Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eidos
margreet schreef: Hoi Barbara

Als het inderdaad een hotspot is , en daar lijkt het wel op,dan heb ik daar een heeeeleboel ervaring mee hoor.
Goed schoonmaken met teatreeoil goooeeed droogdeppen.Dan idd calendulazalf erop desnoods drie keer per dag en bij mij is het dan met een paar dagen al een stuk beter.
Succes
Liefs Margreet
Tnx margreet!! Ik ga hem zo onder handen nemen ( hopelijk lukt me dit in mn eentje... ). Heb jij de plekken destijds ook kaalgeknipt ??? Ik zie bij dos namelijk dat hij echt heel veel plukken heeft die aan elkaar kleven... dit lijkt mij ook erg vervelend voor hem.
Door Lizzy
Eidos schreef:

Ja laat ik het zo zeggen, het lijkt of hij er iets minder last van heeft. Gisteren liep hij continue zijn eigen kont achterna, en dat doet hij vandaag niet ... ook heeft hij vanacht niet aan de plek gezeten, terwijl hij gisteren nog elke minuut dat we niet in de buurt waren begon te bijten. Ik ben dus echt niet van plan om hem weer vol te laten stoppen met prednison en antibiotica... tenminste niet als het ook op een andere, meer natuurlijke manier kan.
Nou, dan volgde ik de adviezen van Margreet op en zou ik het zelf nog even aanzien, als ik jou was! Antibiotica en prednison kan altijd nog... Toch?!
Door Eidos
je hebt zeker gelijk!! Ik ga zo ook gelijk beginnen met knippen en wassen enzo..

Ik ben wel van plan om hem eens grondig na te laten kijken door een DA die verder kijkt dan oppervlakkig.. Ik denk dus dat ik maar eens contact opneem met tannetje en eens met dos bij haar langsga... Ik bedoel, het is elke keer wat met die huid en darmen van die scheet.. wil nu wel eens weten waar dat toch elke keer vandaan komt, en wat ik eraan kan doen.

Bedankt meis,

liefs bar en lebber van dos
Door Paul_Barte
Hoi Barbara,

Lees je Eidos-probleem nu pas :-\

Sjors had laatst ook een bijtplek op zijn kont. De reden was waarschijnlijk dat er iets in de vacht was blijven zitten en meneer heeft het zelf ff verwijderd met als gevolg een aardige plek (met een doorsnede van een centimeter of 3 tot 4). Er kwam wat vocht en pusachtige vloeistof uit en de vacht zat flink aan elkaar gebeten.

Ik ben begonnen om met een fijne kam de klitten zo veel mogelijk uit de war te halen en heb de grote klitten even met een schaar kapot geknipt.
Daarna heb ik het ontsmet met wat betadinejodium en vervolgens ingesmeerd met Vetaderm (een witte, waterdunne zalf). De jeuk was gelijk over en hij heeft niet meer naar de plek omgekeken. De volgende ochtend zat er al een korst op en die heb ik laten zitten uiteraard. Je voelt de korst dus onder het haar en kort op de huid zitten maar ik heb niets afgeknipt of kaalgeschoren.
Zodra de wond geheeld is laat de korst vanzelf los en groeit met de haren mee 'naar buiten'. Tegen de tijd dat de korst geheel loszit van de huid borstel, kam en knip ik die er wel uit ;)

Er zitten op dit moment wel vaker van die kleefballetjes in de vacht (soms wel een hele zwik bij elkaar) en als ik die er niet uithaal dan doen ze het zelf wel ff......het probleem is dat ze in 15 minuten een plek kunnen bijten waar ik dan weer 15 dagen mee bezig ben :-\
Door Eidos
Nou heb eidos straks even goed onder handen genomen... hij heeft een prachtige kale plek op zn kont van ongeveer 4 bij 4 cm. Daarna alles goed schoongemaakt en gewassen en toen calendulan zink zalf erop gedaan. Tot nu toe heeft hij niet meer naar de plek omgekeken :D.
Door qyan
nou barbara,
ook bij jullie begint het weer zo te lezen :-\
sterkte maar weer en knuffel voor Dos :-*
dat hij maar snel van de jeuk af mag zijn.

gr wendy en een :P van qyan
Door Eidos
qyan schreef: nou barbara,
ook bij jullie begint het weer zo te lezen :-\
sterkte maar weer en knuffel voor Dos :-*
dat hij maar snel van de jeuk af mag zijn.

gr wendy en een :P van qyan

Jepz wendy.... ook hier zijn we weer aan het klooien ... Gelukkig heeft hij niet meer naar de plek omgekeken zinds vanmorgen en ligt hij weer lekker rustig te slapen ipv die hazeslaapjes..
Binnenkort wil ik eens helemaal laten uitzoeken waar deze problemen vandaan komen ... kan dat dier ook eindelijk eens een normaal gezond leventje gaan leiden hoop ik ..

