Boeffie Blafmans schreef:Ok, goed te weten wat dit is en dat het ook een oorzaak kan zijn.zou het meten net na een maaltijd en tijdens opwinding extra info geven? Glucose waarden in het bloed fluctueren zo ong tussen 3 en 10, daar zit een regelmechanisme op, maar wat zegt een 3 of een 6 tijdens opwinding? Of een 6 of een 8 na een maaltijd? Kun je daar iets uit voorspellen?
Ik denk even hardop. Hypoglykemie is een lichte afwijking. Bij mensen hangt die samen met te veel suiker/snelle kh's eten (bij mij het geval). Om die met een meting op te sporen moet je na een suikeroplossing over een langere tijd regelmatig meten. Zo bij mensen iig. De samenhang met suiker en snelle kh's gaat voor onze honden niet op, dus meten na een suikeroplossing lijkt me dan geen zinnig idee, eigenlijk. Maar meten na een gewone maaltijd en tijdens opwinding kan wel een beeld geven, natuurlijk.
Ik denk in ons geval toch eerder aan epilepsie door het coma-verhaal. Na een zware aanval is een hond hier wel eens een flinke tijd van de kaart geweest. Maar dat leek niet op verzwakking die richting coma kan gaan. Eerder beduusd zijn, moe zijn, afwezig. En daarna was alles weer koek en ei. Al lijkt het me wel logisch dat een erge hypo aanval die door hoge opwinding komt ook vanzelf kan overgaan, als de aanval bij de hond rust afdwingt.
Als je op zoek bent naar bv een insulinenoom moet je insuline spiegels meten tov glucose. Maar gewone glusoce metingen, geen idee wat dat zegt.
Overigens kan een insulinoom ook epilepsie geven schijnbaar;
http://www.vetined.nl/news/54/show