Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Duco
Duco bijt af en toe zijn huid kapot en dan ontstaat er ook een natte wond. Ik smeer er dan Hydrocortiderm op en dan blijft hij er verder van af en de wond is binnen een dag weer dicht. Het verzacht de plek en hersteld heel snel.
Door geer
Duco schreef: Duco bijt af en toe zijn huid kapot en dan ontstaat er ook een natte wond. Ik smeer er dan Hydrocortiderm op en dan blijft hij er verder van af en de wond is binnen een dag weer dicht. Het verzacht de plek en hersteld heel snel.
Ja, maar dat is Predisonzalf, en ik gebruik liever geen Prednison als dat niet hoeft. Die Espree Wondzalf is een natuurlijke zalf en ik ben sinds gisteren fan! :) Heb hem erop gesmeerd, ze likt het er niet af, hij prikt niet en die wond heelt heel mooi. Joehoei! Ik heb eindelijk m'n ideale zalfje gevonden ;D
Door jon
Geer ik weet niet of ie het toelaat maar ik heb een patient bij wie ook vaak vochtige huidplekken ontstaan, ik doe er niets op maar fohn het regelmatig (lage temperatuur. Dan droogt het mooi in.
Door geer
jon schreef: Geer ik weet niet of ie het toelaat maar ik heb een patient bij wie ook vaak vochtige huidplekken ontstaan, ik doe er niets op maar fohn het regelmatig (lage temperatuur. Dan droogt het mooi in.
Nou, dat zou ze niet zo fijn vinden denk ik. Bovendien jeukt(e) het, waardoor ze er 's nachts, of als ik even niet in de buurt was, toch wel ging bijten. Die Espree creme voorkomt dat ze bijt, maar helpt tegelijkertijd de wond in te drogen en te doen helen... en dat werkt wonderbaarlijk goed!

Maar bij Soofje lijkt het toch iets meer dan een incidentele plek te zijn, voor mijn gevoel zit er een diepere oorzaak achter. Tannetje heeft haar al op de Smilax druppels gezet. Gister nog even met baas 2. overlegd en 'doorgemeten', en nu geef ik haar ook een drainagekuurtje, probiotica, Bach en wat olie. Een hele batterij dus, maar hopelijk houdt het nu eindelijk eens op....
Door geer
Lizzy schreef: Denk je aan een allergie voor iets Geer? Of iets heel anders?
Ik had het er gisteren over....en ik denk niet dat het iets allergisch is. Ik heb het gevoel dat het na haar sterilisatie is gekomen... Eerst dacht ik aan iets hormonaals, of het weer, maar misschien is het wel gewoon de zooi van de narcose en de AB kuur die ze tijdens haar schijnzwangerschap heeft gehad die haar nog parten speelt... Dat lijkt mij het meest logische. Ze heeft namelijk geen continue jeuk oid, maar gewoon telkens andere klachten. Gister begon haar oog ineens te 'troepen', dan is het weer haar lip, een vochtbult, haar oksel...haar vacht is vettig en ze stinkt naar beschimmelde melk ;D. Bovendien vreet ze als een debiel, maar komt ze geen grammetje aan. Ze is 14 kilo en kan met gemak 800 gram eten zonder dikker te worden. Kan natuurlijk altijd, maar misschien wordt het gewoon niet goed opgenomen??

Ik weet niet... ik ga haar eerst ontgiften en vervolgens met Probio forte, Smilax en Bach proberen alles weer 'in balans' te krijgen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door