Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Pauline
Nou het is dus niet zo dat ik op kan noemen waar Joeps ontlasting te hard van wordt. Dus ik kan niet zeggen: ja geitenribben eten en vervolgens niet poepen. Kon ik het maar, dan kon ik er rekening mee houden. Weet je ik ga eens een poosje bijhouden wat hij op een dag eet en hoe hij dan poept. Ik heb het in het verleden ook eens een blauwe maandag gedaan, maar je kent het wel. Op een dag denk je er niet meer aan en verslaterd het. Het document heet Poep van Joep, dus dat is vast nog terug te vinden op met PC.
Door Pauline
Vanochtend was het weer diarree in de keuken. En die arme Joep kijkt er dan zo zielig bij, dat ik er echt verdrietig van wordt. Edde is gelijk met ze uit gegaan en daarna hebben ze heerlijk bij mij op bed gelegen.
Nu had ik ze gisterenavond een klein beetje lamshart met groentemix en een stuk kippenpoot gegeven. De diarree leek vanochtend wel gelei! Of hoe moet ik het omschrijven.... Het was niet waterdun en ook niet meer brij-ig, nee het zat er duidelijk tussenin en er zaten hele lichte stukken door, zoals je wel eens ziet als iets heel erg vet is en je laat het stollen (snappen jullie het?).
Was waarschijnlijk niet slim om orgaanvlees te geven, dus dat laat ik maar even achterwege.
Het is wel duidelijk dat hij honger heeft, want Joep is geen hond die normaal om eten "zeurt". Nu heeft hij het voor de mode om op de mat bij de achterdeur te gaan zitten en mij strak aan te kijken. Dit is zijn manier om aan te geven dat het tijd wordt voor eten. Hij zit hier namelijk ook altijd als het eten wordt gemaakt en opgediend! ;)
Wat is me nu verder afvraag is: Is het verstandig om Joep zolang hij diarree heeft b.v. om 12.00 uur 's middags te voeren, zodat ik er in ieder geval bij ben als hij naar buiten moet?
Hij krijgt normaal 's ochtends een klein hapje (50 gram) en de rest van de maaltijd 's avonds tussen 17.30-19.00 uur.
Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen, want ik begin het een beetje eng te vinden. Hij is nu dus al sinds dinsdag aan de diarree, maar het is niet steeds zo dat hij het niet op kan houden. En het is ook niet zo dat hij de hele dag door diarree heeft, dat maakt het ook zo lastig.
Oh trouwens... kan ik okugest blijven geven en tegelijkertijd probiotica?
En wat me net nog te binnen schoot... De diarree van Joep is zo'n 3,5 weken geleden begonnen en is met tussenpozen. Het is begonnen nadat ik hem zalm heb gegeven die ik niet ingevroren had. Zou dit de boosdoener kunnen zijn? Joris heeft ook van die zalm gegeten, maar die heeft geen last.
Laatst gewijzigd door Pauline op za 29 okt 2005, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
ik zou inderdaad ff geen (minder ) orgaanvlees meer geven en ook zou ik de groente ff laten (meen ergens gelezen te hebben dat de poep daar ook dunner kan van worden ) dus EN orgaanvlees Een groente tesamen is misschien teveel van het goede ?
en ik zou inderdaad ook gaan opschrijven wat hij eet en hoe zijn poep daarna is
Door Pauline
Blijft mijn vraag of het verstandig is om hem nu midden op de dag te voeren, omdat ik het dan beter in de gaten kan houden. Hij geeft het niet aan als hij 's nachts moet. Denk dat dat komt omdat het hem echt overvalt.
Heb trouwens ook al een nacht of 2 om de 2 uur de wekker gezet, maar als hij niet hoeft dan hoeft hij niet. En ook 1 van die nachten ging het fout.
Door karin2
dat kan je proberen ja ,tenzij hij heftig reageert als je zijn etensuren verandert ? extreem zenuwachtig kan ook weer diaree geven :-\
ik weet niet hoe stipt je nu voert ?
oja dat eerst héél harde poep hebben en dan diaree erna herken ik . :-\
Door Pauline
Ik voer niet stipt, heel bewust niet. Ga het in ieder geval proberen.
Hij inmiddels alweer 2x achter het huis geweest om te poepen (weer de inmiddels bekende slijmerige massa). En heel duidelijk te zien is de groentemix van gisteravond. Het was namelijk met biet en ik dacht eerst dat hij dus bloed in de diarree had. Nader onderzoek ( :-X) leerde dat het groentemix is.
Door karin2
Pauline schreef: Ik voer niet stipt, heel bewust niet. Ga het in ieder geval proberen.
Hij inmiddels alweer 2x achter het huis geweest om te poepen (weer de inmiddels bekende slijmerige massa). En heel duidelijk te zien is de groentemix van gisteravond. Het was namelijk met biet en ik dacht eerst dat hij dus bloed in de diarree had. Nader onderzoek ( :-X) leerde dat het groentemix is.
dan denk ik dat het geen probleem is om 's middags te voeren .
en ik zou dus nu zeker de groentemix weglaten en als de diaree een tijd over is langzaam terug beginnen.
misschien reageert hij wel zo op de groente en is het voor hem beter de groentemix dan maar achterwege te laten .
de rode kool die je van de week hebt gegeven lijkt mij ook een ongelukkige keuze :-\
wat ik meestal aan mijn honden geef bij erge diaree is gekookte rijst (ja ook granen :-\maar het helpt gelijk )
ook als ik ze vroeger heel uitzonderlijk eens blikvoeding gaf ging er rijst onder of ze gingen aan de spuitpoep :-X
en nog geen beetje ::)
Door Pauline
Ik las ook ergens in een topic (oh ja, die van Laura over Ziggy) dat Dory adviseerde gekookte witvis met gekookte rijst te geven. Dat zou lichtverteerbaar zijn. Zou ik hem natuurlijk ook kunnen geven.
Toen ik Sammie nog had (at met de pot mee) gaf ik hem idd ook altijd gekookte rijst en gekookte kipfilet als hij diarree had. Maar ja, toen wist ik niet over rauw. En het is altijd zo hoe meer je (denkt) te weten, hoe meer je twijfelt. Dus nu weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet doen. Wel granen, geen granen. De groentemix achterwege laten ga ik absoluut doen! In het begin kon Joep ook heel slecht tegen CB en ik had altijd sterk de indruk dat dat door de groente kwam.
Eergisteren en gisteren heb ik hem kleine beetje CB light gevoerd en dat leek goed te gaan. Maar ja, na de barf-maaltijd van gisteravond is het dus weer helemaal mis.
Nog maar ff denken wat ik hem dan vanmiddag ga geven. En als het al rijst wordt moet het dan witte of zilvervlies zijn?
Door Sanyo
Klinkt mij in de oren als de diaree die Sanne had: darmontsteking. Ik zou naar de dierenarts gaan!
Het was bij haar niet de voeding die het veroorzaakte.
Een kuurtje kan wonderen doen. Ik geef het liever ook niet, maar soms moet je wel!

