Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sanyo
Moeilijk is dat toch, als het lijf versleten raakt...

Een pols brace was bij mijn oudje absoluut geen oplossing (slappe banden in de pols). Doordat je de pols daarmee ook wat immobiliseert moet de beweging voor het lopen meer vanuit de elleboog en schouder komen en daar zat niet meer voldoende kracht. Resultaat was een hond die over haar eigen voorpoten struikelde en letterlijk op haar bek viel  :'(
Door nova
Sanyo schreef: Moeilijk is dat toch, als het lijf versleten raakt...

Een pols brace was bij mijn oudje absoluut geen oplossing (slappe banden in de pols). Doordat je de pols daarmee ook wat immobiliseert moet de beweging voor het lopen meer vanuit de elleboog en schouder komen en daar zat niet meer voldoende kracht. Resultaat was een hond die over haar eigen voorpoten struikelde en letterlijk op haar bek viel  :'(
Senta klapt dus ook met haar snuit tegen de grond, en heeft geen braces  :-\
Door Sanyo
nova schreef: Senta klapt dus ook met haar snuit tegen de grond, en heeft geen braces  :-\
Je zou uit kunnen proberen of het werkt door een wat bredere vetrap een paar slagen om te polsen te draaien.
Sanne struikelde ook bij minimale stoeprandjes en zo. Bij haar was het dus echt geen oplossing.....
Door tt-tjes
Heel veel sterkte met Senta. Als ik jouw verhaal over Senta lees dan lijkt het net of ik het verhaal van Fjurdy zie, alleen zijn het bij Fjurdy zijn achterpoten die niet meer willen.
Hij struikelt ook over een stoeprand e.d. en dan kiepen zijn achterpoten ook om.
Hij loopt ook nog maar een rondje van 15 minuten, dan is het over.
Maar wat jij schrijft ken ik ook, hij wil nog zo graag.

Wat voor een pijnstiller heb je meegekregen Miet?
Door nova
tt-tjes schreef: Heel veel sterkte met Senta. Als ik jouw verhaal over Senta lees dan lijkt het net of ik het verhaal van Fjurdy zie, alleen zijn het bij Fjurdy zijn achterpoten die niet meer willen.
Hij struikelt ook over een stoeprand e.d. en dan kiepen zijn achterpoten ook om.
Hij loopt ook nog maar een rondje van 15 minuten, dan is het over.
Maar wat jij schrijft ken ik ook, hij wil nog zo graag.

Wat voor een pijnstiller heb je meegekregen Miet?
Stoeprandje is voor Senta ook al genoeg  :-\

Senta heeft Trocoxil gekregen.
Het is een pijn stiller die vooral gegeven wordt bij artrose, artritis en  bijbehorende zenuwpijnen.
Voor mij een onbekende naam, en  hiervan  hoeft ze maar 1 x per 4 weken één  tablet.  De laaddosis is : de eerste maand 2 tabl., daarna 1  tabl.
Een bijkomend voordeel is dat ze bij deze  tabl.  geen maagbeschermer hoeft.  :)

Op het ogenblik schijnt in de diergeneeskunde heel wat  ophef gaande te zijn over het langdurig gebruik van  ensaid's, zonder  maagbeschermers. Er schijnen  veel  honden te kampen met salmonellea besmettingen, a.g.v. maagproblemen door med. gebruik.

Voor de goedkoop hoef je geen Trocoxil te nemen, een tablet voor Senta kost 35,00 euro  :o
Laatst gewijzigd door nova op do 11 sep 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
nova schreef: Stoeprandje is voor Senta ook al genoeg  :-\

Senta heeft Trocoxil gekregen.
Het is een pijn stiller die vooral gegeven wordt bij artrose, artritis en  bijbehorende zenuwpijnen.
Voor mij een onbekende naam, en  hiervan  hoeft ze maar 1 x per 4 weken één  tablet.  De laaddosis is : de eerste maand 2 tabl., daarna 1  tabl.
Een bijkomend voordeel is dat ze bij deze  tabl.  geen maagbeschermer hoeft.  :)

Op het ogenblik schijnt in de diergeneeskunde heel wat  ophef gaande te zijn over het langdurig gebruik van  ensaid's, zonder  maagbeschermers. Er schijnen  veel  honden te kampen met salmonellea besmettingen, a.g.v. maagproblemen door med. gebruik.

Voor de goedkoop hoef je geen Trocoxil te nemen, een tablet voor Senta kost 35,00 euro  :o

Nou lekker dan.

Voor de goedkoop hoef je geen Trocoxil te nemen, een tablet voor Senta kost 35,00 euro

Fjurdy weegt maar 14 kilo dus dan zal dat niet zo duur zijn voor hem denk ik.

Doet Senta het er goed op of weet je dat nog niet.
Door Lil
Heel veel sterkte!!!

Jaaaaaaaaaa, maagbeschermers niet nodig. Echt ik kan ze wurgen die gasten. Boris heeft namelijk het laatste jaar veel meer last van zijn maag dan ooit tevoren. Hij heeft pas maagbeschermers gekregen toen hij al klachten had, grrrrr....

en nu nog wordt gezegd dat het niet hoeft. Gelukkig denkt mijn da er anders over en is hij ook bij andere honden voorzichtiger aan het worden en eerder maagbescherming aan het voorschrijven.
Ik heb jaren groenlipmossel gegeven voor de gewrichten en ik denk dat dat ook goed heeft gedaan voor de maag van meneer.
Door nova
tt-tjes schreef:

