Esther1963 schreef:Trouwens zei die vrouw dat Dezhra 100 tot max. 120 gram CB mocht hebben. Dezhra weegt 4.8 kg. Eerlijk gezegd vond ik dat veels te weinig en ben op de site van CB gaan kijken en zag dat pups tot jonge honden 40 tot 50 gram CB per kilo lichaamsgewicht mochten hebben. We hebben haar de eerste dag op 160 gram gedaan en vanmorgen was echt haar maagje aan het rommelen van de honger.
160 gram lijkt mij ook erg weinig voor een pup die nog volop in de groei is.
Heb je dit artikel al gezien: BARF en zelf samenstellen voor dummies:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16535
(staat in de bibliotheek).
Hier in wordt het volgende gezegd over de hoeveelheden:
"Hoeveel moet ik geven ? Een hond heeft een ideaal gewicht als je zijn ribben net niet kan zien maar wel duidelijk kan voelen. Ervaren BARFers voeren daarom op het gezicht. Als je echter begint met BARFen ga je uit van de volgende percentages van lichaamgewicht/per dag: volwassen honden 2 – 5 %, pups 5 -10 %."
Dit artikel gaat weliswaar over BARF, maar zowel met kvv als met BARF geef ik Borke dezelfde percentages en dat gaat prima.
Je zou haar dus ergens tussen de 240 en de 480 gram per dag kunnen geven.
Nu zijn haar darmen nog van slag, dus heel erg veel geven lijkt me niet handig, maar dat haar maag rammelt van de honger is natuurlijk ook niet goed.
Ik weet niet hoe veel keer per dag zij eten krijgt, maar bij darmproblemen met kittens (daar heb ik het meeste ervaring mee) gaf ik altijd vaker eten en kleinere porties.
Borke (actieve reu van 2 jaar) eet 2.3% per dag.