Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
Ja ik hoop eigenlijk nog op een klein wondertje in de vakantie. Maar het zal wel niet zo mogen zijn. De dierenarts wil me alleen doorsturen naar de dermatoloog als ik eerst een eliminatie dieet gedaan heb, dus mocht het weer terug komen dan gaan we dat eerst wel proberen. En daarna zien we wel weer verder.

Was het maar net zo makkelijk als bij mensen, even een buisje bloed aftappen, een allergietest met div. prikjes en hoppa je weet wat je hebt. Hoewel dat bij mezelf niet het geval was, ik weet het van mezelf nog steeds niet maar heb gelukkig een goede zalf die het geneest en in het vervolg voorkomt.
Door Breezer
De dierenarts belde mij net op en vertelde dat ze geen vertrouwen hebben in het eliminatie dieet van Carnibest. Ik zou dus gekookte stuisvogelbiefstuk met rijst moeten geven voor 6 weken. Zijn er nog andere dieeten kvv die ik wellicht voor kan stellen? Zie het namelijk niet zo zitten om mijn zorgenkindje ook nog eens 6 weken eenzijdig doodgekookt voedsel te geven?

Ook wilde ze dat ik nog langer door ging met de antibiotica. Terwijl juist mijn bedoeling was om dus als donderdag de kuur opwas te kijken of het probleem weer terug kwam als wij op vakantie waren. Om zo eens te kijken of het soms iets bij ons in huis is wat het probleem veroorzaakt.
Maar als ik het dus niet doe en het komt terug zit ik straks weer 3 extra weken aan de antibiotica.
Wat is wijsheid????

Ik weet het nu echt ff niet meer. Z´n huid ziet er naar mijn mening vrij rustig uit, er zijn geen nieuwe bulten meer bijgekomen. En de oude bulten zijn op een paar na allemaal weg. De huid is lekker aan het vervellen, en heeft weer zijn normale kleur. Behalve als meneer in het zonnetje heeft liggen bakken dan is het iets rood, maar dit trekt binnen een uurtje weer weg.

Pfff wat is dit moeilijk zeg, ik wil zo graag in Oostenrijk kijken of het weer terug komt om te weten of ik thuis iets heb waar de reactie vandaan komt, maar aan de andere kant wil ik ook niet dat als het terug komt hij weer voor een lange periode antibiotica moet hebben.

En dan ook nog die hele voer discussie met m´n da. Ik mag wel de Carnibest Eend&rijst gaan geven, maar als dit niet helpt moet ik alsnog 6 weken aan de kalkoen met rijst.
Laatst gewijzigd door Breezer op do 09 jun 2005, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Uhm... als ik je berichten zo teruglees, heeft Breezer die klachten toch alleen in de zomer?
Hoe oud is Breezer en op welke leeftijd ontstonden de problemen? waarom wil je dierenarts een eliminatiedieet? Denkt ze aan een voedingsallergie?

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op do 09 jun 2005, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem is half mei begonnen met een aantal onschuldige bultjes die leken op muggebeten. Na zelf wat aangerommeld te hebben, ben ik toen zijn borst helemaal rood en opgezwollen was naar de da gegaan. Daar heb ik prednisolon mee gekregen en antibiotica voor een week. Na die week was het zo goed als weg, maar kwam het een dag nadat ik gestopt was weer terug. Ondertussen kreeg hij nog wel de prednisolon. Vorige week donderdag zijn we dus weer terug geweest naar de da. Toen heb ik weer een kuur ab mee gekregen maar ditmaal voor twee weken. En ze stelde voor om een allergietest te doen bij een dermatoloog. Maar omdat zij zegt dat dit alleen kan als ik eerst een eliminatie dieet had gedaan ben ik dus op zoek gegaan en kwam bij Carnibest uit. Alleen is dit volgens de da dus niet goed genoeg.

Deze allergische reactie heeft ie dus nog nooit gehad, en kwam in een keer opzetten 3 dagen na de inenting. En een week nadat wij een konijntje in huis hadden gehaald. Het konijn is inmiddels alweer bijna twee weken bij m´n moeder. En de dierenarts zegt dat als het aan de inenting had gelegen dat het dan nu allang weg had moeten zijn.
Een voedingsallergie treedt eigenlijk altijd op voor de leeftijd van 6 maanden, hooguit voordat ze een jaar oud zijn. Ik weet niet hoe oud Breezer is, maar als hij ouder is dan een jaar, wordt de diagnose voedingsallergie wel erg onwaarschijnlijk. Tenzij het een intolerantie is, maar dat is meestal voor 1 bepaald dingetje, iets dat niet dagelijks gegeten wordt.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op do 09 jun 2005, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Timmy schreef: Een voedingsallergie treedt eigenlijk altijd op voor de leeftijd van 6 maanden, hooguit voordat ze een jaar oud zijn. Ik weet niet hoe oud Breezer is, maar als hij ouder is dan een jaar, wordt de diagnose voedingsallergie wel erg onwaarschijnlijk. Tenzij het een overgevoeligheid is, maar dat is meestal voor 1 bepaald dingetje, iets dat niet dagelijks gegeten wordt.

