Vanochtend was het weer diarree in de keuken. En die arme Joep kijkt er dan zo zielig bij, dat ik er echt verdrietig van wordt. Edde is gelijk met ze uit gegaan en daarna hebben ze heerlijk bij mij op bed gelegen.
Nu had ik ze gisterenavond een klein beetje lamshart met groentemix en een stuk kippenpoot gegeven. De diarree leek vanochtend wel gelei! Of hoe moet ik het omschrijven.... Het was niet waterdun en ook niet meer brij-ig, nee het zat er duidelijk tussenin en er zaten hele lichte stukken door, zoals je wel eens ziet als iets heel erg vet is en je laat het stollen (snappen jullie het?).
Was waarschijnlijk niet slim om orgaanvlees te geven, dus dat laat ik maar even achterwege.
Het is wel duidelijk dat hij honger heeft, want Joep is geen hond die normaal om eten "zeurt". Nu heeft hij het voor de mode om op de mat bij de achterdeur te gaan zitten en mij strak aan te kijken. Dit is zijn manier om aan te geven dat het tijd wordt voor eten. Hij zit hier namelijk ook altijd als het eten wordt gemaakt en opgediend!

Wat is me nu verder afvraag is: Is het verstandig om Joep zolang hij diarree heeft b.v. om 12.00 uur 's middags te voeren, zodat ik er in ieder geval bij ben als hij naar buiten moet?
Hij krijgt normaal 's ochtends een klein hapje (50 gram) en de rest van de maaltijd 's avonds tussen 17.30-19.00 uur.
Ik hoop dat jullie me weer kunnen helpen, want ik begin het een beetje eng te vinden. Hij is nu dus al sinds dinsdag aan de diarree, maar het is niet steeds zo dat hij het niet op kan houden. En het is ook niet zo dat hij de hele dag door diarree heeft, dat maakt het ook zo lastig.
Oh trouwens... kan ik okugest blijven geven en tegelijkertijd probiotica?
En wat me net nog te binnen schoot... De diarree van Joep is zo'n 3,5 weken geleden begonnen en is met tussenpozen. Het is begonnen nadat ik hem zalm heb gegeven die ik niet ingevroren had. Zou dit de boosdoener kunnen zijn? Joris heeft ook van die zalm gegeten, maar die heeft geen last.