Doet Senta het er goed op of weet je dat nog niet.
Het zal nog wat snel zijn om wat te kunnen merken,  maar......tóch heb ik het idee dat ze nu al minder hijgerig is, en ook minder luidruchtig. Senta blafte voor alles en nog wat. Als er een hond naast Senta ligt, en die staat op, is het voor Senta een rede tot blaffen. Het is net alsof dat minder geworden is, maar misschien  zijn dat bevindingen  die ik hoop te zien maar niet reëel zijn.
Met betrekking tot haar mobiliteit kan ik nog helemaal niks zeggen. ;)
Na inname van  de 2de tablet  mag ik eigenlijk pas  wat zeggen.
Laatst gewijzigd door nova op do 11 sep 2014, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
Als ik straks het recept van tramadol op ga halen zal ik toch ook nog eens vragen of ik een maagbeschermer moet geven. Misschien in eerste instantie een de vrij verkrijgbare bij het kruidvat halen, die is niet zo sterk.
Door Extreme
Hier ook een oudje die denkt nog een jonge god te zijn, en verbaasd is dat zijn poten er anders over denken  :smitten:
Trocoxil hebben wij ook geprobeerd, eerst leek het te helpen, maar we moesten het steeds in een kortere tijd geven, de osteopaat die ik hierover verteld, stuiterde bij het horen van trocoxil, zij vond het een hele dure oplossing, waar vele honden last van hun maag mee krijgen, en dat er gezondheidsproblemen(kunnen) door ontstaan, maar als je dat  merkt er al 70 % vd nieren kapot is(of was het nou de lever  :-\).
Nu weet ik ook dat gezien de leeftijd van onze oudjes je kiest voor de beste pijnstiller die aanslaat bij je hond, dat het van lagere belangrijkheid is dat op den duur de nieren niet meer goed functioneren, maar toch.
Tja hier word nu carporal gebruikt en dat gaat goed, soms moeten we de temgesic erbij geven als hij zich bv verstapt heeft, maar dat is gelukkig nu nog maar soms.

Voor alle baasjes met een bejaarde knuffel, geniet, en duimen dat ze nog een poos, zonder pijn bij ons mogen blijven, het gaat zo snel en ze zijn zo dierbaar :smitten:
Door Lil
tt-tjes schreef: Als ik straks het recept van tramadol op ga halen zal ik toch ook nog eens vragen of ik een maagbeschermer moet geven. Misschien in eerste instantie een de vrij verkrijgbare bij het kruidvat halen, die is niet zo sterk.
Nee, zelfs Boris hoeft daar geen pillen voor de maag bij. Is hij ziek krijgt hij tramadol zodat zijn maag rustig is.
Door nova
Extreme schreef: Hier ook een oudje die denkt nog een jonge god te zijn, en verbaasd is dat zijn poten er anders over denken  :smitten:
Trocoxil hebben wij ook geprobeerd, eerst leek het te helpen, maar we moesten het steeds in een kortere tijd geven, de osteopaat die ik hierover verteld, stuiterde bij het horen van trocoxil, zij vond het een hele dure oplossing, waar vele honden last van hun maag mee krijgen, en dat er gezondheidsproblemen(kunnen) door ontstaan, maar als je dat  merkt er al 70 % vd nieren kapot is(of was het nou de lever  :-\).
Nu weet ik ook dat gezien de leeftijd van onze oudjes je kiest voor de beste pijnstiller die aanslaat bij je hond, dat het van lagere belangrijkheid is dat op den duur de nieren niet meer goed functioneren, maar toch.
Tja hier word nu carporal gebruikt en dat gaat goed, soms moeten we de temgesic erbij geven als hij zich bv verstapt heeft, maar dat is gelukkig nu nog maar soms.

Voor alle baasjes met een bejaarde knuffel, geniet, en duimen dat ze nog een poos, zonder pijn bij ons mogen blijven, het gaat zo snel en ze zijn zo dierbaar :smitten:
Is temgesic  niet verwant aan morfine?

Ja , nieren is aan de orde geweest, maar om eerlijk te zijn: ik heb liever dat ze nog 3 maanden  pijnvrij is en kan genieten voordat ze moet gaan, dan 6 maanden pijn  hebben en dan moeten gaan vanwege de pijnklachten. Senta is 12,5 ik weet dat ze speelt in de verlenging. Voor een jonge hond zou ik  deze pijnstilling dan ook  niet willen .
Verder heb ik echt  al  het nodige geprobeerd, maar het bleek toch allemaal niet effectief genoeg :-\
Door hamada
Temgesic is idd een opiaat.
Ramses heeft het ruim een half jaar gebruikt ivm de pijn door leverstuwing door hartproblemen. Hij reageerde er goed op, moest wel een paar dagen wennen aan het effect, maar dat leverde verder geen probleem op. Wel bij de eerste dosering oppassen dat ze niet valt door het drogerende effect. Ramses leek echt de hoogte te krijgen en sliep daarna erg goed. De volgende doseringen had hij nergens last van.
Sterkte met alle beslissingen die je moet gaan nemen
Door Kaela
Wij hebben voor Oscar nu ook trocoxil. Juist omdat onze dierenarts van mening is dat deze pijnstiller het beste past bij de soort pijn van Oscar en het minst slecht is voor de maag. Vorige week voor het eerst gegeven en het is (nog) niet voldoende, dus sinds woensdag nog iets erbij tegen de zwelling in de zenuwbaan. Nu gaat het weer goed gelukkig.

Oscar is nog relatief jong met zijn 4,5, maar ook bij hem ben ik van mening dat pijnvrij de eerste prioriteit heeft. Ook al heeft dat gevolgen voor maag, lever en/of nieren. Wat heeft het leven voor zin met pijn? Of de trocoxil hier een blijvertje is gaan we zien, de extra medicatie is tijdelijk dus de trocoxil zal het alleen af moeten kunnen.

Sterkte met Senta, hopelijk is jullie nog wat tijd gegunt!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door