Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: ↑di 16 aug 2022, 08:13 Maar jeukt het? Want als het niet jeukt doe je er misschien verstandig aan om gewoon niks te doen. Misschien is dit inderdaad wel van door de planten rennen. Brandnetel. Geef je hem vette vis of visolie? Een goede visolie kan helpen bij huidproblemen!Ja lijkt me toch van wel, toen hij vol stond met uitslag vond ik hem niet extra 'jeukerig' lijken, en elke hond krabt wel eens hier of daar. Maar het was echt niet zo dat hij constant overal aan het krabben was.
Nele en Ace schreef: ↑di 16 aug 2022, 14:13 Ja lijkt me toch van wel, toen hij vol stond met uitslag vond ik hem niet extra 'jeukerig' lijken, en elke hond krabt wel eens hier of daar. Maar het was echt niet zo dat hij constant overal aan het krabben was.OK, alss ie regelmatig krabt (ik vind 5 keer per dag ook wel weer wat anders als 30 keer per dag, dus kun je aangeven hoe vaak dat dan is per dag) en het is op 1 plek gericht, dan zal ie er ongetwijfeld ook jeuk aan hebben. Maar ik zie nog steeds geen reden om voedsel te verdenken en zo te lezen jij ook niet meer echt... Op zich is 5% vis perfect. Maar je mag daar nog wel extra visolie bij geven. Je kunt ook even kijken of het smeren van uitwendig bijv. tea tree zalf van Chi helpt tegen de jeuk. Of het deppen van een oplossing kamillethee. Of appelazijn/water.
Nu krabt hij ook niet de hele dag door hoor, maar toch wel regelmatig en het lijkt wel op die voorste oksel gericht te zijn.
Hij krijgt 5% van zijn menu vis, meestal haring. In het verleden ook zalm geprobeerd maar moest hij niet van hebben. Maar dan ga ik eens visolie proberen, baat het niet dan schaadt het niet denk ik. Krijgt hij dit bovenop de vis in zijn menu dan nog?
Lizzy schreef: ↑di 16 aug 2022, 17:44 OK, alss ie regelmatig krabt (ik vind 5 keer per dag ook wel weer wat anders als 30 keer per dag, dus kun je aangeven hoe vaak dat dan is per dag) en het is op 1 plek gericht, dan zal ie er ongetwijfeld ook jeuk aan hebben. Maar ik zie nog steeds geen reden om voedsel te verdenken en zo te lezen jij ook niet meer echt... Op zich is 5% vis perfect. Maar je mag daar nog wel extra visolie bij geven. Je kunt ook even kijken of het smeren van uitwendig bijv. tea tree zalf van Chi helpt tegen de jeuk. Of het deppen van een oplossing kamillethee. Of appelazijn/water.Ik werk van thuis uit en hij ligt in zijn mand achter mij, denk dat ik hem een keer of 10 op een dag zeg van 'niet krabben' omdat ik hem dus hoor krabben. Vind het moeilijk in te schatten of dat veel is of niet, wij krabben ons ook wel eens
En verder..., ja, is het natuurlijk heel lastig om uit te vinden waar ie precies last van heeft. Jeuk/uitslag is echt een irritant probleem. Ik denk dat er voor weinig gezondheidsproblemen zoveel zelfzorgmiddelen verkrijgbaar zijn als voor uitslag/jeuk:
https://www.medpets.nl/huid+jeuk+vacht+hond/
Als de problemen erg worden is een dermatoloog (denk ik) de aangewezen weg. Of (misschien wel nog beter) een holistisch dierenarts. Er zijn een heel scala aan super goede Chinese kruiden maar dat is echt aangepast werk, dus voor een natuurgeneeskundig therapeut of holistisch dierenarts.