Gr.
Lynda
Nou, mijn Bas ontwikkelde een glutenallergie na zijn 2de ....
Hij werd na verloop van tijd letterlijk doodziek van brokken-met-granen, en zelfs van de hondenworst van Rodi (zit nauwelijks graan in). En hij had heel zijn leven brok gegeten.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 09 jun 2005, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ook zo'n fijne DA :-X ff een vraag heeft breezer er ook echt last van ??? monky heeft ook reactie van bultjes wat later weer korstjes worden en eerst zat hij helemaal onder maar monky had er geen last van hij was gewoon nog ze eigen ik was niet ziek en had geen jeuk dat is voor mij een rede waarom ik niet aan eventuele troep ben begonnen maar het gewoon zelf te behandelen door 1st een heleboel uit te testen maar dat is makkelijk als een hond alleen reactie heeft maar geen last door die allergie test kon ik in huis wel maatregelen maar monky is allergie's voor vogels, knaagdieren, huisstofmijt en nog een paar mijten dat zijn dingen die ik buiten niet kan vermijden

als de warme periode komt dan was ik monky altijd in aloe vera en tea tree olie en daarna gebruik ik dat ook om de huid in te smeren ook vaak calendula zalf en 1 of andere ehbo zalf

ik zou bijvoorbeeld dan toch een andere da zoeken die wel op de zelfde hoogte zit of desnoods zelf toch zelf het elementatie dieet gaan volgens het is natuurlijk niet zo moeilijk om min. 6 weken eend & rijst te voeren zonder beloningen er zijn genoeg honden waarvoor het wel werkt het lijkt mij namelijk beter als gekookte struisvogel met rijst nee echt een super dieet :-X

