Hoi Barbara,
Lees je Eidos-probleem nu pas
Sjors had laatst ook een bijtplek op zijn kont. De reden was waarschijnlijk dat er iets in de vacht was blijven zitten en meneer heeft het zelf ff verwijderd met als gevolg een aardige plek (met een doorsnede van een centimeter of 3 tot 4). Er kwam wat vocht en pusachtige vloeistof uit en de vacht zat flink aan elkaar gebeten.
Ik ben begonnen om met een fijne kam de klitten zo veel mogelijk uit de war te halen en heb de grote klitten even met een schaar kapot geknipt.
Daarna heb ik het ontsmet met wat betadinejodium en vervolgens ingesmeerd met Vetaderm (een witte, waterdunne zalf). De jeuk was gelijk over en hij heeft niet meer naar de plek omgekeken. De volgende ochtend zat er al een korst op en die heb ik laten zitten uiteraard. Je voelt de korst dus onder het haar en kort op de huid zitten maar ik heb niets afgeknipt of kaalgeschoren.
Zodra de wond geheeld is laat de korst vanzelf los en groeit met de haren mee 'naar buiten'. Tegen de tijd dat de korst geheel loszit van de huid borstel, kam en knip ik die er wel uit
Er zitten op dit moment wel vaker van die kleefballetjes in de vacht (soms wel een hele zwik bij elkaar) en als ik die er niet uithaal dan doen ze het zelf wel ff......het probleem is dat ze in 15 minuten een plek kunnen bijten waar ik dan weer 15 dagen mee bezig ben