Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
Femke schreef: je kunt van de groene leem een papje maken en dat erop smeren, en dan evt een steriel gaasje er over.

Overigens werkt groene leem ook inwendig, een theelepel over het eten moet voldoende zijn.
Hij krijgt nu al 2 weken groene leem over z´n eten. Ivm diarree.
Door Breezer
Ik pieker me eigen suf wat het nou kan wezen. Hij heeft dit nou al bijna 2 jaar. Soms is het 2 maanden weg en dan ineens heeft ie het op allebei z´n voorpoten, of maar op 1 poot. En hij had het ook alleen in de zomer. Maar nu dus ook in de winter.
Afgelopen zomer heeft ie prednison gehad voor de uitslag op z´n borst, maar ook toen bleven de bulten.

Allergie zou kunnen, maar waarvoor dan? Hij heeft een eliminatie dieet gehad van de zomer en ook daarbij likte hij nog aan z´n poten en had hij die bulten.
Verder heb ik al vanalles geprobeerd ivm die uitslag op z´n borst en heb ik toen ook gelijk gekeken of het beter met z´n poten werd.

Ik heb zelfs een poosje theatree olie erop gesmeerd om te kijken of hij dan ophield met likken. Maar die gek gaat gewoon door.

Op de een of andere manier denk ik dat hij jeuk heeft tussen z´n kussentjes omdat het daar bijna altijd vuurrood is. Maar waarom is het dan zo rood. En hoe kan het dan dat die bulten aan de bovenkant van z´n poten komen.

Pfff een hoop vragen, maar ik probeer er nu eindelijk eens uit te komen wat er aan de hand is.
Door Demi en Eyra
Een labrador waar ik 's ochtends mee wandel heeft dat ook regelmatig, de Da zei de laatste keer dat hij zwemmersexceem had????
Z'n baas heeft creme gehad, moet erop met een sok erover. Helpt heel goed, weet alleen niet hoe het heet??
Ik had al badslippers voorgesteld....... :P
Door chrisje
Met histiocitomen heb ik veel ervaring (spijtig genoeg). Dit komt alleen voor bij jonge honden en zijn dan goedaardig. Als dit voorkomt bij oudere honden, zijn ze meestal kwaadaardig, maar ze lijken op elkaar en hebben een andere naam. Dit lijkt me toch geen histiocitoom te zijn.
Door Breezer
Lupa schreef: histiocytoom?
Wat is het?
Een dermatofibroom is een zeer veel voorkomend goedaardig 'bobbeltje' in de huid. De voorkeursplekken zijn de benen en de armen. Vrouwen ontwikkelen dermatofibromen iets vaker dan mannen. Soms geeft het dermatofibroom pijnklachten.

Hoe ziet het eruit?
Een dermatofibroom voelt aan als een stevig schijfje of balletje in de huid. Het zit aan de huid vast en is over de onderlaag te verschuiven. Als het dermatofibroom wordt vastgepakt voelt het aan als een 'pilletje in de huid'. Het dermatofibroom is huidkleurig of iets gepigmenteerd.

Dit is wat ik er over kon vinden. Maar dat lijkt er niet op. ( gelukkig )

Het is lijkt meer op een puist. De bult voelt ook gewoon zacht aan. Een zakje met dikke vloeistof. Uuuh hoe kan ik het nog meer noemen.
Door Breezer
Demi en Eyra schreef: Een labrador waar ik 's ochtends mee wandel heeft dat ook regelmatig, de Da zei de laatste keer dat hij zwemmersexceem had????
Z'n baas heeft creme gehad, moet erop met een sok erover. Helpt heel goed, weet alleen niet hoe het heet??
Ik had al badslippers voorgesteld....... :P
Hier begin ik ook steeds meer aan te denken. Het jeukt tussen zijn kussentjes, en aangezien hij daar niet bij kan likt hij aan de bovenkant. Ook bijt hij er wel eens in. Door de irritatie en het likken onstaan er wondjes die gaan ontsteken. En daarvan komen die bulten.

Dit is het theorietje wat ik er nu op na houd. Maar ik weet niet of ik zomaar zondermeer zalf voor zwemmers exceem ertussen kan gaan smeren?
Door Breezer
Zit trouwens nou ook te denken waarom hij er nooit in de winter last van had. Dit omdat we dan altijd z´n poten en buik droog maakte na het wandelen. In de zomer zijn z´n poten alweer droog voordat we thuis zijn, dus dan hoef ik niet met de handdoek in de weer.

Ik ga denk ik maar eens wat meer info zoeken over zwemmers exceem bij honden.
Door Lizzy
Breezer schreef: Hij krijgt nu al 2 weken groene leem over z´n eten. Ivm diarree.
Maar dat is niet hetzelfde. Het papje groene leem moet je dus op de bult doen.

Trouwens, zwemmers-eczeem is volgens mij gewoon een schimmel. Ik denk niet dat dit een schimmel is.
Door Breezer
Lupa schreef: ik las het verhal van een labradoor die een hystio tussen de tenen had
Dat heb ik niet gezien. Ik heb gezocht naar wat een Hystio was. En toen kwam ik dat verhaaltje tegen.
Door diana
ik heb hier een foto gemaakt van het vreemde bultje wat bij Boy naast zijn anus zit en waar ik volgende week even naar laat kijken

Afbeelding
Laatst gewijzigd door diana op vr 30 dec 2005, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
dat zei mijn d.a ook een paar maanden geleden , maar het is groter geworden en
ik wil gewoon dat hij er nog een keer naar kijkt
hahaa
geen lekker gezicht , maar dan had hij maar geen d.a moeten worden he .
Laatst gewijzigd door diana op vr 30 dec 2005, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Groot gelijk hoor Diana, je kunt er beter even naar laten kijken voor alle zekerheid ;).
Ik zou ook niet wachten.
Door diana
ik zie alleen de foto niet meer?
snap er niks van ::)
Laatst gewijzigd door diana op di 24 jan 2006, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
diana schreef: ik zie alleen de foto niet meer?
Vreemd ???, ik wel hoor.
Door diana
nou mijn wanadoo verbinding was al 2 dagen heel erg slecht en traag ,
vandaar denk ik
nu zie ik de foto weer staan
brbbb
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door