Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Lind@ schreef: Poeh, dat is dus echt oppassen geblazen dan. Sunna heeft een keer baarmoederontsteking gehad en die was meer dood dan levend, daar zag ik duidelijk na het plassen troep uitkomen, maar bij een Teckel mag je wel op je buik gaan liggen om dat in de gaten te houden ;)
Maar ik zal dan op de reuen letten ;)
Volgens mij heb ik hier ergens op Bp gelezen dat iemand Utero vetsem :-\ oid gebruikte na de loopsheid, dat reinigde de baarmoeder, volgens mij was dat Sylvia :-\.
Misschien is zoiets ook een idee?
Laatst gewijzigd door Nitus op wo 25 mei 2005, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
ine schreef: Misschien dat ze daar haar nestje zou willen krijgen.
Idd veel afleiden, veel bewegen, en wat minder eten geven. Alles wat als kroel of pup kan dienen opbergen.
Zo karig mogelijk alles, hoe vervelend het ook lijkt.
Sorry hoor, misschien is dit een domme vraag, maar waarom moet ik Ziggy minder eten geven?
Door Jinxy
Door het voer wat terug te zetten gaan ook die processen wat langzamer.
Egenlijk is een beetje stressen nu gewoon het beste. Andere route lopen, andere tijden voeren etc. Zodat ze geen tijd heeft om aan puppies te denken.

Mijn Pukkie heeft het ook eens gehad en sloeg toen i.d.d. over op een ontsteking. Een operatie was nodig, medicatie haalde bij Puk niets meer uit, is wel helemaal goed gekomen overigens.( is nu 9 jaar geleden ofzo en Puk is de gezondheid zelve en 11½ jaar oud) Maar het was wel zielig, normaal is ze echt heel lief, toen was ze een beetje bijterig en gewoon heeeeeel raar.

Succes!!
Door Doedels
Laura2004 schreef: Waar aan kan je zien of ze een ontsteking heeft?
Het punt is dat de baarmoedermond bij honden heel strak gesloten is. Er komt dus niet zo snel troep uit. Als dat wel zo is dan zit de baarmoeder vaak al vol met pus en is de hond behoorlijk ziek. Dan kan die ook koorts hebben. Maar je wilt er natuurlijk veel eerder bij zijn. Het is dus zaak om na de loopsheid goed op het gedrag van je hond te letten. Kribbig of sloom duidt er op dat er iets mis is. En dus de reuen die plotseling interesse tonen. Die hebben het vaak snel in de gaten. Je eigen honden kunnen het ook aangeven door steeds aan je teef te snuffelen.
Door Lind@
Laura2004 schreef: Waar aan kan je zien of ze een ontsteking heeft?
Mijn vorige hond ging ook erg veel drinken, was inderdaad heel erg sloom (kwam gewoon niet van haar plek af) en rillerig (koorts) eigenlijk op leven na dood leek het wel. Bij het plassen kwam er een vieze slijmsliert achteraan.

Maar mijn hondje verzamelt geen knuffeldingen die op pups lijken, ze ligt de hele dag een beetje zielig te kijken en geeft flink melk. Zou ze dan echt aan pups denken? En is het dan nodig haar af te leiden enzo? Het lijkt mij toch iets puur lichamelijks? Verder gedraagt ze zich eigenlijk normaal.
Laatst gewijzigd door Lind@ op do 26 mei 2005, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
Lind@ schreef: Mijn vorige hond ging ook erg veel drinken, was inderdaad heel erg sloom (kwam gewoon niet van haar plek af) en rillerig (koorts) eigenlijk op leven na dood leek het wel. Bij het plassen kwam er een vieze slijmsliert achteraan.

Maar mijn hondje verzamelt geen knuffeldingen die op pups lijken, ze ligt de hele dag een beetje zielig te kijken en geeft flink melk. Zou ze dan echt aan pups denken? En is het dan nodig haar af te leiden enzo? Het lijkt mij toch iets puur lichamelijks? Verder gedraagt ze zich eigenlijk normaal.
Veel drinken is inderdaad ook een belangrijke aanwijzing. Als er vieze prut uit komt is er duidelijk iets mis, maar er hoeft dus niets te zien te zijn terwijl er wel een flinke ontsteking zit!
Afleiding helpt jouw hond ook sneller over haar lichamelijke klachten heen te komen. Ook moet je er voor zorgen dat zij of andere honden niet aan haar tepels gaan likken. Daarmee houden ze de melkgift lekker in stand :P
Door Lind@
Ik ben vandaag naar een Teckeldag geweest, met Teckelrennen! Het was echt helemaal geweldig!! Maar, alle reuen snuffelden er flink op los en hadden interesse, Josie snauwde ze stuk voor stuk af, maar ze bleven komen, er was zelfs een teef die op haar ging rijden. 1 Reu was niet bij haar weg te slaan, toen hij moest rennen, ben ik met Josie aan de overkant gaan staan zodat 'ie de goeie kant op ging ;)
Maar er zei iemand dat schijnzwangere honden sowieso lekker ruiken voor de reuen. Is dat zo of is het nu echt duidelijk dat er iets mis is???
Door Doedels
Schijnzwangere honden ruiken idd wel lekker voor andere honden. Maar die van jou ruikt wel heeeel lekker :P. Hoe lang geleden is ze loops geweest?
Door Lind@
Tsja, dat is het grappige :-\ eraan, ze heeft blijkbaar een stille loopsheid gehad. Na de antiloopsheidspuiten die ze kreeg bij haar exbaas is ze twee keer loops geweest; tenminste, ze gedroeg zich loops maar verloor geen bloed, ik denk voor het laatst eind maart ofzo ongeveer.....
Door Doedels
Een loopsheid hoeft niet per sé met zichtbare afscheiding gepaard te gaan. Je hebt gewoon een hele schone hond. Als ze eind maart loops is geweest dan zou het nu ongeveer de tijd zijn om een baarmoederontsteking te krijgen. Misschien aan de gang gaan met (kan er niet opkomen) dat middel dat vaker wordt op dit forum genoemd i.v.m. baarmoederontsteking?
Door Doedels
Lind@ schreef: Ik had gelezen pultsilla ofzo??? of utero nog iets???
mensen noem het eens :-\
Ik bedoel dat utero nog iets :-X (Schiet niet erg op hè?)
Door Truus
Doedels schreef: Ik bedoel dat utero nog iets :-X (Schiet niet erg op hè?)
Utero Vetsem ?

Ikzelf zou het goed in de gaten houden en toch even naar de D.A. gaan. Na de vele antiloopsheidspuiten is er een grotere kans op baarmoederontsteking.
Door Lind@
Woensdag ben ik bij de da geweest met haar en haar baarmoeder was gevoelig maar zag er op de echo goed uit. Maar ik weet het, het kan erg hard gaan opeens....maar ze is echt niet ziek, en heeft vandaag flink gerend bij het Teckelrennen. Ik houd haar nog even goed in de gaten, vertoont ze ook maar iets wat erop lijkt dat ze niet lekker is, ga ik meteen naar de da. Doodeng zo'n baarmoederontsteking...Sunna heeft 't ook gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door