Liefs bar en een :P van dos terug ;)
Door Nelly
Eidos schreef: Nou heb eidos straks even goed onder handen genomen... hij heeft een prachtige kale plek op zn kont van ongeveer 4 bij 4 cm. Daarna alles goed schoongemaakt en gewassen en toen calendulan zink zalf erop gedaan. Tot nu toe heeft hij niet meer naar de plek omgekeken :D.
Barbara, er gaat nu ineens een lichtje bij me op, wat voor soort verwarming hebben jullie? Immers afgelopen winter/voorjaar had Dos ook vachtproblemen?
Door Eidos
Nelly schreef: Barbara, er gaat nu ineens een lichtje bij me op, wat voor soort verwarming hebben jullie? Immers afgelopen winter/voorjaar had Dos ook vachtproblemen?
We wonen in oude huizen dus we zitten nog met een gaskachel, die dan ook in wintertijd altijd wel zachtjes aanstaat omdat alles zo tocht hier dat je aan je stoel vastvriest. Afgelopen zomer heeft hij ook iets last gehad van zijn huid, maar dat kan ook van het zwemmen in verschillend water komen natuurlijk.
Maar vertel over je lichtje ??? ;D ben erg benieuwd!!!
Laatst gewijzigd door Eidos op do 18 dec 2003, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
Jaaaa ;D ;D Ik zie zeker verbetering... soms heeft hij er nog wel jeuk aan, maar dat kan ook komen omdat er nu een mooi korstje opzit ;D ;D.. De huid is ook niet meer zo vuurrood ;D Dus het gaat zeker de goeie kant op!!!

Bedankt allemaal voor jullie hulp!!
Door ~anna~
Deppen met iets eczeem bij kinderen kan je deppen met kamille thee of afgekoeld gekookt water of bronwater kan ook met een paar druppels calendula oertintuur van b.v. Vogel geef de hond wat om te kalmeren kamille thee Bach rescuedruppels en afleiden mijn eigen hond heeft vroeger een hotspot op zijn schedel gehad toen had hij ook een dikke darmontsteking en afleiden als hij wil gaan jeuken het netbroertje had vreselijke jeuk ook daar waar jou hond het nu heeft en dat is een hond die normaal nooit ergens last van heeft een constitutiemiddel van een klassiek homeopatishdierenarts of een consult bij een Bach therapute die evaring met dieren hebben trekt mij nog het meest heb ik ook de beste evaringen mee.Onze vorige dierenarts werkte alleen met klasieke homeopatie had veel evaring met vee en huisdieren ben nu verhuist maar als er wat is ga ik naar hem toe.Beterschap met je hond
Door Femke
Hoi Bar....

Hoest nou met Dossie? Ik hoop voor jou en hem dat het alweer een stuk beter gaat dan gisteren.

Wat jij hebt met Dos heb ik een beetje met Sunday. Hij heeft een tijdje geleden wat met zijn rug gehad, na pijnstillers, rust en iets tegen de zwelling (reguliere DA)is het over gegaan.
Soms gaat Sunday me zitten aanstaren als ik al dan niet iets aan het doen ben, normaal betekent dit dat hij naar buiten moet, of drinken, of misselijk is ofzo, maar niets van dit alles. Ik negeer het zoveel mogelijk om te voorkomen dat het een gedragsprobleem wordt.
Ik vermoed dat er iets niet lekker zit, ergens in zijn lijf. Maar wat? En waar? Ik kom er maar niet achter, het zijn maar zulke vage signalen...misschien zie ik het ook wel verkeerd.

Als hij het over een paar weken nóg doet dan wil ik hem eens laten nakijken door Dorit (sjonge ze krijgt het nog druk door BP)
Door Eidos
Met dos gaat het geweldig !!! Er zit een mooie korst op de wond, en tis helemaal niet rood of geirriteerd meer ;D.. Hij is ook weer supervrolijk.

Ja das altijd vervelend he ... je ziet dan wel dat er iets niet goed is maar je kan ook niet echt zeggen wat ... Sterkte in ieder geval met sunday.. ik hoop dat het vanzelf overgaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door