Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
Ik weet niet hoe het met de Bouvier is van Anna2 ???

Met Lothar gaat het wat beter; zijn poep is ietsje vaster en hij krijgt vandaag kleine beetjes eten. Vanmorgen nog wel een klein beetje in de keuken gepoept. Als het weer verslechtert ga ik naar de dierenarts.
Door Charlie Angel
Lind@ schreef: Ik weet niet hoe het met de Bouvier is van Anna2 ???

Met Lothar gaat het wat beter; zijn poep is ietsje vaster en hij krijgt vandaag kleine beetjes eten. Vanmorgen nog wel een klein beetje in de keuken gepoept. Als het weer verslechtert ga ik naar de dierenarts.
Ben ook benieuwd hoe het met de bouvier van Anna2 is, maar wel fijn dat het met Lothar weer iets beter lijkt te gaan. Zal de groene leem dan toch de oorzaak zijn geweest?
Door ikke
Gaat vandaag tot dus ver goed.
Geef hem Okugest, om de twee tot drie uur 100 gram gekookte kip en rijst water.
Heeft vandaag nog niet gepoept (zit er wel een beetje op te wachten) maar ja er komt ook erg weinig in.
Afwachten maar.
Door Charlie Angel
Anna2 schreef: Gaat vandaag tot dus ver goed.
Geef hem Okugest, om de twee tot drie uur 100 gram gekookte kip en rijst water.
Heeft vandaag nog niet gepoept (zit er wel een beetje op te wachten) maar ja er komt ook erg weinig in.
Afwachten maar.
Nou, hopen dat het nu alleen maar weer beter gaat worden dan. ;)
Je hebt ook geen contact meer met de da opgenomen?
Door Mevroi Kruim
Wat voer je?
Ik herken dit beeld nl van mijn vorige hond, die bleek zeer allergisch te zijn voor gluten. Minibeetje boterham leverde al dergelijke resultaten op, niet fijn met slordige kinderen en een superjattende hond :(

DA zei trouwens dat het een maag- darmontsteking kon zijn, of een zeldzame maagparasiet, of voedselallergie. En wilde dus direct een ab-kuur + een zware wormenkuur toedienen. Maar Kruimel, ook niet gek, begon met het simpelste en minst belastende, nl eliminatie-dieet ;D en bingo!
Arme Basje kotste en poepte dus bloed als 'ie gluten binnenkreeg :-X
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 19 mei 2005, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ikke
Kruimel schreef: Wat voer je?
Ik herken dit beeld nl van mijn vorige hond, die bleek zeer allergisch te zijn voor gluten. Minibeetje boterham leverde al dergelijke resultaten op, niet fijn met slordige kinderen en een superjattende hond :(

DA zei trouwens dat het een maag- darmontsteking kon zijn, of een zeldzame maagparasiet, of voedselallergie. En wilde dus direct een ab-kuur + een zware wormenkuur toedienen. Maar Kruimel, ook niet gek, begon met het simpelste en minst belastende, nl eliminatie ;D en bingo!
Arme Basje kotste en poepte dus bloed als 'ie gluten binnenkreeg :-X
Wij barfen volledig.
Hij krijgt geen brood of dergelijke waar gluten in zitten.
Alleen maar vers vlees, groente en botten.
Hij krijgt wel Glucosamine complex maar dat krijgt hij al vanaf november 2004 en nooit geen last van gehad.
Verder heeft hij deze week ook niets bijzonders gehad.
Door ikke
bernergek schreef: Nou, hopen dat het nu alleen maar weer beter gaat worden dan. ;)
Je hebt ook geen contact meer met de da opgenomen?
Nee nog niet. Ik ga naar de da als er weer bloed bij z'n ontlasting zit.
Door Lizzy
Misschien is het niet verkeerd om hem ook probiotica te geven. En ik geef je gelijk, als het verslechterd of als er weer bloed bij zit: dan zeker naar de DA.
Door Charlie Angel
Anna2 schreef: Nee nog niet. Ik ga naar de da als er weer bloed bij z'n ontlasting zit.
Dat lijkt me dan inderdaad verstandig ja.
Door rees
bernergek schreef: Dat lijkt me dan inderdaad verstandig ja.
Zou ik ook doen je weet nooit :-\
Door ikke
Lind@ schreef: Ik weet niet hoe het met de Bouvier is van Anna2 ???

Hoe is het nu met Lothar??
En wat geef jij verder te eten.
Door Lind@
Anna2 schreef: Hoe is het nu met Lothar??
En wat geef jij verder te eten.
Hij ziet er wel beroerd uit, maar poept al wat vaster. Hij krijgt kleine beetjes KVV nu, want hij heeft wel honger.
Door ikke
Lind@ schreef: Hij ziet er wel beroerd uit, maar poept al wat vaster. Hij krijgt kleine beetjes KVV nu, want hij heeft wel honger.
Hier in 24 uur geen ontlasting gezien
Krijg steeds kleine beetjes gekookte kip en heeft vandaag in totaal hiervan 600 gram gehad.
Wat rijstwater en de ligakoeken.
Is niet ziek en even vrolijk en hongerig als anders.
Zit nu te wachten tot er wat uit komt.
Wil weten hoe het er nu uitziet maar ja je kunt een hond niet dwingen om te poepen dus maar weer wachten.
Door Lind@
Anna2 schreef: Hier in 24 uur geen ontlasting gezien
Krijg steeds kleine beetjes gekookte kip en heeft vandaag in totaal hiervan 600 gram gehad.
Wat rijstwater en de ligakoeken.
Is niet ziek en even vrolijk en hongerig als anders.
Zit nu te wachten tot er wat uit komt.
Wil weten hoe het er nu uitziet maar ja je kunt een hond niet dwingen om te poepen dus maar weer wachten.
Misschien is het een goed teken... ???
Door ikke
Hoop het.
Wacht in spanning af.

Ook sterkte met Lothar.

Diaree is niet zo erg voor een keer maar Bloed?
Vind het best wel eng.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door