Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nu we een paar weken verder zijn kom ik nog eens langs voor een update en een nieuw probleem ::)

Na enkele weken elimineren met konijn was hij volledig jeukvrij. Dit op kiezebrink enkelvoudig konijn, konijnvlees en hele konijnen van florisvlees.
Ik heb een nieuwe bestelling gedaan, kiezebrink konijn mix en hertenvlees om te drogen en aanvulling spiervlees. Er waren geen hele konijnen en ook geen konijnspiervlees meer..

Tussendoor heeft hij een bloembol gegeten en is doodziek geweest maar inmiddels doet ie het weer, eet KB mix aangevuld met hertenvlees.
Echter is de jeuk ook weer aanwezig sinds de nieuwe bestelling en we moeten dus terug naar enkel konijn..
Het probleem is dat florisvlees geen konijnvlees én geen hele konijnen meer heeft, enkel de KB mix..

Is hier iemand met de gouden tip om aan betaalbaar konijnenvlees te komen ?
Zijn er nog andere leveranciers waar ik dit zou kunnen kopen zonder ik 20 euro de kilo moet betalen bij de poelier ?
Pattie schreef: ma 24 jan 2022, 16:35 Nu we een paar weken verder zijn kom ik nog eens langs voor een update en een nieuw probleem ::)

Na enkele weken elimineren met konijn was hij volledig jeukvrij. Dit op kiezebrink enkelvoudig konijn, konijnvlees en hele konijnen van florisvlees.
Ik heb een nieuwe bestelling gedaan, kiezebrink konijn mix en hertenvlees om te drogen en aanvulling spiervlees. Er waren geen hele konijnen en ook geen konijnspiervlees meer..

Tussendoor heeft hij een bloembol gegeten en is doodziek geweest maar inmiddels doet ie het weer, eet KB mix aangevuld met hertenvlees.
Echter is de jeuk ook weer aanwezig sinds de nieuwe bestelling en we moeten dus terug naar enkel konijn..
Het probleem is dat florisvlees geen konijnvlees én geen hele konijnen meer heeft, enkel de KB mix..

Is hier iemand met de gouden tip om aan betaalbaar konijnenvlees te komen ?
Zijn er nog andere leveranciers waar ik dit zou kunnen kopen zonder ik 20 euro de kilo moet betalen bij de poelier ?
Hier?

https://www.prooidier.nl/producten/barf ... ten/konijn

Of hier:

https://dogmeat.nl/nl/327-konijn

Heel fijn dat hij van de jeuk af was maar super rot dat hij toch weer jeuk kreeg. Ik hoop dat het snel weer weg is!
Bedankt lizzy, dogmeat heeft vlees zie ik nu !
Ja heel rot dat de jeuk terug is, ik hoop dat het weer weggaat op enkel konijn.

Weet jij of ik de KB mix eventueel zou kunnen drogen als ik er kleine bolletjes van maak ? (Ivm het bot dat er in zit)
Pattie schreef: ma 24 jan 2022, 17:00
Weet jij of ik de KB mix eventueel zou kunnen drogen als ik er kleine bolletjes van maak ? (Ivm het bot dat er in zit)
Ik zie niet waarom niet! Mooist is wel als je op wat lage temperatuur droogt. Bijv. 60 graden. Maar kippennekken droog ik bijv. ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door