Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Quinta
Lizzy schreef: Teven die 7 jaar zijn geweest hebben gewoon een grotere kans op baarmoederontstekingen. En een hond van 10 of ouder te moeten laten opereren omdat de baarmoeder ontstoken is: dat is geen feestje. Ik heb er dan ook helemaal niks op tegen als mensen de baarmoeder op een gegeven moment preventief weg laten halen. :-X
De baarmoeder weg laten halen is iets anders dan om ook maar gelijk de eierstokken te verwijderen. Er wordt dan gezegd we zijn toch bezig, laten we alles maar weghalen.
Door Lizzy
Quinta schreef: De baarmoeder weg laten halen is iets anders dan om ook maar gelijk de eierstokken te verwijderen. Er wordt dan gezegd we zijn toch bezig, laten we alles maar weghalen.
Ik denk dat je geen dierenarts kunt vinden die de eierstokken laat zitten?

Volgens mij was er iets mee, ging dat niet/moeilijk/lastig, alleen de baarmoeder verwijderen :g:
Door Quinta
Lizzy schreef: Ik denk dat je geen dierenarts kunt vinden die de eierstokken laat zitten?

Volgens mij was er iets mee, ging dat niet/moeilijk/lastig, alleen de baarmoeder verwijderen :g:
Nee Lizzy, de ware reden is dat we het wel makkelijk vinden dat een teefje niet meer loops wordt.
Bij vrouwen wordt ook alleen de baarmoeder weggehaald als dat noodzakelijk is. Vroegerrrrr... werden bij vrouwen ook de eierstokken weggehaald als ze bezig waren. De tegenwoordige artsen halen dat nu niet meer in hun hoofd, omdat de emotionele- en lichamelijke bezwaren (o.a. botontkalking) nu bekend zijn.
Door Lizzy
Quinta schreef: Nee Lizzy, de ware reden is dat we het wel makkelijk vinden dat een teefje niet meer loops wordt.
Bij vrouwen wordt ook alleen de baarmoeder weggehaald als dat noodzakelijk is. Vroegerrrrr... werden bij vrouwen ook de eierstokken weggehaald als ze bezig waren. De tegenwoordige artsen halen dat nu niet meer in hun hoofd, omdat de emotionele- en lichamelijke bezwaren (o.a. botontkalking) nu bekend zijn.
Ik dacht toch dat er een reden was waarom men bij teven niet alleen de baarmoeder kan verwijderen. Ik weet niet meer wat het was, maar er was iets. Een goede reden, zeg maar. Misschien staat het nog ergens op Barfplaats, ik zoek even.
Door Mijati
tegenwoordig halen ze niet de baarmoeder weg, maar juist de eierstokken. Dit is minder ingrijpend, sneller herstel en je voorkomt wel de melkkliertumoren en baarmoederontstekingen op latere leeftijd.
Door Lizzy
Mijati schreef: tegenwoordig halen ze niet de baarmoeder weg, maar juist de eierstokken. Dit is minder ingrijpend, sneller herstel en je voorkomt wel de melkkliertumoren en baarmoederontstekingen op latere leeftijd.
Ja, maar dat bedoelen we niet. Ze halen tegenwoordig inderdaad de eierstokken weg en daarmee leg je dus toch het hele hormoonsysteem plat. Met meer risico op bepaalde gewrichtsaandoeningen en grotere kans op andere soorten kanker. Zou je de baarmoeder weg halen en de eierstokken laten zitten, wordt de teef wel loops. En denk ik dat Quinta dacht dat er dan ook geen baarmoederontsteking meer kon plaats vinden. Ik dacht dat ooit ook. Tot dat dierenarts Dorothea in dat topic uitlegt dat dat dus (helaas) zo niet werkt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door