Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door oebaya
lantsoght schreef: Ik ben zaterdag met mijn hond gaan trainen bij de hondenfluisteraar en volgens haar is dat bijten een gevolg van zijn dominant gedrag. Hij krijgt nu alleen nog duck lam en rijst en vers vlees. Wij hebben die hond wel wat teveel verwend in het begin en dan vooral mijn echtgenoot. Ik hoop dat het goed komt met hem want het is een schitterende hond met een sterk karakter. Nog eens dank voor jullie goede raad.
Ik ben nu wel aan het informeren over carnibest maar dat is niet te krijgen in België.
Geen idee wie zich in België uitgeeft voor hondenfluisteraar, maar hij/zij kletst op een verschrikkelijke manier.
Als je hond alleen bijt als jullie er niet bij zijn, dan zou ik echt eens naar stress als oorzaak kijken. Probeer eens de situatie voor de hond te verbeteren als hij alleen is. Wellicht een fijne eigen bench (wel eerst wennen) en een kong met b.v. een pensstaaf er in om te kauwen en DAP in het stopcontact in de buurt van de hond.
Kijk eens of dat helpt. Weet niet waar je woont in België, maar Smuldier is daar wel te krijgen en is misschien niet een merk aan de top van het gamma aan versvlees, maar het heeft aanzienlijk minder granen, dan Duck.
gr.
Nicolette
Door bernerfan
pff wat een toestand ...dudly krijgt van ons ook duck en farmfood, en weinig problemen hier hoor, t kan inderdaad een overgevoeligheidreactie zijn, maar als ik je verhaal goed lees, lijkt t me meer stress inderdaad ::), Misschien moet je es kijken hoe jij t huis verlaat.en is er wel voldoende rust in huis? ...ja je kunt ook inderdaad es een ander kvv proberen,misschien helpt dat ook, ik hoop dat t snel opgelost is hoor, sterkte :)
Door oebaya
sylvia schreef: Wordt de term hondenfluisteraar door mensen zich aangemeten omdat het interesanter staat dan instructeur ???
Sinds de paardenfluisteraas, zijn er ook mensen die zich hondenfluisteraar noemen. Elk land heeft er wel één. Vaak zijn het regelrechte charlatans en anders doen ze niets anders dan anderen, alleen werken ze met gebaren i.p.v. met gesproken commando's.
Ja, dus het maakt je heel interessant.
gr.
Nicolette
Door Aura
Lizzy schreef: Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar dit vind ik echt onzin tot de macht 100. Zichzelf tot bloedens toe bijten uit dominant gedrag? Waarom dan, in hemelsnaam? Waarom zou een dominante hond zichzelf automutileren? Ik denk dat een bange, zenuwachtige, gestresste, niet-zelfverzekerde hond zich mogelijk kan automutileren maar dat doen vanuit dominant gedrag vind ik echt te onzinnig voor woorden en ik geloof absoluut niet dat dit de oorzaak van zijn probleem is.
Ik heb er wel eens iets over gelezen in het boek "De vrouw die naar honden luistert" o.i.d. De schrijfster het Jan Fennell of iets in die richting. Daar werd ook een geval beschreven van een hond die constant z'n poten kapot beet.
Zij verklaarde bijna alle gedragsproblemen met dat de rangorde in huis niet goed verdeelt was. De bazen waren niet genoeg echte leiders, waardoor de hond die taak op zich moest nemen. Een hond kan dat eigenlijk helemaal niet aan, en ontwikkelt daardoor problemen.
Ok, een beetje kortzichtig misschien, maar ja... ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door