Lizzy schreef:
Oh getverdemme..... Het zal toch niet waar zijn? Ik geloof trouwens echt niet dat botkanker ongemerkt aan je voorbij gaat hoor. Ook niet bij Tess en ondanks ze een harde is. Bij mijn weten gaan honden echt mank lopen enzo. Ik kan ook niks vinden over fosfor in relatie tot botkanker.... Ook niet hier bijv: http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Spec ... bloed.html
en hier:
http://www.bichonfriseusa.com/caninebloodwork.htm
Wat ik wel zie is dat een verhoogd ALK (in het Engels ALKP) op een botziekte kan wijzen. Maar dat is dus wat anders als fosfor. Een verlaagd fosfor gehalte kan eventueel wel weer enge dingen betekenen: "Decreased levels shows overactive parathyroid gland and malignancies"
Poeh, ik ga nu alvast voor je duimen en ik hoop dat de DA er helemaal naast zit! En ik hoop ook dat bij de 2de bloedtest er gewoon weer een normale waarde tevoorschijn komt!
Bedankt voor de links.
Ik denk dat m'n DA bedoelde waar ik in het ergste geval rekening mee zou moeten houden en ik zie het dan altijd meteen somber in terwijl er nog helemaal niks aan de hand is.
Maar vanmorgen heeft Tess samen met mijn andere teef een uur door de polder lopen crossen, slootje in, slootje uit. En ze hadden samen een oude brommerband gevonden waar ze mee hebben lopen slepen. Dat crossen doen ze als het even kan elke dag. En Tess mag dan een harde zijn en zich erg mee laten slepen door m'n andere teef, als ze echt ziek zou zijn of pijn zou hebben zou ze dat toch allemaal niet doen.
En ik blijf zelf toch bij die theorie over die anaalklieren. Als de afvalstoffen er niet op die manier niet uit kunnen, dan maar op een andere manier: via nieren & huid. Ook al zegt de DA van niet. Hij kon niet onderbouwen waarom dan niet.
Ik blijf lekker doorgaan met het geven van de solidago en heb voor Tess een kruidenmengels van Groene Os besteld (met o.a. Berberis, Solidago, Centaurium, Bardana, Viola tricoloris, Urtica, Scuttelaria en Uncaria tomentos) voor als de solidago op is. En ondertussen zit ik hard te hopen dat het helpt (heb zelf het idee van wel maar dat kan ook wishful thinking zijn) en dat die waardes bij dat onderzoek morgen weer normaal zijn. Jammer genoeg krijg ik niet meteen de uitslag morgen omdat mijn DA het niet zelf doet.
Hij had het ook nog over evt bot onderzoek als die waardes weer zo raar uit zouden vallen, maar het ligt er maar helemaal aan hoe dat bot onderzoek gaat. Als Tess er voor onder narcose moet of als het zeer doet ga ik dat zo'n ouwetje van ruim 12 niet meer aan doen. Zou ze nou doodziek overkomen en laten merken dat ze veel pijn zou hebben dan is het een ander verhaal.