Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Lizzy schreef:Allemachtig zeg, wat een narigheid :o :-X . Heeft hij veel wild gegeten ofzo?

Jeetje, allemachtig.... Ik ga heeeeel hard voor jullie duimen dat het er zo uit gaat komen :-* !

Boy is allergisch voor best veel dus hij eet wel wild maar eigenlijk alleen karkas / gevogelte.. ik moet zeggen dat ik meer dan regelmatig kogeltjes in de voerbak vind en tijdens het malen komt nog het nodige tevoorschijn maar ik was ook wel verbaasd dat er toch nog zoveel binnen zit. Het is als het goed is geen lood meer maar toch.. >:(
Ik denk eigenlijk dat alle barf-honden die wild eten dat wel binnen krijgen maar ik ben dan toch wel benieuwd of dat inderdaad langer binnen blijft of dat dit nu gewoon bij Boy zo is door zn poep-story....ik vond het toch een dingetje om over na te denken en voorlopig gaat hij..als het door wil stromen tenminste op KVV zonder wild etc.
Laatst gewijzigd door Summerditches op vr 21 jul 2017, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Boy is geopereerd...we mochten sowieso het weekend niet in zo en er veranderde niets positiefs..het ging alleen maar slechter..spugen..geen eetlust ..geen poep ..en lusteloze hond. Echo gemaakt maar die gaf ook niet iets wat direct tot een oplossing zou kunnen leiden..dus maar 1 oplossing "open maken"..
Ik hoop dat iedereen klaar is met eten ..als je in de buurt van de praktijk kwam ging je al over je nek..alle deuren stonden open en die meiden liepen allemaal te kuchen en te proesten.. ;D
Samengevat ..1 dikke harde drol achter het bekken die de boel blokkeerde..alles is geschoond gespoeld etc.
Helaas heeft de dierenarts wel gemeld dat Boy een sterk verminderde maag / darm peristaltiek heeft..we weten pas later in traject of dit oorzaak of gevolg is..
Hij is in ieder geval wakker...we gaan hem zo halen..en horen dan alle details..
We horen dan ook wat deze aandoening voor gevolg heeft voor zijn voeding maar tips zijn tzt van harte welkom
Beterschap en sterkte!!

In ieder geval is de oorzaak nu weg en kan je hond beginnen met opknappen!
Opereren is nooit leuk, maar het kon nu niet anders he. ;)

Misschien moet zijn ontlasting iets dunner gehouden worden (niet diaree, maar gewoon niet heeeel vast) zodat het er wat makkelijker uit kan en niet meer verstopt?
Ik wil iedereen super bedanken voor alle belangstelling..het gaat eigenlijk nu best goed..ben dan ook weer bang om te vroeg te juichen..maar hij doet het super..In plaats van de aangekondigde losse vieze stinkende natte flodders heeft hij amper wat laten lopen. Alleen na het wandelen hing er een druppel en vanmorgen stond hij bij het hek ..Nou we hebben gepoept hoor ..het laatste restje darminhoud kwam als een soort van pasta ontlasting eruit..niet spontaan maar gewoon met poepen.
Vanavond of morgen zou de eerste nieuwe ontlasting "klaar"moeten zijn..
Zijn romper is uit want dat vond het veeeeel te heet..hij zit nergens aan en is mega blij

Uiteraard gaan we heel goed op het eten letten..bot wordt een soort van taboe..

@ Constance ..Boy wordt 6 in november..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door