Kun je hem niet mee naar boven nemen 's nachts? Als Sanne beneden sliep was het ook misse boel, ze ging zo zachtjes piepen dat het bijna niet bij mij door drong als ik sliep.
Als je hem mee naar boven neemt kun je hem snel even naar buiten doen, als hij onrustig wordt.
Prettiger voor hem en voor jezelf ;)
Door karin2
ik geef altijd gewoon de witte rijst . eventueel ook het kookwater als ze dat lusten .die andere middeltjes die hier opgenoemd worden tegen diaree zijn waarschijnlijk ook wel goed maar die heb ik nooit in huis (hebben gelukkig ook niet vaak diaree en indien wel ligt het echt aan het eten, alhoewel hij een ijzeren maag en darmstelsel moet hebben met wat hij vroeger allemaal kreeg :-X .hij krijgt nu full time duck en doet het er geweldig op )
Door Pauline
Gatsie, nu hebben jullie me toch een beetje aan het schrikken gemaakt met de opmerking over darmontsteking!
Ga direct kijken welke dierenarts dienst heeft, neem tenminste niet aan dat ik nu nog kan wachten tot maandag?
En sorry voor het onsmakelijke maar zo ziet het er dus uit:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Pauline op za 29 okt 2005, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sanyo
Zo te zien zit er bloed en een slijmklodder bij? Ziet er voor mij bekend uit, een hard stuk, en vervolgens derrie.

Een paar dagen diarree schrik ik ook niet zo van, maar als het nu al zo lang duurt...Ja, en of je nu moet gaan of maandag? Moeilijke vraag. Anders bel je toch met de da en leg je het even uit. Dan hoor je wat de mening van de da is, langs komen of nog even aanzien.
Door karin2
Pauline schreef: Gatsie, nu hebben jullie me toch een beetje aan het schrikken gemaakt met de opmerking over darmontsteking!
Ga direct kijken welke dierenarts dienst heeft, neem tenminste niet aan dat ik nu nog kan wachten tot maandag?
En sorry voor het onsmakelijke maar zo ziet het er dus uit:

Afbeelding

IEKSS kan het bijna ruiken tot hier :-X :P
ziet er inderdaad uit als darmontsteking .
zou hem toch een dagje laten vasten. en daarna langzaam terug beginnen met lichtverteerbaar voedsel .
en indien het erger of frequenter wordt toch maar lang de Da drinkt hij nog wel goed ?
en heeft hij geen koorts ?
Door Pauline
Hij drinkt nooit veel, maar ik zal er op letten. Het is alleen zo dat als je het in de gaten wilt houden er nooit gedronken wordt op momenten dat je erbij bent. Heb echter niet de indruk dat hij aan het uitdrogen is hoor. Daarvoor is de diarree ook niet frequent genoeg. Merk echt dat op de moment dat ik hem voer er na afzienbare tijd diarree volgt en dan ook 3/4 keer achter elkaar en dan een poos niet meer.
Hij is wel sloom en lusteloos en loopt me constant achterna. Was me net aan het aankleden en toen stond hij ineens achter me in de badcel. Was dus rustig de trap opgeklommen om bij me te zijn.
Of hij koorts heeft weet ik niet, heb ik nog niet gecontroleerd. Wat is de lichaamstemp. van een hond ook alweer?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door