ik heb eind maart monky wel gewassen dat is nou eenmaal routine hier (als je eenmaal denkt dat iets kan werken dan blijf je dat doen) maar tot nu toe geen enkele reactie van zijn allergie ik vindt het echt helemaal geweldig
Laatst gewijzigd door monky555 op do 09 jun 2005, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb niet alle berichten gelezen :-[ maar mijn teef kreeg na een jaar CB natuur allemaal bulten , steeds sneller na het eten en steeds heviger, had er ook last van, niet happy en jeuk. Eerst dwalende geweest ( :-[), op advies van da dus op de Hills DD voer. Dat werkte...nu kon ik evt. het eliminatie dieet doen zodat ik wist waar het door kwam, dat zag ik nie zo zitten want ik wilde toch weer naar vlees over. Nu staat ze al weer een poosje op kip/rijst en ze heeft nergens meer last van! In het ergste geval kun je ook nog voor eend/rijst kiezen...wel weer wat duurder...
Zit nog te twijfelen om haar weer terug op de Natuur te zetten maar ja ???...zonde als het weer terug komt.
Daarom vindt ik het allemaal maar een raar verhaal. Breezer wordt eind deze maand 3 jaar oud. Het is altijd al een zorgenkindje geweest. Is het eerste jaar van zijn leven bijna contineau aan de diarree geweest. Elke maand en soms wel 2x in de maand moesten we naar de da omdat het water gewoon z´n reet uitliep. Om het zo maar even te zeggen. Vele zakken brokken en antibiotica later zijn we overgegestapt naar een andere da. Deze heeft gelijk een ontlasting onderzoek laten doen, en daar bleek een bepaalde bacterie in te zitten die maar met 1 soort antibiotica te bestrijden viel. Tijdens en na de kuur heeft Breezer op speciale brokken gezeten omdat z´n darmen weer up to date te krijgen. In het weekend kreeg hij Duck of Energique. Na dit dieet is hij overgegaan op alleen kvv. Begonnen met Duck, toen overgegaan op Energique en nu sinds november vorig jaar op alle smaken van Carnibest. Ook stel ik regelmatig zelf wat samen. Alles van een kippetje, rundvlees, paardevlees, pens en sinds kort lamsribbetjes.
Breezer was tot z´n eerste jaar een heel klein hondje gebleven en ik dacht dat dat zo zou blijven. Nadat z´n darmen weer goed werkte is ie van 12,5 kilo naar 16,4 kilo gegaan en dat in bijna 1,5 jaar. Alles leek prima te gaan, tot vorig jaar.
Breezer begon in maart enorm aan z´n poten te likken en te bijten. Flinke vocht/push bulten kwamen erop door het likken en ook de poten waren helemaal kaal en vuurrood. Ik ben hiermee toen weer naar de da gegaan, en kreeg toen prednison mee. Hier reageerde hij goed op. De dierenarts dacht dat het een pollenallergie was, dus had ze voor mij druppels besteld van PuurNatuur. De pollen extra vetinair. Dit werkte wonderbaarlijk goed en z´n pootjes zagen er na twee maanden keurig netjes uit. De rest van de zomer was het rustig en in oktober moesten we weer naar de da.
Breezer had een maag/darm infectie en nog wat andere kwaaltjes. Weer antibiotica mee gekregen en ook dit probleem was opgelost. Het ging echt verschrikkelijk goed met Breezer.
Maart dit jaar weer begonnen met de pollendruppels in de hoop er nu op tijd bij te zijn, en idd geen rode pootjes te vinden.
Dit jaar 28 april voor het eerst eens naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle en inentingen. Wat was ik supertrots, eindelijk eens een keer zonder kwaaltjes naar de da. Ik had er zelfs enorme zin in om te gaan. Klinkt misschien gek, maar na zo´n lange tijd ben je toch benieuwd wat de da van je hond vindt en wat ie weegd enz. Nou alles was goed, inentingen gehad en heel enthousiast geroepen tot volgend jaar!!
Maandag 2 mei Breezer en ik zitten lekker te kroelen op de bank, ik voel 3 bultjes op z´n borst. Maar omdat ik zelf onder de muggenbeten zat dacht ik dat ze hem ook te grazen hadden genomen. De rest van de week kwamen er nog een paar bultjes bij. Schijnbaar heeft hij lekker bloed dacht ik nog. De week daarop werd de huid iets rood. Het had geregend en z´n tuig had een beetje geschuurd, zal daar wel een reactie op zijn dacht ik. Dus ik braaf gaan smeren met calendula zalf in de hoop dat de irritatie snel weer weg zou zijn. In het weekend werd het steeds erger dus dan maar een noodkreet op Barfplaats gezet. Div. dingen werden geadviseerd dus daarmee aan de slag. Toch nog even contact opgenomen met de da, mijn eigen da is even uit de running dus had ik een vervanger. Zij keurde mijn actie´s goed. Dus gingen we aan de slag met Berkenteershampoo, zalmolie en borage olie. En bleven smeren met calendula. Echter het werd maar niet beter. Het weekend van 21 en 22 mei was het zo erg geworden, dat z´n huid gigantisch dik en rood was. Er zaten dikke pushbulten op. Het leek wel een olifantenhuid. Het was zelfs zo erg dat Breezer er gewoon geirriteerd van raakte en als je het per ongeluk aanraakte gewoon begon te grommen. Maandag ochtend 24 mei direct contact opgenomen met de dierenarts en kon een paar uur later al terecht. Er werd direct gesproken over een eliminatie dieet en het doorsturen naar een dermatoloog. Breezer had geen koorts, en in het afschrapsel waren geen bijzonderheden te vinden. Prednisolon mee gekregen en antibiotica tegen de ontstoken huid. Voorgelegd dat het misschien wel aan de enting kon liggen, maar volgens haar kon dit niet. Dat wij een week voor de eerste tekenen een konijntje hadden gekocht kon het wel zijn. Dus konijn per direct naar m´n moeder gebracht.
Maandag 30 mei het het laatste tabletje van de antibiotica kuur gegeven. Was al bezig volgens kuur met afbouwen van de prednisolon en zat toen op om de dag 1 tablet. Dinsdag 31mei, de uitslag begint weer terug te komen, en woensdag 1 juni is het weer net zo erg als toen we voor de eerste keer naar de da gingen. Donderdag 2 juni weer naar de da, deze begint gelijk een heel verhaal af te steken over dieeten en de dermatoloog en wat je hier allemaal voor moet doen. Ik sta vol verbazing te luisteren, want volgens de assistente moest ik langs komen met Breezer om weer naar de huid te laten kijken. Na dat de da is uitgesproken zeg ik, maar ik moest langs komen om er naar te laten kijken. O,ja dan doen we dat toch ook nog ff. Heel erg vaag allemaal, maar een communicatiefout kan overal voor komen. Er werd weer een afschrapsel gemaakt waarop wederom niks te vinden was. Nu kreeg ik voor twee weken antibiotica mee, en de prednisonkuur kon ik gewoon afmaken. Zit nu dus nog steeds op om de dag 1 tablet. Het advies voor het dieet was uiteraard de geweldige brokjes. Toen ik dit verhaal gelijk afkapte dat er bij mij geen brokken meer in huis kwamen, stond ze me heel vertwijfeld aan te kijken. Okay dat was geen probleem, dan moest ik bij de Aldi struisvogelbiefstuk halen en dit samen met rijst goed doorkoken en dat 6 weken geven. Ik stel voor om anders de eend&rijst te proberen van Carnibest. Hier wilde ze wel meer informatie over hebben. Dus ik braaf alles gemaild wat ik kon vinden erover.
Vandaag wordt ik hierover terug gebeld met de mededeling dat ik het mocht gaan proberen, maar mocht dit niet helpen dat ik dan alsnog een dieet met struisvogel en rijst moest gaan doen. En dat ik daarna pas doorgestuurd kon worden naar een dermatoloog voor een allergie test.
Omdat ik volgende week op vakantie ga vertel ik dat ik tot donderdag ab heb en dat ik dan gelijk wil kijken of de reactie terug komt in Oostenrijk. Want mocht dit niet het geval zijn dan is er iets in huis waardoor hij deze reactie krijgt. Ook hier was de da het niet mee eens, ik mocht pas stoppen met de ab kuur nadat ik weer bij hun langs was geweest om het te laten beoordelen. Omdat ik verder geen zin had in een discussie heb ik gezegd dat ik dan nog wel extra tabletten kom halen, en dan de maandag na de vakantie direct weer langs kom. Op de vraag of ik dan morgen het niet even kon laten zien, antwoorde ze ja dat kan maar dan moet je een afspraak voor consult maken. Oftewel trek je portomonee maar weer open voor 10 seconde kijkwerk.

