Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Djinny
Ik geloof niet dat er sprake is van stress.
Ze is eigenlijk nooit alleen en er wordt minimaal 2 uur per dag met haar gelopen.
Een keer of 4 per week een boswandeling en als we ergens naartoe gaan gaat ze eigenlijk altijd mee.

Ik heb ook al eens gewisseld van wasmiddel en dat heeft ook niets opgeleverd.

Aan de lijnzaadolie heb ik ook al eens gedacht.
Zit dat alleen in Carnibest of gebruiken andere versvlees fabrikanten dat ook?
Door Lizzy
djinny schreef: Ik geloof niet dat er sprake is van stress.
Ze is eigenlijk nooit alleen en er wordt minimaal 2 uur per dag met haar gelopen.
Een keer of 4 per week een boswandeling en als we ergens naartoe gaan gaat ze eigenlijk altijd mee.

Ik heb ook al eens gewisseld van wasmiddel en dat heeft ook niets opgeleverd.

Aan de lijnzaadolie heb ik ook al eens gedacht.
Zit dat alleen in Carnibest of gebruiken andere versvlees fabrikanten dat ook?
Onduidelijk welke merken welke olieen gebruiken. Vandaar dat ik al begon over zelf samenstellen.
Door Djinny
Lupa schreef: wat ik gek vind is dat hij sopt met krabben als die aan het kauwen is, een hond die echt jeuk feeft gaat gwoon door met krabben
Dat vind ik dus ook vreemd, vandaar dat ik er ook over begon.
Daarom vraag ik me ook af of het niet een gewoonte kan zijn want ze krabt niet de hele tijd.
Door tieneke
Ik zou de granen in de cb weglaten en voorlopig cb light gaan voeren,deze is zonder graan en verder niets anders geven.
Als dat niet verbeterd naar de Da voor verder onderzoek op eventuele huidaandoeningen of allergie.
Door tieneke
Of zelf samenstellen weet je tenminste wat er echt in zit ;)
Door Lizzy
Ja precies. Want stel het is van de lijnzaadolie.... dat zit ook in de light versie.....
Door tieneke
Lizzy schreef: Ja precies. Want stel het is van de lijnzaadolie.... dat zit ook in de light versie.....
O, dat schiet dan ook niet echt op.
Door Djinny
Nou, ik geef in ieder geval vanaf vandaag geen zalmolie meer.
Ik wil best zelf samenstellen, maar ik blijf het een beetje eng vinden.
In ieder geval krijgt ze nu een paar maaltijden zelf samengesteld en ik ga m'n best doen om meer barf maaltijden te geven.
Door Lizzy
Wat vind je eng, aan het zelf samenstellen?
Door Djinny
Lizzy schreef: Wat vind je eng, aan het zelf samenstellen?
Het berekenen van de juiste hoeveelheid, maar daar kunnen jullie me wel bij helpen denk ik. ;)
En ik ben ook bang om haar tekort te doen.
Geef ik haar wel alles wat ze nodig heeft....dat is dus het probleem.
Door Jojo
djinny schreef: Dat vind ik dus ook vreemd, vandaar dat ik er ook over begon.
Daarom vraag ik me ook af of het niet een gewoonte kan zijn want ze krabt niet de hele tijd.
Ik heb er hier ook zo'n een hoor. Hélemáál niets aan het huidje te zien, geen stress, en niet krabben zolang hij bezig is met iets of aandacht heeft, terwijl hij echt meer aandacht krijgt als een gemiddelde hond (gaat mee naar het werk, op visite, de stad in, naar bed enz,enz..). Ik heb mn hoofd erover lopen breken (doe het nogsteeds ;)) maar echt, ik kan mn vinger er ook niet op leggen. Ik laat het maar zo, het is ook niet heel erg. Maar wel RAAR ::)
Rond de zomer komt er een pupje bij hier, eens zien of het dan afgelopen is. Je weet het niet.......
Door Djinny
Jojo schreef: Rond de zomer komt er een pupje bij hier, eens zien of het dan afgelopen is. Je weet het niet.......
Nou, als dat helpt....dan wil ik dat heel graag weten. ;D
Door Jojo
djinny schreef: Nou, als dat helpt....dan wil ik dat heel graag weten. ;D
;D
Door Lizzy
djinny schreef: Het berekenen van de juiste hoeveelheid, maar daar kunnen jullie me wel bij helpen denk ik. ;)
En ik ben ook bang om haar tekort te doen.
Geef ik haar wel alles wat ze nodig heeft....dat is dus het probleem.
Ja, daar kunnen wij zeker bij helpen!

Weet je, ik snap wel dat je het een beetje eng vindt, maar realiseer je dat je ook voor jezelf eten maakt. Weet niet of je kinderen hebt? Zo ja, ook voor hen maak je eten. Ben je nou ook zo bang dat jij zelf of je kind(eren) tekort komt? Want bedenk je ook dat het menu voor de hond vele malen simpeler is als die voor de mens. Ons eigen eten durven we wel te maken, dat van de hond niet. Dat is eigenlijk niet logisch..... Maar wel het resultaat van de voedings-industrie die jou en de rest van de wereld heeft doen laten geloven dat we te dom zijn om het voer voor onze honden zelf samen te stellen... Jammer, want nogmaals, voor een carnivoor is het zelf samenstellen gemakkelijker als voor een gecompliceerd wezen als bijv. de mens, omnivoor.
Door bloemetje
Mijn hondje heeft ook last gehad van jeuk zonder aanwijsbare oorzaak.
Ik ben overgestapt op energique nr. 4 in combinatie met af en toe zalmolie.
Dat deed de truuk. Na iets meer dan een maand was het vrijwel weg. Hij krijgt nu weer energique nr. 1. Hij doet het nog weleens uit gewoonte maar niet meer zo erg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door