Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jbtje
:-[Teken zijn geen leuke beestjes.
Ik geef mijn honden geen druppeltje meer
want 1 van de 2 heeft daar enorm last van.
Hij loopt de hele dag raar en hij is gewoon
2 dagen van slag! Puur gif dat spul dus blijkbaar
ook voor je hond. Ik geef ze nu zomers een vlooien/tekenband om. Dat werkt bij mijn honden super
en hij heeft daar absoluut geen nare bijverschijnselen
van. Groetjes Jbtje
Door "inge"
Ik vind vlooien en teken banden helemaal geen optie. In de eerste plaats bijten ze elkaar geregeld in de nek met spelen. Dan krijgen ze dus gif binnen via de mond. In het bos vind ik het ronduit gevaarlijk om ze met wat voor een band ook te laten lopen. Als ze achter een struik blijven hangen met die band hangen ze zichzelf op. En dan wat minder belangrijk; als ik mijn langharen zo'n band om doe is na 5 maanden de kraag in de vacht volledig naar de knoppen. Dus nee, voor mij geen teken banden
Door fester
Er waren vorig jaar ook al zandvlooien in nederland. Of hoe heten die beesten komen in warme landen voor. Dat is veel erger je hond gaat daar echt dood aan. En daar hoor je niets over. ???
Door Yari
fester schreef: Er waren vorig jaar ook al zandvlooien in nederland. Of hoe heten die beesten komen in warme landen voor. Dat is veel erger je hond gaat daar echt dood aan. En daar hoor je niets over. ???
Bedoel je zandvliegjes, nee toch? Dat heb ik niet eerder gehoord namelijk.
Het enige wat ik weet is dat er in Nederland tegenwoordig ook teken zijn die Babesia over kunnen brengen.
Door ziggy
Hier worden de beide honden, lang- en korthaar, regelmatig bespoten met enkele druppels lavendelolie.
Hebben wel minder teken doch niet helemaal weg.
Dit jaar reeds 18 teken van Ziggy,Husky, gehaald, gelukkig slechts 2 vastgehecht.
Lekker opgestookt, de teken natuurlijk.
Groet,
Vic.
Door margreet
Ik zal het afkloppen maar vorig jaar heb ik er in totaal maar een stuk of vijf gezien.
We gebruiken alleen tea tree oil en dan nog niet eens iedere keer.hoop dit jaar ook zo door de zomer te komen
Door "inge"
margreet schreef: Ik zal het afkloppen maar vorig jaar heb ik er in totaal maar een stuk of vijf gezien.
We gebruiken alleen tea tree oil en dan nog niet eens iedere keer.hoop dit jaar ook zo door de zomer te komen
Die tea tree oil, sprenkel je die dan op de vacht ofzo? Hoe werkt dat?
Door rees
fester schreef: Er waren vorig jaar ook al zandvlooien in nederland. Of hoe heten die beesten komen in warme landen voor. Dat is veel erger je hond gaat daar echt dood aan. En daar hoor je niets over. ???
Er bestaan inderdaad wel zandvlooien en daar kan een hond goed beroerd van zijn .

maar vorig jaar was er een plaag van grond wespen die zijn vrij klein en zitten in kleine gaatjes in de grond misschien dat je dat bedoeld en daar kan een hond dood aan gaan.
Door margreet
garicha schreef: Die tea tree oil, sprenkel je die dan op de vacht ofzo? Hoe werkt dat?
Die zit in een soort vernevelaar weet je wel gewoon een flesje met zo'n sproeidopje erop
Door margreet
garicha schreef:
En hoe vaak sproei je dat dan?
Heel even voor ik het bos inga,en als ik gewoon thuis ben één keer per week.
Door Ysa
Ik controleer nu de honden een half uurtje NA de boswandeling en pak menige kruipende teek in zijn nekvel ;D

Yvonne
Door the dude
Mijn labrador is een jaar of vier geleden overleden aan babesiose (hij was ook al oud hoor) maar ik wil er alles aan doen zodat paco dit niet krijgt !

Overigens dook die hond in iedere struik en moesten we in frankrijk per dag 1 tot 4 teken uit zijn vacht verwijderen ondanks zijn teken/vlooienband.
Door Ysa
Nu gaat het ook beter als je de honden aangelijnd houdt .Wel jammer natuurlijk , maar nu kunnen ze niet onder iedere struik door :o

Yvonne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door