Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Kaela schreef:Ja hij poept wel gewoon, al zou het zonder de psyllium gegarandeerd dun zijn. We krijgen buscopan en nog iets opgestuurd. Dan kunnen we dat vanaf morgenochtend gaan geven. Hopelijk knapt ie dan snel op. Hij ligt nu als een sfynx rechtop te slapen. Hij is zo moe, maar plat liggen is te pijnlijk.
Oh meis wat verschrikkelijk sneu! wat gaat dat aan je hart..
Door Kaela
Het wil nog niet vlotten. Het komt in vlagen, dus soms lijkt het een poosje wat rustiger te worden. Maar dan wordt ie weer heel onrustig, of gaat vanuit het niets weer heel erg janken. Gisteravond was ie vreselijk onrustig, tot hij rond 1 uur opeens leek te kalmeren. Toen heeft hij me tot 6 uur laten slapen en werd ik wakker van zijn gejank.

We installeren ons zo op/bij de bank om nog wat rust te proberen te pakken. De ochtendmedicatie zit er in, hopelijk helpt dat weer wat.
Door Kaela
Net langs de dierenarts geweest. Met Oscar, wat wel aangeeft hoeveel zorgen wij ons maken. De dierenarts heeft Oscar buiten bekeken en aan de hand van wat we wel en niet aan symtomen zien kunnen we de engste dingen voorlopig uitsluiten. We hebben amder voer mee wat voor nu nog meer zijn buik ontziet en alprozalam om te kijken of ie dan iets tot rust kan komen. Hij heeft sinds donderdag niet meer geslapen dus een goed dutje doen zal hem goed doen. Onze eigen dierenarts heeft het hele weekend dienst, morgen weer contact. Dat is wel een geruststelling.

Net bij thuiskomst een hapje van het nieuwe voer gegeven met de medicatie. Vervolgens jat ie een grote koek van het aanrecht. Met zijn eetlust is in ieder geval niets mis ::)
Door pluk
Kaela schreef:Net langs de dierenarts geweest. Met Oscar, wat wel aangeeft hoeveel zorgen wij ons maken. De dierenarts heeft Oscar buiten bekeken en aan de hand van wat we wel en niet aan symtomen zien kunnen we de engste dingen voorlopig uitsluiten. We hebben amder voer mee wat voor nu nog meer zijn buik ontziet en alprozalam om te kijken of ie dan iets tot rust kan komen. Hij heeft sinds donderdag niet meer geslapen dus een goed dutje doen zal hem goed doen. Onze eigen dierenarts heeft het hele weekend dienst, morgen weer contact. Dat is wel een geruststelling.

Net bij thuiskomst een hapje van het nieuwe voer gegeven met de medicatie. Vervolgens jat ie een grote koek van het aanrecht. Met zijn eetlust is in ieder geval niets mis ::)
Dat je langs de da bent gegaan zegt zeker genoeg :-*
Maar ik begrijp dat dat dus wel ging, weliswaar buiten en ongetwijfeld ook zonder allerlei nare onderzoeken maar toch...

Hopelijk werkt de medicatie en kan Oscar even lekker slapen.
Heb je besproken om te stoppen met psyllium? Om uit te sluiten dat de kramp daarvan komt

En eten jatten is alleen maar goed :) (nou ja voor z'n buik misschien niet..)

Sterkte en een voorzichtige aai voor Oscar
Door Kaela
Oscar is in de auto gebleven en is alleen even eruit geweest om buiten een stukje te lopen. Zo kon de dierenarts zijn houding en manier van bewegen zien. Mee naar binnen durven we niet.

De vezels moeten we blijven geven. Die zorgen er juist voor dat de ontlasting droger is en makkelijker er uit komt. Diarree irriteerd de darm en dat willen we nu juist niet.

Hij heeft net iets ontspannener gelegen, alleen toen kwam eerst de post en later folders >:( . Ik heb een half uurtje geslapen, ook niet onbelangrijk, want uitgeputte baasjes zijn ook van weinig nut. Na het eten gaan we hem wat meer alprozelam geveb. Kijken of we hem dan in onze avondroutine in slaap kunnen krijgen.
Door Kaela
Hij is stukken rustiger geworden, dus ik heb goede hoop op een rustig(er) nachtje.

Dank jullie voor het medeleven, dat doet goed. Dit is een van de dingen waar ik totaal van in de paniek schiet. Maar sinds hij wat gekalmeerd is en we gerustgesteld zijn door de dierenarts, durf ik er weer vertrouwen in te hebben.
Door Kaela
Het gaat eindelijk beter! Hij had gisteravond nog steeds moeite om in slaap te komen. Uiteindelijk is hij na een knal buiten op de bank gaan liggen (dat krijgen we hem dus nooit weer afgeleerd ::) ). Daar lag ie nog steeds met zijn kop omhoog te knikkebollen toen ik in slaap viel. Rond 2 uur maakte hij me wakker omdat ie weer echt krampen had. Rond de schemering weer. Toen kroop hij bij me, met zijn kop op mijn borst en zo viel hij in slaap tot half acht. En toen hij wakker werd bleef hij heel rustig liggen, tot meneer om 8 uur beneden kwam.
Na alle ontbijt en uitlaten ben ik op de bank in slaap gevallen en heeft hij ook weer heel rustig gelegen, tot hij weer een krampaanval kreeg. De medicijnen zorgen er nu goed voor dat die aanvallen minder heftig zijn. Hij gaat dan in bidhouding zitten en zoekt enorm veel steun, maar hij jankt niet meer en het trekt dan na een tijdje weer weg.

Als het voorlopig zo rustig op blijft knappen, dan ben ik heel tevreden.
Door kira
Fijn dat het iets beter gaat en ook fijn dat de dierenarts bereid is enkel op zicht en buiten mee te denken (zo kennen wij hem gelukkig ook). Ik duim dat het opknapt en dat we binnen kort lezen dat Oscar weer Oscar is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door