En nu is mijn ideeën bus dus leeg, ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik heb nog wel een aantal vragen en ideeën maar krijg bij deze vervangende da het idee dat ik compleet voor gek sta met m´n vragen en ideeën. Het liefst zou ik willen overleggen met m´n vaste da, maar zoals ik al eerder zei deze is dus tijdelijk afwezig en zal naar alle waarschijnlijkheid pas na de zomer weer aan het werk gaan.

Ik wordt er zo moedeloos, verdrietig en hulpeloos en boos van. Als ik bij Breezer ga zitten en zeg wat moet ik nou met jou, dan krijg ik een lik over m´n wang. Alsof ie wil zeggen komt allemaal wel goed vrouwtje. En dan denk ik ja schat vast wel, maar wanneer?????
Kruimel schreef: Nou, mijn Bas ontwikkelde een glutenallergie na zijn 2de ....
Hij werd na verloop van tijd letterlijk doodziek van brokken-met-granen, en zelfs van de hondenworst van Rodi (zit nauwelijks graan in). En hij had heel zijn leven brok gegeten.
Coeliakie is in principe een intolerantie en geen allergie. Het afweersysteem is hier niet bij betrokken, maar de darmvlokken van zo'n hond (en mens) kunnen granen niet verdragen, waardoor de darmwand beschadigd en zodoende voedingsstoffen niet goed kan opnemen.
Niet te vergelijken dus met een voedingsallergie!

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op do 09 jun 2005, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Timmy schreef: Coeliakie is in principe een intolerantie en geen allergie. Het afweersysteem is hier niet bij betrokken, maar de darmvlokken van zo'n hond (en mens) kunnen granen niet verdragen, waardoor de darmwand beschadigd en zodoende voedingsstoffen niet goed kan opnemen.
Niet te vergelijken dus met een voedingsallergie!

Gr.
Linda

Dus daar hoef ik geen rekening mee te houden??
De problemen van Breezer lijken verschrikkelijk veel op de problemen van Ziggy alleen heeft zij zelf geen last van de bultjes en korsten. Ze ziet er alleen niet uit en zit onder de kale plekken.
Er is mij ook aangeraden om een ab kuur te doen en dat heb ik tot nu toe niet gedaan aangezien ik nog geen goede reden heb gehoord van de da om dit wel te doen. Ik ga binnenkort naar een homeapaat en daar verwacht ik meer van dan van mijn da waar ik helemaal geen vertrouwen meer in heb. Het enige waar die over door gaat is over het voer en dat ik beter dieet brokken kan geven en zo te horen is jouw da ook niet super. Waarom moeten ze zo aandringen op zo'n onzin dieet van struisvogel en rijst? Dat snap ik niet.
Ik denk echt dat staffords hele gevoelige honden zijn en dat vind ik echt super jammer, omdat ik graag een nestje zou willen met Ziggy, maar als ze zoveel problemen blijft houden dan begin ik er niet aan, want ik wil gewoon gezonde sterke honden fokken als ik dat ooit doe. Sterkte ermee en laat je niet te veel troep aansmeren, want zoals je ziet helpt het niet.
Met andere woorden, je bent naar de DA geweest voor de entingen en vlak daarna ging het mis? Misschien moet je alle ellende en de clue (en dus ook de oplossing) wel zoeken in de entingen.... En misschien dat het nu niet verkeerd is om naar een goede klassiek homeopatisch therapeut/dierenarts te gaan!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door