- do 07 jul 2022, 16:05
In mijn geval kan ik me dat niet herinneren, het is te lang geleden. Bovendien, dat oog was blind, ten gevolge van een ontsteking ontstaan na lensluxatie, die men niet wegkreeg. Het oog zag diepblauw en alleen middels scan viel er in te kijken. De pupil bleek niet meer te sluiten en daarom mocht hij bepaalde zalven die pupilverwijdend werkten niet krijgen, en de boldruk was bizar laag dus medicijnen die oogdrukverlagend werkten mocht hij nook niet. Maar ik weet nu niet meer hoe dat allemaal heette. Tot overmaat van ramp liet op een gegeven moment het netvlies los. Toen werden alle pogingen de ontsteking de baas te worden gestaakt, want nu zou hij nooit meer kunnen zien met dat oog. Ik heb de genezing van die hoornvliesbeschadiging niet afgewacht nadat de dierenarts mij had uitgelegd hoe lang die zou duren. Ik zei toen: Nog voor dat dit genezen is stoot hij opnieuw ergens tegenaan en begint het gezeur weer van voor af aan. Aangezien het oog blind is en hij er nooit meer mee kan zien, zou het niet beter zijn het te verwijderen? Dan is het beestje eindelijk verlost van alle ellende. Die dierenarts keek me toen even heel doodstil aan, ik zie die blik nog. Hij stond daar en zei niets. Toen draaide hij zich om en liep naar zijn bureau, pakte de agenda en zei: Wanneer schikt het?