Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Moos
Lizzy schreef: Ik denk zelf dat vloerbedekking je de das om doet.... Volgens mij valt daar niet tegen aan te sprayen..... Zou het een idee zijn om eens met een stoomreiniger je vloerbedekking en banken enzo te doen? Volgens mij is dat stoom zo heet dat er geen vlo of ei overleeft!

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Of als allerlaatste redmiddel misschien zo'n echte verdelger laten komen. ???
Mijn ouders hebben dat 1 keer moeten doen toen ze een giga-vlooienplaag hadden. Niks hielp, en toen is zo'n man in zo'n pak langsgekomen, en waren ze wel van de vlooien af.

Maar ja, dat zal ook wel duur zijn, en allerminste gezond...
Moos schreef: Ja, daar zat ik ook aan te denken. Of als allerlaatste redmiddel misschien zo'n echte verdelger laten komen. ???
Mijn ouders hebben dat 1 keer moeten doen toen ze een giga-vlooienplaag hadden. Niks hielp, en toen is zo'n man in zo'n pak langsgekomen, en waren ze wel van de vlooien af.

Maar ja, dat zal ook wel duur zijn, en allerminste gezond...
Zo'n echte verdelger laten komen kan gauw een 100/200 euro kosten. Is veel geld, maar ik denk als je alle spraytjes en druppeltjes e.d. bij elkaar opteld met als resultaat dat je nog steeds vlooien hebt nog veel meer kost. Gezond is het niet, maar dat is van alle sprays te zeggen. Sommige verdelgers gebruiken een soort poeder en daar kun je nog in leven, als de infectie te groot geacht wordt gebruiken ze een gas en dan moet je een paar dagen uit logeren.
Behoorlijk irritant ja, vlooien! Gelukkig heb ik er hier weinig last mee op dit moment, dus weet ook eigenlijk geen goed middel om het te verdelgen, maar wat ik wel weet is dat de Biostabiel van Santanera echt rommel is. meerdere mensen in mijn omgeving hebben zo'n ding gekocht, maar het helpt allemaal niks, en las je hem open haalt, zit er gewoon zand en een magneetje in!
Door Moos
Angelique schreef: Zo'n echte verdelger laten komen kan gauw een 100/200 euro kosten. Is veel geld, maar ik denk als je alle spraytjes en druppeltjes e.d. bij elkaar opteld met als resultaat dat je nog steeds vlooien hebt nog veel meer kost. Gezond is het niet, maar dat is van alle sprays te zeggen. Sommige verdelgers gebruiken een soort poeder en daar kun je nog in leven, als de infectie te groot geacht wordt gebruiken ze een gas en dan moet je een paar dagen uit logeren.
Ja, daar heb je gelijk in natuurlijk. Ik zou dat ook wel serieus overwegen denk ik, maar ik weet niet hoe Geer daar tegenover staat.
Wat erg zo'n vlooienplaag. Hoe kom je er van af. :-\.Het zijn waarschijnlijk allemaal kattenvlooitjes en die zijn het ergste.
Ik geef..of liever gezegd..Harry geeft al een hele tijd knoflook en ik moet zeggen, dat ik er geen een meer heb gezien, raar maar waar.
Laatst gewijzigd door Truus op wo 07 sep 2005, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik baal mee met Geer, want toen ik gisteren de honden even kamde, zag ik bij Pim 2 vlooien en bij chasey ook 1 :o :o grote schrik, want ik doe al jaren( zeker 3) niets meer met gif, alleen maar Teatree mengseltje.
Dus gisteren meteen de knoflook weer door de bibi heen gedaan.
Vandaag ook weer even de vlooienkam over ze heen gehaald en ja hoor allebei weer een vlo.

Bah jakkie, ik baal nu heel erg, morgen meteen ff de Frontline meenemen.

Zou het dan toch komen doordat we allebei in de winkel werken en we ze zelf meenemen naar huis?
Truus schreef: Bij Tannetje dan ook alles even onderhanden nemen, wie weet komen ze daar vandaan. Het is wel toevallig dat jullie beiden er mee zitten zeg. :(
ja zeg ik ga Tan der huis niet doen, dat doet ze maar lekker zelf. ;D

;D :P :P oww je bedoelt de winkel ;)
Tja dat zou idd wel eens moeten, maar we hebben een oude houten vloer en natuurlijk Dropje de winkelkat, die we wel behandelen, maar die we niet een nacht in het gespoten gif kunnen laten zitten.
Jolly schreef: ja zeg ik ga Tan der huis niet doen, dat doet ze maar lekker zelf. ;D

;D :P :P oww je bedoelt de winkel ;)
Tja dat zou idd wel eens moeten, maar we hebben een oude houten vloer en natuurlijk Dropje de winkelkat, die we wel behandelen, maar die we niet een nacht in het gespoten gif kunnen laten zitten.

Ja natuurlijk bedoel ik de winkel ;D. Je doet je best maar :P. Juist in kieren van houten vloeren is het een broeinest.
Door geer
Ik vermoed dat het daar wel mee te maken kan hebben, en ik vermoed ook dat ze gewoon resistent zijn tegen Frontline. Ik neem de dames allebei ook nog eens mee naar de winkel... Ik ga de gemeente niet bellen, want van een echte plaag lijkt geen sprake. Het lijkt alleen alsof de chemische middeltjes niet voldoende werken, vooral niet bij Sophie. Ze pikken op de een of andere manier toch ergens een vlo op. Ga nu op Sophie eens Advantage proberen, kijken of dat werkt. Sophie moet in ieder geval nu een tijdje ECHT vlo-vrij worden om weer van die bijtplekken af te komen...
geer schreef: Ik vermoed dat het daar wel mee te maken kan hebben, en ik vermoed ook dat ze gewoon resistent zijn tegen Frontline. Ik neem de dames allebei ook nog eens mee naar de winkel... Ik ga de gemeente niet bellen, want van een echte plaag lijkt geen sprake. Het lijkt alleen alsof de chemische middeltjes niet voldoende werken, vooral niet bij Sophie. Ze pikken op de een of andere manier toch ergens een vlo op. Ga nu op Sophie eens Advantage proberen, kijken of dat werkt. Sophie moet in ieder geval nu een tijdje ECHT vlo-vrij worden om weer van die bijtplekken af te komen...
Als ze telkens weer vlooien oplopen, dan is het de vraag of het helpt :-\. Zou het bij de winkel van Tannetje komen, dan helpt het geen zier . Vraag eens of ze daar ook last hebben? Jol heeft het ook met haar hond.
Door geer
Kruimel schreef: Ja, het zijn leuke dingen, die houten vloeren :-X :-X
Heeft Tannetje niet bv Advantage of voorraad? Dat helpt bij mijn beesten in geval van nood altijd nog wel. Frontline idd niet zo best.
Ik heb gister inderdaad Advantage meegenomen! Ik kan nu even geen vlooien vinden (duim, duim), maar bij het eerste kreng krijgen ze dat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door