Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
dit is heel stevig balen.
Hebben ze te wild met elkaar lopen stoeien, je weet het nooit.
Toch wel weer heel vervelend dat het net op een dag gebeurd als je ergens heen bent geweest en er zelf dus niet bij was.

Meid houd je taai. en houd ook ons op de hoogte
Door Truus
Goh Ine dat is wel even schrikken :(
Heb het net gelezen en hoop dat het allemaal goed komt meid.
Duim voor je en we horen wel hoe het verder gaat he.
Groetjes Truus.
Door tieneke
Je schrikt je inderdaad een ongeluk als je hem door zijn achterhand ziet vallen.
Kobus heeft dit de laatste weken ook,het zal bij hem de ouderdom zijn.
Veel beterschap in ieder geval! :P
Door Nelly
Tjezus, Ien, ik wou het gisteren niet zeggen, maar als het idd. maar niet spondylose of idd. is >:(! Ashley had dat nl. ook, dat neervallen, bijna niet kunnen opstaan, en voorzichtig lopen :-\ Daarbij had Ashley ook nog zoveel pijn dat hij het af en toe uitgilde, kennelijk heeft Joop dat gelukkig niet. En weet je wat? Ik heb het idee dat juist die vrolijke, blije en onstuimige honden zoals Ashley en Joop zoiets eerder krijgen dan rustige, wat meer bedachtzame honden! Wacht niet te lang met foto's te laten maken, en mocht het spondylose zijn, ga dan zoeken in het homeopatische circuit, je hebt met eigen ogen gezien hoe goed Ashley het doet op homeopathie :D! Hoe houdt-ie z'n staart? Die wordt met spondylose nl. ook vaak (gedeeltelijk) verlamd. Ik zie bijv. bij Ashley aan z'n staart als we met wandelen naar huis moeten, hij kan hem dan niet meer optillen en schopt onder het lopen tegen zijn eigen staart. Staat hier misschien een beetje gek geschreven, maar als je het één keer zelf hebt gezien, begrijp je wat ik bedoel.
Evengoed blijf ik hopen en duimen dat het een simpele blessure of id is, want spondylose bij een jonge, voor de rest gezonde, en vooral blije en onstuimige hond is geen pretje! :'( Blijf duimen voor jullie, ben echt een beetje gek op die zwarte kanjer! En nogmaals sterkte!
Groetjes, Nelly èn Ashley!
Door Paul_Barte
Misschien toch een te rare beweging gemaakt (ken de hond een beetje en is zo gek als een deur LOL).

Voorlopig geen gekke dingen laten doen en proberen om Jopie en beetje rustig te houden (hou moet je dat doen nu hè >:( )

Hopelijk herstelt hij zo snel mogelijk en komt het ook niet meer terug.
Natuurlijk wel in de gaten houden want er kan iets aan de hand zijn met zenuwen in de rug enz.
Door sylvia
Ik zei ook al tegen Ien zal wel een rare beweging zijn geweest,die joop is zo lomp als die boomstammen die hij probeert te aporteren uit het water ;D
Door ine
Paul en Syl, daar houd ik het maar op! Ben niet gelijk in zak en as, hoewel, vannacht wel even! Maar ik blijf gewoon positief denken!
Joop krijgt voorlopig 3x per dag 10 druppels traumeel.
Ik probeer hem rustig te houden en laat hem alleen met Deetje uit! Geen ballen of andere dingen!
Ik laat hem voor de zekerheid wat afvallen, kan nooit kwaad! ;)
Nelly, ik ga niet van het ergste uit. Als het over een paar weken niet over is, kunnen die foto's altijd nog!
Door Lupa
Hei Ine,
lees het nu pas wat erg zeg en wat een schrik!
ja moet even inderdaad even rustig houden en als het over 2 weken niet over is maar alweer laten nakijken.
Sterkte!!
Door margreet
Ja vind ik ook hoor Ine, even afwachten maar, mijn buurvrouw had laatst een net eender verhaal en na een week was er niets meer van te merken,dus we duimen voor Joop dat het een spier is die klem zit ofzo.
Door ine
Het is toch wel heel fijn, om zoveel lieve reacties te krijgen!!
Ik houd jullie op de hoogte en dank jullie allemaal, het doet een mens goed, dat zovelen met je meedenken en meeleven! :-*
Door Nelly
Misschien kom ik wat pessimistisch over, maar dat komt gewoon omdat het mij met Ashley helemaal heeft overvallen, terwijl, als ik terugdenk, er al eerder aanwijzingen waren dat er bij hem iets niet klopte. Zo jankte hij bijv. af en toe als hij tegen me opsprong. I heb altijd gedacht dat dit een jankje als verontschuldiging bedoeld was, omdat hij wist dat hij eigenlijk niet tegen me mòcht opspringen. Nu, achteraf, weet ik wel beter. Daarom zeg ik: niet te lang wachten met foto's te laten maken, hoe eerder een exacte diagnose, hoe eerder ook hulp en evt. medicatie.
Door Ivonne
nou, ik hoop dat rust wonderen doet voor Joop (en ik weet hoe lastig het is om verplichte rust in te lassen na alle gedoe met Bas, dus ik wens je veel succes ;D). Met een beetje mazzel is ie idd ergens te enthousiast mee geweest en heeft zich geblesseerd.
Door Hitam
Ine, weet je of je dierenarts een compleet neurologisch onderzoek heeft gedaan? Dubbeltreden en alle reflexen? Er zou een zenuw klem kunnen zitten.
Dan moet je achter Lizzy aan naar Dorit!
Door ine
Hitam schreef: Ine, weet je of je dierenarts een compleet neurologisch onderzoek heeft gedaan? Dubbeltreden en alle reflexen? Er zou een zenuw klem kunnen zitten.
Dan moet je achter Lizzy aan naar Dorit!
De da heeft beiden poten apart bekeken door te draaien, te strekken en te buigen. Ook beide poten tegelijk strekken en buigen, gaf geen reactie van pijn.
Het enige, wat voor mij goed waarneembaar is, dat hij veel minder kracht heeft in de achterhand. Onze da kent Joop nauwelijks, dus dat is voor hem minder waarneembaar! Joop is ook een stuk rustiger, als hij al tegen je opspringt, gaat hij snel weer terug op de grond. Als je hem dwingt om op de achterpoten te blijven staan, zakt hij er gewoon door en gaat zitten!
Joop is altijd een soepele hond geweest, wij maakten altijd het geintje, dat hij 1/3 slang, 1/3 kat en 1/3 hond was! Hij is wat hoger en langer, dan de rasstandaard voorschrijft, maar in verhouding klopt hij wel!
Zou het dan misschien verstandig zijn om eerst een rugfoto te maken, om spondylose uit te sluiten?
Eigenlijk zat ik daar al aan te denken, want we wilden hem volgend voorjaar als dekreu gebruiken, maar als hij dat heeft, is dat misschien niet zo'n goed idee!
Hoe erfelijk is spondylose?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door