Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Vorige week was hij hier met zijn baasjes en zat toen nog op 600gr, ik had echt het idee dat hij overal eten in zag! Maar toch blijf ik denken, het is niet aan mij om dat te veranderen, dat 4x (nu) 200gr per dag het honger gevoel niet echt weghaalt, maar op een of andere manier aanwakkert. Zijn maagkanteling was halverwege augustus. Hij heeft veel dorst en ik mag, ook direct na zijn eten, hem water geven. Niet te veel, 3cm hoog in zijn bak! Ik spoel de zakjes waar de kvv heeft ingezeten uit met wat water en voeg een klein beetje bij zijn eten om toch wat meer 'vulling' te geven! Is volgens mij hetzelfde als direct na het eten :-\ En na het eten krijg hij de rest en ook dat is direct op! Ik volg mijn gevoel en dat doe ik ook met de wandelingen, ik ben zijn zijn grens en denkvermogen wat wel of niet kan. Officieel ivm met zijn spondylose mag hij per wandeling niet langer dan een kwartier lopen, dan gaat hij 'slepen' , niet 1 keer gezien!
Voor zijn spondylose krijgt hij 1x per dag 1,5 Rimadyl.
image.jpeg
image.jpeg (4.04 MiB) 1721 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (4.05 MiB) 1721 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (1.5 MiB) 1721 keer bekeken
Peter en ik hebben al tegen elkaar gezegd dat stel dat onze vrienden iets overkomt en nooit meer terugkomen, dan blijft deze lieverd bij ons!!
Ik heb nog een vraag! Mijn logee heeft en mag geen speeltjes omdat hij alles kapot maakt en op eet! Ook voor zijn maagkanteling al! Er zijn heel veel speeltjes aan ons gegeven voor Radja toen zij nog leefde :'(
Maar kan ik mijn vriendin vragen of ik een hertengewei voor hem(noem zijn naam niet, sorry) bestellen, zodat hij iets te knagen heeft! Het liefst eet hij hele boomstammen op! Ons gevoel zegt nl dat hij zijn energie niet kwijt kan en zich verveelt!
Aaaah wat een leukerd! Hij mag ook wel heel weinig zeg. :-\ sneu hoor!

Eet hij ook papier? Anders zou je een 'doos' voor hem kunnen maken. Deed ik wel voor de heren als ze liepen te stuiteren

Doos met daaarin proppen papier en kleine doosjes en daarin lekkers verstopt. Paar kleine stukjes gedroogd vlees ed. Dan mochten ze slopen en scheuren en waren daarna helemaal voldaan.

Of speur spelletjes. Er is een site met hersenwerk voor honden op FB.

De beginselen van speuren zijn ook leuk.
Misschien staat hier nog iets in dat je kan gebruiken? Als hij met stokken loopt, kan je bv gaan leren om de goede stok aan te wijzen.

Sloopt hij echt alles? Ook de kong extreme? Da's wel jammer want daar de KVV in zou ook nog een uitdaging zijn. Misschien een anti-schrok bak proberen? Ik roep maar wat hoor, het lijkt me zo frustrerend voor je :) ;) hoop dat je er wat mee kan.
Hij sloopt volgens onze vrienden echt alles! Ze hebben vanalles geprobeerd, ook de kong extreme! Ik weet niet of hij papier eet, maar ik ga het wel proberen! Ik heb gedroogd vlees en die knip ik in stukjes en daar ga ik iets mee doen! Waarom kom ik daar zelf niet op, deed dat ook met Radja toen ze herstellende was van deoververhitting! Dank je voor de tip!

Ik heb hem net een rauw eitje gegeven, hij is nog bezig zijn bak uit te likken!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door