tja yvonne,
een zeer sterk punt wat je hierboven noemt en ook iets waar ik wel in mee ga.......maar...............
als hij geopereerd moet worden is het 6 weken rust.
die 6 weken rust krijgen we niet voor elkaar zonder bench.
qyan is door een voorval bang geworden van de bench.
bench zou dus geestelijke kwelling betekenen wat zijn herstel ook niet ten goede zou komen.
zonder bench blijft dus over kalmeringsmiddelen.
zonder beide gaat het echt niet lukken.
in hoeverre gaan die kalmeringsmiddelen na een narcose en operatie verder met het slopen van zijn imuunsysteem en niet te vergeten de pijnstillers die nodig zijn na de operatie misschien.
eerlijk is eerlijk, dit moet niet langer gaan duren. de strees en de frustratie zouden idd ook een oorzaak van de demodex kunnen zijn.
qyan is nu nog vrolijk, maar frustratie en agressie gaan wel de overhand nemen.
hij begint mijn moeder aan te vallen, mij en zelfs mijn vader die 1x per week op hem past.
genoeg is genoeg en die operatie moet gewoon gebeuren.
maar die angst dat het fout gaat
maar idd, mijn angst mag de beslissing voor hem niet beinvloeden.
wat het beste is voor hem moet boven mijn angst staan, ik kan je niet meer als gelijk geven

maar wat is het beste
vertrouwin in de behandelend arts: hmmm, ik heb in geen enkele arts vertrouwen meer na de da's die ik al heb vesleten. dat is het hem juist.

ik wil ze wel vertrouwen, maar ik kan het niet

maar idd, het zal toch moeten.
en een second opinion laat ik zowiezo doen hoor, ik vaar niet meer op het oordeel van 1 arts, dat heb ik het afgelopen jaar wel af geleerd!
yvonne, bedankt voor het verhelderende bericht: ik denk dat je gelijk hebt en de voordelen van de operatie niet afwegen tegen de nadelen.