Moderator: Lizzy
Duco schreef: Duco bijt af en toe zijn huid kapot en dan ontstaat er ook een natte wond. Ik smeer er dan Hydrocortiderm op en dan blijft hij er verder van af en de wond is binnen een dag weer dicht. Het verzacht de plek en hersteld heel snel.Ja, maar dat is Predisonzalf, en ik gebruik liever geen Prednison als dat niet hoeft. Die Espree Wondzalf is een natuurlijke zalf en ik ben sinds gisteren fan!
jon schreef: Geer ik weet niet of ie het toelaat maar ik heb een patient bij wie ook vaak vochtige huidplekken ontstaan, ik doe er niets op maar fohn het regelmatig (lage temperatuur. Dan droogt het mooi in.Nou, dat zou ze niet zo fijn vinden denk ik. Bovendien jeukt(e) het, waardoor ze er 's nachts, of als ik even niet in de buurt was, toch wel ging bijten. Die Espree creme voorkomt dat ze bijt, maar helpt tegelijkertijd de wond in te drogen en te doen helen... en dat werkt wonderbaarlijk goed!
Lizzy schreef: Denk je aan een allergie voor iets Geer? Of iets heel anders?Ik had het er gisteren over....en ik denk niet dat het iets allergisch is. Ik heb het gevoel dat het na haar sterilisatie is gekomen... Eerst dacht ik aan iets hormonaals, of het weer, maar misschien is het wel gewoon de zooi van de narcose en de AB kuur die ze tijdens haar schijnzwangerschap heeft gehad die haar nog parten speelt... Dat lijkt mij het meest logische. Ze heeft namelijk geen continue jeuk oid, maar gewoon telkens andere klachten. Gister begon haar oog ineens te 'troepen', dan is het weer haar lip, een vochtbult, haar oksel...haar vacht is vettig en ze stinkt naar beschimmelde melk