Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
De maagzweer was al aan het lekken.

Het gaat nog steeds erg slecht met hem. Inmiddels zijn zijn nierwaarden ook veel te hoog, dus wordt er gedacht aan (acuut) nierfalen. Vandaag echo om te kijken of de operatie geslaagd is en vanavond nog een keer nierwaarden testen.

We zijn net bij hem geweest. Binnen ziet hij er gewoon heel slecht en ziek uit. Dan vraag ik me af of we hem dit wel aan kunnen doen. Maar we mochten hem mee naar buiten nemen en dan zie je gewoon een andere hond. Ziek, heel ziek natuurlijk. Maar dan geloof ik erin.

Super moeilijk....
Door toscak
Gisteren dus echt een slechte dag gehad waarbij we het vaak hebben gehad over de 'toekomst'. De echo liet wat vocht en ontstekingscellen in de buik zien, maar niets vreemds voor deze operatie. Dus toen weer bloedtesten. We mochten gisteravond weer langs en ik vond hem echt veel beter dan in de ochtend. Fitter, helderder uit zijn ogen. Hij drinkt weer zelf. Maar je moet wel goed kijken :(
En... de crea was eindelijk iets aan het verlagen (van 450 naar 375). Dus nog steeds te hoog, maar er zit beweging in en dus een lichtpuntje. En toen we weggingen nam hij zelfs een stukje kipfilet in zijn bek. Niet doorgeslikt, maar hij toont in ieder geval interesse. Straks om 9:30 weer bellen...
Door toscak
Wat een rollercoaster....

Gisterochtend vond de chirurg hem toch niet zo goed. Dus deze keer een echo met contrastvloeistof omdat ze de hele tijd geen reden zien voor zijn langzame 'herstel'. Bij het inbrengen van de vloeistof kwam er weer ontzetten veel vocht uit zijn maag, zijn maag was dus weer volgelopen net als vóór de operatie. Het blijkt dus dat hij zijn maag niet zelf kan ledigen.

En dat is geen goed nieuws. We hebben gisteravond een heel lang gesprek gehad met de chirurg. Hij heeft aangegeven dat hij het kan proberen om dit euvel te verhelpen door hem weer te opereren. Verder weet hij nog niet hoe, want hij weet niet waarom hij zijn maag niet ledigt. Er zijn verschillende technieken voor, maar dit zou een zware operatie worden en pas maandag kunnen plaatsvinden.
Wat hem betreft was het licht oranje. Hij zou het redelijk vinden als we er mee door zouden gaan, maar hij zou het net zo redelijk vinden als we zeggen dat we er mee stoppen. Dat de lijdensweg nog niet begonnen is, maar dat we daar wel op afstevenen als de volgende operatie geen goed resultaat geeft.

Eerlijk gezegd vond ik het genoeg voor onze lieve Bob, maar mijn vriend niet. Hij vond dat we op zijn minst zeker moesten weten of er niet technisch iets fout zit maandag. En als het maandag dan toch mis is, dan hebben we hetzelfde resultaat maar dan weten we in ieder geval zeker dat we alles hebben gedaan en niet te snel hebben opgegeven. Ook een goed punt...

We zijn gisteravond natuurlijk nog even gaan knuffelen en wandelen met hem. Ik wilde een arts laten zien met een brokje dat hij niet eet en toen at hij ineens zijn brokje op!! Hij eet!!! Een stuk of dertig frolic (tja... als hij maar eet) zijn er in gegaan. Hoe bizar is dat?? Voor mij was dit het teken om inderdaad de operatie maandag door te laten gaan.
Ik ben zooooo blij dat we niet gestopt zijn. Ik had dan nooit geweten dat hij toch weer wat at. We hadden verwacht dat hij zich weer goed voelde omdat zijn maag leeg was en dat hij vandaag weer niet zou eten. Vanochtend gebeld en inderdaad hoefde hij geen eten meer. We mochten natuurlijk langskomen en ja hoor, hij wilde wel heel graag mijn gerookte kipfilet en later weer wat brokjes.

Ik snap het dus even dus niet meer.... maandag maar eerst een echo om te kijken of hij toch wel zelf nu zijn maag kan legen.

Verder was hij vrolijk en alert, liep buiten heerlijk mee en heeft zijn oude streken terug. Hij gaat liggen rollen als hij naar binnen moet en trekt de artsen de sloot in... niet eten, maar wel zwemmen??!
Hij is wel erg moe, en 20 minuutjes klooien is echt meer dan genoeg voor hem en hij moet nog van heel ver komen. We zitten ieder bezoek nog een tijdje met hem in zijn hok zodat hij goed in slaap gevallen is en dan vertrekken we weer. We gaan zo weer langs met een hele zak verschillende voedsel. Ik hoop dat hij iets gezonder wil eten, maar dat is voorlopig nog van ondergeschikt belang.

Maar wat een spannende tijd, ik ben helemaal kapot.
Door Kaela
Mijn hemel, dat is inderdaad een roalercoaster!

Het is volkomen logisch dat je op een bepaald moment het genoeg vindt. Je lieve vriend wil je niet zo ziek zien. Maar nu is er toch nog een kans!

Het zal nog zenuwslopend zijn tot maandag en dan is het zenuwslopend wat ze aan zullen gaan treffen. Ik duim snoei en snoeihard dat het legen van de maag nu toch weer vanzelf op gang gaat komen en hij maandag niet weer geopereerd hoeft te worden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door