lantsoght schreef: Ik ben zaterdag met mijn hond gaan trainen bij de hondenfluisteraar en volgens haar is dat bijten een gevolg van zijn dominant gedrag. Hij krijgt nu alleen nog duck lam en rijst en vers vlees. Wij hebben die hond wel wat teveel verwend in het begin en dan vooral mijn echtgenoot. Ik hoop dat het goed komt met hem want het is een schitterende hond met een sterk karakter. Nog eens dank voor jullie goede raad.Geen idee wie zich in België uitgeeft voor hondenfluisteraar, maar hij/zij kletst op een verschrikkelijke manier.
Ik ben nu wel aan het informeren over carnibest maar dat is niet te krijgen in België.
Als je hond alleen bijt als jullie er niet bij zijn, dan zou ik echt eens naar stress als oorzaak kijken. Probeer eens de situatie voor de hond te verbeteren als hij alleen is. Wellicht een fijne eigen bench (wel eerst wennen) en een kong met b.v. een pensstaaf er in om te kauwen en DAP in het stopcontact in de buurt van de hond.
Kijk eens of dat helpt. Weet niet waar je woont in België, maar Smuldier is daar wel te krijgen en is misschien niet een merk aan de top van het gamma aan versvlees, maar het heeft aanzienlijk minder granen, dan Duck.
gr.
Nicolette