Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik heb de dierenarts nog even gemaild, met de vraag waarom ze niet gewoon een biopt kan nemen.
Haar reactie was; dat dit onder volledige narcose moet, ze dan in de spier moet rommelen, hij hechtingen zal krijgen en dit gewoon erg pijnlijk is.
Ze vindt de verdikkingen aanvoelen als spierknopen, dus daarom adviseert ze eerst naar een manueel dierenarts te gaan, om hem onnodig pijn te besparen.
Dat ik niet naar Aharon ga, dat is nu wel zeker

.
Ik kreeg van Cindy een fysio doorgestuurd in Den Haag, die heb ik gelijk gemaild.
Ze vindt het er, zo op het eerste gezicht via de foto's, niet uit zien als spierknopen en adviseert eerst een second opinion bij een andere dierenarts.
Ik heb gevraagd of ze er gewoon even naar zou willen kijken, en wanneer ze voelt dat het geen spierknopen zijn, dan begint ze er niet eens aan.
Dan weet ik in ieder geval wel, of een fysio er iets mee zou kunnen of niet.
Morgen bel ik even met haar voor een afspraak.
Ik heb van de dierenarts 10 pijnstillers gekregen, dus hij heeft in ieder geval geen pijn nu gelukkig.
Lizzy schreef:
Nou, laat ik het gewoon heel subtiel zeggen: ik ging nog niet met een dooie hond naar Aharon, laat staan met een levende. Dus nee, niet naar Aharon en gewoon biopten laten nemen van deze verdikkingen. Ik denk dat het in het bindweefsel/spieren/huid of iets zit en dat een Aharon of Jacha Heukels (zou ik dat al overwegen om naar toe te gaan, wat ik niet zou overwegen) daar niks mee kan, eerlijk gezegd 
Bij mij hoeft dat niet subtiel hoor, ben ik zelf namelijk altijd heel slecht in
Aharon en Heukels gaat 'm niet worden inderdaad. Biopt houd ik even als laatste optie, aangezien hij dan helemaal onder narcose moet
Kaela schreef:
Wat moeten die Dorit Aharon of Jacha Heukels aan "iets verkeerd in de rug zitten" vinden wat een dierenarts niet kan diagnostiseren? Ik vind dat een beetje rare volgorde. Je weet nu dat zijn skelet niet de oorzaak is, dus ik zou dan zeggen dat je er achter moet komen wat die verdikkingen precies zijn. En pas als je weet wat het is, kan er eventueel door een fysio oid behandeld worden. Lijkt mij.
Ik zou dus naar een dierenarts gaan die wel de diagnose kan stellen wat dit is. Of door deze dierenarts de biopt laten doen.
Ze wilt voorkomen dat ze in hem gaat snijden, terwijl het door fysio zou kunnen worden opgelost.
Naar die 2 die ik gisteren noemde, ga ik zeker niet inderdaad.
Mocht de fysio het niet aandurven, dan ga ik alsnog voor een biopt.
src_esther schreef:Gezien o.a. de ervaring van Parelridder (zie haar topic) met Aharon zou ik - zoals Lizzy al opmerkt - niet eens met dooie hond daar langs gaan...
Volgens mij heb je van Lizzy en Kaela al goed advies gekregen.
Het eerste waar ik trouwens aan moest denken waren galbulten, maar die zijn geloof ik kleiner en zorgen voor jeuk, dus dat zal het niet zijn.
Hopelijk kom je er achter wat het is en is het onschuldig. 
Dankjewel, ja ik hoop zeker dat het onschuldig zal zijn!
Hij heeft er totaal geen jeuk aan, dus als galbulten echt voor jeuk zorgen, dan zijn het dat inderdaad niet.
Bedankt voor het meedenken!
Siberienne schreef:Het enige wat ik me voor zou kunnen stellenis dat het spierknopen zijn en dat je daar wat mee kan met bv triggerpoint behandelingen. Maar dat zou een DA toch ook kunnen voelen? Ik heb goede ervaringen met skelet/spier problemen met Mariska van Actief dier, zij is ook gewoon dierenarts, chiropracter en doet ook triggerpoints ed. Weet even niet waar je woont maar ze zit in de buurt van Venlo
http://www.actiefdier.nl
Bedankt!
Ik woon in Den Haag, dus Venlo is wat uit de richting.
Ik heb een fysio gevonden die naar hem wilt kijken, zonder dat ze hem gelijk gaat behandelen terwijl dit misschien niet moet.
Lizzy schreef:OK, die verdikkingen kunnen dus van alles zijn en misschien is het in eerste instantie niet nodig om er biopten van te nemen. Maar een Aharon kan hier gewoon niks mee en dan ging ik veel liever naar een dierenarts zoals in de link van Siberienne!
Nee, naar Aharon ga ik echt niet. Zeker niet na de ervaringen hier te hebben gelezen.
Deze stuurde Cindy mij;
http://www.mvanekdierenfysiotherapie.nl/
eelke schreef:Ik zou ook iemand zoeken die meer weet van alles. Heel raar dat een dierenarts geen diagnose kan stellen. Hoe kan een ander dat dan wel?
Joep had ook last van zijn rug, en toen werden we na foto's ook doorgestuurd naar de fysio die het in 2 behandelingen weer los kreeg. Maar daarbij wist de DA wel zeker dat het zijn spieren waren. Ik moet er niet aan denken dat iemand op die bulten gaat lopen duwen, wat pijn doet, als men nog niet weet wat het is. Ik zou dus zeker een andere dierenarts bezoeken voor een soort second opinion en kijken wat die adviseert.
Dat hij stijf in zijn achterhand loopt kan ook wel weer logisch zijn, als het pijn doet.
Hebben jullie niet overwogen om hem eens op pijnstillers te zetten? En een algemeen bloedbeeld prikken? (of lees ik daar overheen?).
Ze wilt voorkomen dat ze "voor niks" in hem gaat snijden, dus vandaar dat ze eerst adviseert er een fysio naar te laten kijken. Of manueel dierenarts, mailde ze.
Hij krijgt nu (sinds gisteren) weer pijnstillers, dus als het goed is heeft hij er nu even geen pijn aan gelukkig.
Zijn bloed heb ik nog niet laten prikken inderdaad, dat is misschien ook nog een idee. Is vorig jaar wel gedaan, maar inmiddels zijn we natuurlijk weer een jaar verder.
Janie2 schreef:Gekke Harry! Hoe komt hij hier nou aan!
Wat ik zou doen is sowieso een breed bloedbeeld. En daarnaast een goede osteopaat, Chiro of orthomanueel. Wij hebben weer wel goede ervaringen met Aharon.
Haha, ja dat wilt gekke Harry mij maar niet vertellen
Ik ga morgen eerst een afspraak maken bij de fysio, en mocht zij niks kunnen betekenen dan zal ik vragen om bloed te prikken en een biopt.
Eef+doggies schreef:
+1
Ik zou naar een breder geschoolde arts gaan.
Eerst naar een fysio, dan ga ik verder wakker liggen wat ik ga doen