Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
nu loop ik nog gewoon op losloopgebieden, maar als het niet al te druk is, maar als er straks weer een loops is, dan ga ik voor het loslopen smorgens zo vroeg dat er nog geen honden zijn en toch opletten, en anders loop ik gewoon aangelijnd in de bossen waar honden niet los mogen, omdat het bij een losloopgebied niet helpt als jij een loopse teef aan de lijn heb, de reuen vinden haar toch en blijven dan toch lastig. Dus gewoon rustige plekjes zoeken, en bijvoorbeeld tussen 5 en 5.30 zitten meeste Nederlandse gezinnen aan tafel, dan is het rustiger in de wijk, dan loop ik met mijn roedel ;D
Door veronique
Vita is morgen net 1 week loops. Ik vind dat je het verschil goed merkt in het gedrag van reuen. Vandaag wandelden we voorbij een tuin waar een weimaramer (of hoe noemt dat juist) woont. Anders blaft die hond ook altijd wel op Vita maar vandaag schrok ik toch even. Die hond "vloog" tegen de omheiningdraad die ons scheidde. En Vita die normaal zelf schrikt als een hond wat hard blaft...ging lekker voor zijn neus staan snuffelen.
Vorige week hebben ze op de hondenschool verteld dat er een spray bestaat die de geur van een loopse teef neutraliseert.
Door margreet
Fijn te merken dat er ook nadenkende teefeigenaren zijn ;D
Ik liep gisteren op de dijk en de reuen stormden op een hond af,niks geks, gebeurt regelmatig en dan gaan ze spelen ofzo.
Nu vond ik op afstand dat ze wel erg opdringerig deden,dus ik sprint er naar toe,en zeg tegen die man,zeker een teefje?
Ja zegt hij,ik nog heel onschuldig,nou ze ruikt wel erg lekker geloof ik,dat klopt zegt die $#@%^ze is loops :-\
Ik zeg goh mijnheer mss wel handig dat U haar dan of aan de riem houdt of even een waarschuwing geeft als U mensen met losse honden aan ziet komen.
Nou daar was hij het niet mee eens,iedereen had recht om daar te lopen :-X
Laatst gewijzigd door margreet op za 14 jan 2006, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
nou is Dot een echte reuen hater, normaal zie ze alle reuen liever dood....... echt een velle hater, maar als mevrouw loops is, loopt ze echt te trekken om bij de reuen te komen en staat ze met haar kontje te draaien, sterker op een afstand van meters weg gooit ze haar staart al opzij, zo van, kom maar op, een echte slettebakje is het dan, maar is de loopsheid weer over, dan mogen ze allen snel ophoepelen wat haar betreft. Geinig om te zien ;) en ja, als je ergens met je teef loop en ze is loops, dan help het niet om haar aangelijnd te houden als er reuen los lopen, want een reu die een loopse teef ruikt raakt niet ineens gehoorzaam omdat de teef aangelijnd is ;D dus ik daarom loop ik zo vroeg zodat ik geen reuen tegen kom of op een afgelegen gebied waar honden niet los mogen, dan omzijl ik dit probleem, want het gaat nog als je de eigenaar van de reu zie, maar geloof me maar, een reu kan zo ongeloofelijk ver van zijn baasje zijn als hij eenmaal in de gaten heb dat er een loopse teefje is, en ze kunnen gewoonweg onbeschoft zijn als jij ze wil verdrijven.... dus perventie is mijn idee.
Door veronique
Ik zal toch blij zijn dat die loopsheid voorbij is, dan kan ik terug negen maanden met een gerust hart gaan wandelen. Tien dagen geleden, kwamen er opeens twee reuen op ons af die zéér veel interesse in Vita hadden (was toen nog niet loops) maar hun baasje zag ik niet. Die kwam enige meters achter. Ik vond dit niet prettig. Wat doe je dan? Ik heb Vita voor de zekerheid onder mijn arm genomen ;D Gelukkig is ze niet zo groot.
Door Bianca_Cailin
Bedankt voor de tips! Ik zal ook zeker de rustige tijden gaan wandelen dan want er lopen veel honden hier.
Mijn vriendin nam altijd een paraplu mee als haar teefje loops was, sommige mensen letten gewoon nergens op en houden nergens rekening mee en dan moest ze echt de reuen op een afstand houden met die paraplu. Dus na dat incident van gisteren zat ze al te lachen....dat wordt straks ook wandelen met een paraplu Bi ;D
We zien het wel, maar nu weet ik een beetje hoe of wat, de tijd zal het leren.
Door conleeuw
;D ;D ;D gister erover gehad, en vanmorgen is het duidelijk JAZZ is loops ;D ;D Nu wordt het weer associaal vroeg lopen met mijn honden, eigelijk vindt ik het heerlijk ;) vroeg lopen dan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door