heeft natuurlijk een darmziekte, daarvoor krijgt hij prednison en mogelijk dat de actief echt veel te vet voor hem is. Kan best zijn dat het de eerste dagen wel goed ging, maar op zich zegt dat niet zoveel. Misschien is de vette actief en de vermindering van de prednison genoeg reden geweest om zooo heftig te reageren. Ik mag misschien niet zeuren en ik weet dat het moeilijk voor je is, om zo met een zieke hond te tobben.... Maar ik ging zelf samenstellen.... En ik wil je met alle liefde daar mee helpen!
Rachel.
Happyhusky schreef: Prednison is sinds donderdag 15mg (was daarvoor twee weken 20mg). Verhogen is niet langer verantwoord i.v.m. schade die de medicatie dan veroorzaakt.....Okugest kan prima gegeven worden. In combinatie met prednison werkt het niet optimaal, maar het werkt wel iets. Kwaad kan het niet. Hetzelfde geldt voor probiotica. Ik had eigenlijk wel verwacht dat men je het advies had gegeven hier direct (weken geleden dus) al mee te beginnen.
Kan okugest en probiotica in combi met pred gegeven worden? Heeft dat dan wel effect? Geen gevaarlijke wisselwerking?
Rachel.
tieneke schreef: Zeer verstandig dat je weer light gaat geven,ik zou deze met kokend water overgieten zolang hij nog aan de dunne is.Overgieten met kokend water? Waarom eigenlijk? Krijgt hij dan niet teveel vocht binnen? In de light zit al extra vocht volgens mij. Daarnaast drinkt hij zo 2liter water weg....
Ik zou zeer zeker geen aktief of natuurmix geven aan een hond met ernstige darmproblemen,zelf samenstellen zou het allermooiste zijn
Happyhusky schreef: Overgieten met kokend water? Waarom eigenlijk? Krijgt hij dan niet teveel vocht binnen? In de light zit al extra vocht volgens mij. Daarnaast drinkt hij zo 2liter water weg....Met kokend water erover of(nog liever) licht gekookt zal het de minste reactie geven voor zijn super gevoelige darmen.
Rachel.
Happyhusky schreef: Heeft dat met de temperatuur van de voeding te maken ov invloed op de bacterien enzo?Nee meer met de slechte darmflora van de hond,ik zou zeker de raad van Lizzy opvolgen en probiotica gaan geven,onze vorige hond is er ook heel goed van opgeknapt.
Rachel.