Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Happyhusky schreef: Is het verstandig hem te laten vasten? Komen zijn darmen dan tot rust? Maar kan zijn maag de kale prednison dan wel verdragen, of loopt zijn maag dan beschadigingen op? Nu geef ik zijn pred altijd met zijn eten....

Rachel.
Honden die zich niet lekker voelen en zoooo leeglopen: die geef ik inderdaad ook geen eten. Maar goed, vandaag denk ik goed om contact op te nemen met de DA. Overigens heb ik mijn twijfels op actief een goede zet was.... Lex heeft natuurlijk een darmziekte, daarvoor krijgt hij prednison en mogelijk dat de actief echt veel te vet voor hem is. Kan best zijn dat het de eerste dagen wel goed ging, maar op zich zegt dat niet zoveel. Misschien is de vette actief en de vermindering van de prednison genoeg reden geweest om zooo heftig te reageren. Ik mag misschien niet zeuren en ik weet dat het moeilijk voor je is, om zo met een zieke hond te tobben.... Maar ik ging zelf samenstellen.... En ik wil je met alle liefde daar mee helpen!
Door Malamoods
Eigenlijk is de da vandaag ook vrij.... Heb bovendien al veel contact gehad, voel me zo'n zeur af en toe.... :( Misschien stuur ik wel effe een mailtje naar ze.... Ik moet zo nog weg ook voor een afspraak die ik niet kan verzetten. Gelukkig is er oppas voor Lex, dus hij hoeft niet alleen....

Rachel.
Door Malamoods
Vannacht weer zo'n rampnacht gehad... Lex weer aan de diarree, hevig hijgen en onrustig... Ontlasting varieert van spuitpoep tot natte/vette papperige ontlasting. Als hij leeg is, poept hij ook en komt er puur vettig vocht uit (lijkt wel olie zonder ontlasting)... Kan dat inderdaad duiden op het slecht verteren van vet?

Vanochtend heeft hij nog 1 keer de aktief (1 eetlepel) gekregen om zijn pillen erin te schuiven. De light ligt nu te ontdooien en dat ga ik in iniminie porties geven (5 maal +/- 100gr). Wellicht geeft dat rust in zijn darmen. Verder maar even in overleg met da....

Rachel.
Door Lizzy
Tjonge, wat een toestanden zeg....

Ik denk dat je er inmiddels wel vanuit kunt gaan dat deze voeding hem niet goed bekomt.... En dat veel andere honden het er wel goed op doen, zegt helaas niks over of Lex het er goed op doet, dat blijkt. Ik denk dat deze voeding te vet voor hem is....

Moet je de hoeveelheid prednison verhogen?

Overigens zal dat hijgen van de buikpijn zijn.... Geef je hem Okugest? Hijgen is trouwens ook wel een bijwerking van prednison, maar ik vermoed dat hij nu hijgt van de pijn.....

Geef je hem probiotica?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 28 mar 2006, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
Prednison is sinds donderdag 15mg (was daarvoor twee weken 20mg). Verhogen is niet langer verantwoord i.v.m. schade die de medicatie dan veroorzaakt.....
Kan okugest en probiotica in combi met pred gegeven worden? Heeft dat dan wel effect? Geen gevaarlijke wisselwerking?

Rachel.
Door Lizzy
Happyhusky schreef: Prednison is sinds donderdag 15mg (was daarvoor twee weken 20mg). Verhogen is niet langer verantwoord i.v.m. schade die de medicatie dan veroorzaakt.....
Kan okugest en probiotica in combi met pred gegeven worden? Heeft dat dan wel effect? Geen gevaarlijke wisselwerking?

Rachel.
Okugest kan prima gegeven worden. In combinatie met prednison werkt het niet optimaal, maar het werkt wel iets. Kwaad kan het niet. Hetzelfde geldt voor probiotica. Ik had eigenlijk wel verwacht dat men je het advies had gegeven hier direct (weken geleden dus) al mee te beginnen.
Door tieneke
Zeer verstandig dat je weer light gaat geven,ik zou deze met kokend water overgieten zolang hij nog aan de dunne is.
Ik zou zeer zeker geen aktief of natuurmix geven aan een hond met ernstige darmproblemen,zelf samenstellen zou het allermooiste zijn ;)
Door Malamoods
tieneke schreef: Zeer verstandig dat je weer light gaat geven,ik zou deze met kokend water overgieten zolang hij nog aan de dunne is.
Ik zou zeer zeker geen aktief of natuurmix geven aan een hond met ernstige darmproblemen,zelf samenstellen zou het allermooiste zijn ;)
Overgieten met kokend water? Waarom eigenlijk? Krijgt hij dan niet teveel vocht binnen? In de light zit al extra vocht volgens mij. Daarnaast drinkt hij zo 2liter water weg....

Rachel.
Door tieneke
Happyhusky schreef: Overgieten met kokend water? Waarom eigenlijk? Krijgt hij dan niet teveel vocht binnen? In de light zit al extra vocht volgens mij. Daarnaast drinkt hij zo 2liter water weg....

Rachel.
Met kokend water erover of(nog liever) licht gekookt zal het de minste reactie geven voor zijn super gevoelige darmen.
Geef je de light ook zo dan is er toch een aardige kans aanwezig dat hij dun blijft gezien de huidige situatie.
Zaak is om de darmen zo snel mogelijk tot rust te brengen en de diarree te stoppen.
Laatst gewijzigd door tieneke op di 28 mar 2006, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
Happyhusky schreef: Heeft dat met de temperatuur van de voeding te maken ov invloed op de bacterien enzo?

Rachel.
Nee meer met de slechte darmflora van de hond,ik zou zeker de raad van Lizzy opvolgen en probiotica gaan geven,onze vorige hond is er ook heel goed van opgeknapt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door