Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#2580060
wat een miserie dat er niks uit al die tests kwam en je dus ook niet weet wat je kan doen om de zieke Chica te helpen :'(
ik hoop dat er snel duidelijkheid komt, beterschap voor de kleine en sterkte! :-*
Door marjolijntjuh
#2580636
Alles test kwamen goed tot nihil terug.

Met de echo is gekeken naar de baarmoeder, nieren, darmen enz, dus heel de buik is na gekeken met de echo.
Toen is er nog een  torso foto gemaakt om te kijken of haar hart niet vergroot was, en of haar longetjes verklevingen toonde (dit omdat ze veel spuugd en er op een of andere manier dus vocht terug gelopen kon zijn der longetjes in) ook hier was niets op te zien.
Kwa bloed is lever, nier, pancreas, ontstekingscellen, leverzuren, suiker en nog paar dingetjes maar die moet ik ff opzoeken (kom niet zo snel op de naam) en alles was gewoon goed.
Ze namen soms zoveel af dat ik me wel eens afvroeg of er nog genoeg in der lichaam bleef zitten hihi.

Mijn meissie is zo bang voor artsen dat ik het op haar ziek zijn nog zieliger vond om gelijk door te gaan met nog meer onderzoeken.
UU zei ook ze is niet levensbedreigend ziek, anders had er ergens iets uit moeten komen,dus ik heb de tijd om het rustig aan te doen met haar gelukkig.
Ik hoop nu gewoon dat we met hulp van het dagboek uit kunnen zoeken waar misschien het probleem zit.

grtzz
#2588396
Nou zullen we het dan toch gevonden hebben?

Gisteravond lag chica op de rug heerlijk met mij tv te kijken waarop ik zie dat haar knie een beetje raar ziet, soort van puntje erop.
Dus ik voelen, nou voelt wel heel erg scherp...
Vanmorgen dus gelijk naar de DA en ook zei voelde dat het niet goed was.

(chica is een half jaar geleden aan PL geopereerd, ze hebben haar kniepees verzet en dus ijzerdraad en pennen in haar pootje)

Nu lijkt het zo te zijn dat we het ijzerdraad voelen wat los lijkt te liggen, of een pennetje die er toch aan het uitkomen is.
Het zou zomaar kunnen zijn dat haar immuunsysteem bezig is met dat ijzer, waarop er koorts pieken kunnen zijn, misselijk van de pijn enz enz.

*vond het wel zo netjes om het te vertellen, maandag meer*
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2589859
Ow ook al!  Bij kiek kwam het titanium van haar TTA door t velletje naar buiten. Paar weken geleden is dat verwijderd. Aan kiek zelf heb ik geen koorts gemerkt ondanks dat het onderhuids flink aan het irriteren was en er een staphilococcen infectie bij was gekomen.
Ik hoop voor jullie dat dit de oorzaak is!
Door marjolijntjuh
#2600165
FF een korte update...

Donderdag word het ijzerdraad uit Chica haar knietje gehaald.
Alleen het draad word eruit gehaald, dat is ook goed te voelen door de huid heen, de pinnen blijven zitten want die zitten goed in het bot en de kans is heel klein dat die problemen geven.
Ik heb hiervoor gekozen omdat het ijzerdraad zoiezo moet irriteren, en de operatie om alleen het draad eruit te halen is zo klein en redelijk snel dat ze niet lang onder narcose hoeft, en ze dan weer redelijk snel op de been is en ik haar niet weer weken op hoef te sluiten.

Vind het bloed spannend, maar FF op mijn tanden bijten en duimen dat deze periode nu eens afgelopen is...
Door suzanne 1
#2600295
de chi van een vriendin van mij had ook zulke problemen. Bij hem kwam het doordat zijn fontanel niet dicht zat en hij zijn koppie gestoten had, dat was al genoeg voor een kleine hersenbloeding. |Hij had steeds koorts en sloom en af en toe net alsof hij dronken was. Zij is toen met hem naar Leonie van Vliet gegaan die er achter kwam en een behandeling ingezet heeft. Hij is helemaal beter geworden.  Misschien ook iets om te testen omdat de rest van de onderzoeken allemaal goed terug komen. Oh ja, de gewone dierenarts had gezegd dat ze hem maar moest laten inslapen want hier was niks aan te doen....
Door sella
#2600439
Laten we er maar gewoon van uitgaan dat het stukje metaal hem zo dwars zit.

Ik ken het beeld humaan van vroeguh toen er minder makkelijk oplosbare hechtingen waren. Mensen die een open blindendarm operatie kregen(de laproscopie was er nog niet) waren er vrouwen die het inkapselde, mannen minder, daar kwam het via de vagina na jaren eruit. Ziek koorts, bezinking hoog, witte bloedlichaampjes toren hoog.
ze konden het maar niet vinden. Sterke vrouwen die bekand invalide waren. De ingekapselde hechting was eruit en voila ze gingen herstellend heen.

Dus ja het kan heel goed dat het imuun systeem het eruit wil hebben.
Door marjolijntjuh
#2605606
Afgelopen donderdag is dus het draad uit chica haar knietje gehaald, alles is gelukkig goed gegaan en er waren verder geen gekke dingen te zien anders dan dat het draad wel heel kronkelig was en het puntje inderdaad lekker haar huid liep te irriteren.
Ik kan met kleine voorzichtigheid zeggen dat ze al een stuk vrolijker oogt, ondanks dat de pleister wel heel irritant is.
Eten gaat gelijk ook een stuk beter en ze smult nu van de graanvrije brokken (die ze normaal echt niet moest), nu op naar het vers.
Vraag me nu wel af hoe dwars het heeft moeten zitten om in zon korte tijd al zoveel verbetering te merken...
Maar ik klaag verder niet hihi...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door