Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Kruimel schreef: Met kamillethee heb ik zelf wel eens problemen gehad, omdat daar kleine fiezeltjes kamille in blijven zitten hoe goed je ook zeeft. Gewoon gekookt water met evt. Euphrasia (ogentroost) werkte goed.
Inplaats van 'n zeefje,kan je 't door 'n koffiefilter of papier van keukenrol gieten/zeven.
Angelique schreef: Misschien hebben ze bij de Da wat opgelopen, geen grotere bron van infectie als daar waar alle zieken samen komen.

Ben ik alleen benieuw waarom je er zo zeker van bent dat dit niet in verband staat met de enting.
Dat eerste is zeker waar. En ik ben er zeker niet zeker van dat dit niet in verband staat met de enting hoor. Ergo, oogontsteking is inderdaad een van vele reacties die plaats kan vinden na een enting. Wat ik wel toevallig vind is dat dan beide honden op de enting reageren met oogontsteking... Maar ja, nog steeds niet onmogelijk!
Hitam schreef: Volgens mij kan het heel goed met de enting te maken hebben.
Ook ooguitvloeiing kan een uitscheidingsreactie zijn.
Dus ik zou er niet al te veel aan doen, wat euphrasia en schoon houden.
Aha! OK. Hoe lang kan ik het op deze manier aankijken?

En heb je misschien ook een tip tegen de jeuk? Het jeukt en ze zit er alsmaar met haar poot in te hengelen. En de kap om is een drama...

Kan het trouwens ook een reactie zijn op de Thuja die ik haar gegeven heb? Op de BeyondVax lijst schrijven ze dat je vooral niet standaard Thuja tegen entreacties moet geven...?!
Ik dacht ook bij die ogen aan een ent reactie... Maar goed, na lang te hebben getobt over of ik wel of niet zou vaccineren tegen Weil geloof ik dat ik er nu al weer spijt van heb...... :(. Ben benieuwd wat ik volgend jaar zal doen....

Is het een idee om een reinigingskuurtje met ze te doen?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 05 mei 2005, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy schreef: Ik dacht ook bij die ogen aan een ent reactie... Maar goed, na lang te hebben getobt over of ik wel of niet zou vaccineren tegen Weil geloof ik dat ik er nu al weer spijt van heb...... :(. Ben benieuwd wat ik volgend jaar zal doen....

Is het een idee om een reinigingskuurtje met ze te doen?
Weil heerst in de omgeving van Leerdam tot aan Nieuwegein. Er zijn zelfs enkele honden aan doodgegaan (stond zelfs in de plaatselijke krant). Ik heb Kuma ook laten enten. Ik durfde het ook niet aan.
Helen schreef: Weil heerst in de omgeving van Leerdam tot aan Nieuwegein. Er zijn zelfs enkele honden aan doodgegaan (stond zelfs in de plaatselijke krant). Ik heb Kuma ook laten enten. Ik durfde het ook niet aan.
Nu ben ik heel erg benieuwd, of die honden, die zijn overleden, geënt waren!
Helaas zullen we dat dus niet te weten komen, denk ik!
Of misschien een da, die contact kan opnemen met da's daar uit de buurt?
Nou, Brutus was eigenlijk na 2 dagen weer in orde. Bij Pinkel heeft het allemaal wat langer geduurd. Maar, we zijn er doorheen gekomen. En jawel, zonder AB druppels of dierenarts bezoek deze keer.

Eerst werden haar ogen 1 voor 1 dik en rood. En daarna begon er veel vuil uit te komen. Ik ben haar echinacea + propolis druppels gaan geven. En chlorella. En vitamine C. Tevens heb ik vele keren per dag de ogen schoon gemaakt met fysiologisch zout (DARO capsules - dus steeds opnieuw een nieuwe capsule en nieuwe watjes zodat je herbesmetting tegen gaat - tip van Syl). Na een dag of wat ben ik ook Drainage Compositum van de Groene Os gaan geven.

En inmiddels zijn haar ogen zo goed als genezen!!

Nou moet ik zeggen dat we al snel zagen dat we het misschien zelf aan zouden kunnen doordat eerst haar ene oog dik was, de dag erop dit al niet meer dik was, daarna haar andere oog dik was en ook dit na 1 dag weer tot normale proporties was teruggekeerd. Vorige keer zijn we dus op het moment dat haar ogen dik waren direct naar de DA gegaan. Nu hebben we dus even afgewacht en zagen we snel dat het oog minder dik werd. Dus durfde we het aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door