Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Xerox schreef: En de Puur huid?

En dan nog iets: kan ik ook eerst een tweede diersoort toevoegen, daarna de chlorella en daarna de visolie? Chlorella moet eerst besteld worden namelijk..
Nee, ook geen Puur Huid.
Ja, je kunt ook eerst een 2de diersoort geven.
Door bosnimf1976
Ook wij hebben een atopische hond en helaas heeft bij ons de overgang op KVV geen positief effect op de huid gehad, integendeel het wordt steeds erger. De onze zit nu op 8mg moderin om de dag maar ik zou idd als je af kan bouwen het doen. Wij hebben vorig jaar nog Efavet 550 capsules van Helma Mentjox geprobeerd. Bij veel honden schijnt dit een goed resultaat te geven. Er zitten oa omega 3 en 6 vetzuren in. Ik heb niet het idee dat het bij onze dame ook maar iets heeft gedaan hoewel je het ook niet weet maar ik zou het als ik jou was en hij op rauwe voeding goed reageert het wellicht toch proberen. Als je haar naam googled dan kom je vanzelf haar website tegen waar je het kan bestellen. Sterkte met je doggie en ik ben blij voor je dat je tenminste al wat hebt bereikt. Wellicht kan hij met deze pillen zonder maar je moet maar zien wat je ermee doet.

Groetjes,

Jenny en Vondel
Enzo heeft ook een combinatie van atopie en voedselallergie. Wij hebben voor beide een test laten uitvoeren. Op atopie is hij getest d.m.v. een priktest waarbij de meestvoorkomende allergenen zijn ingespoten en op voedselallergie is hij getest d.m.v. bloedonderzoek, door Allergovet. Dit hebben wij in Duitsland laten doen, bij dierenarts Camp in Kleve. Prijstechnisch is dat echt een heel stuk voordeliger dan in Nederland, dus wellicht is dat interessant als je dat nog wil laten doen.
Door Lizzy
bosnimf1976 schreef: Ook wij hebben een atopische hond en helaas heeft bij ons de overgang op KVV geen positief effect op de huid gehad, integendeel het wordt steeds erger. De onze zit nu op 8mg moderin om de dag maar ik zou idd als je af kan bouwen het doen. Wij hebben vorig jaar nog Efavet 550 capsules van Helma Mentjox geprobeerd. Bij veel honden schijnt dit een goed resultaat te geven. Er zitten oa omega 3 en 6 vetzuren in. Ik heb niet het idee dat het bij onze dame ook maar iets heeft gedaan hoewel je het ook niet weet maar ik zou het als ik jou was en hij op rauwe voeding goed reageert het wellicht toch proberen. Als je haar naam googled dan kom je vanzelf haar website tegen waar je het kan bestellen. Sterkte met je doggie en ik ben blij voor je dat je tenminste al wat hebt bereikt. Wellicht kan hij met deze pillen zonder maar je moet maar zien wat je ermee doet.

Groetjes,

Jenny en Vondel
En dit wil je dus niet, een middel waar ook omega 6 vetzuren in zitten. De menu's van onze honden staan al stijf van omega 6 vetzuren en dit geeft juist (door de onbalans met omega 3) ontstekingsreacties.
Door tt-tjes
marcoenjacqueline schreef: Enzo heeft ook een combinatie van atopie en voedselallergie. Wij hebben voor beide een test laten uitvoeren. Op atopie is hij getest d.m.v. een priktest waarbij de meestvoorkomende allergenen zijn ingespoten en op voedselallergie is hij getest d.m.v. bloedonderzoek, door Allergovet. Dit hebben wij in Duitsland laten doen, bij dierenarts Camp in Kleve. Prijstechnisch is dat echt een heel stuk voordeliger dan in Nederland, dus wellicht is dat interessant als je dat nog wil laten doen.
In Duitsland zijn de DA kosten sowieso lager. Ik heb er ook al eens aan zitten denken om naar Duitsland te gaan al er dingen spelen die veel zouden gaan kosten.
Door sella
Oke mijn verslag.
Diego had problemen met allergie en ontsteking. Het ging me eerst alleen om de stafyloccum erin, maar hij bleek toch ook minder te jeuken en rood te zijn. Voor het rood zijn en stukkende plekken zijn later mijt en nog iets wat ik even kwijt ben,uit bloedonderzoek wel gebleken, eerst niet ::) waarschijnlijk had die da iets niet goed gedaan.

Uitslag ligt op zolder en ik kan daar niet echt makkelijk bij, ik heb die doos diep weggestopt :-[
Door fydgi
Hoi

mijn DA zei dat bij allergietesten een hond altijd wel op iets positief zal testen (vb op 4 van de 20testjes), ookal heeft hij ier geen last van, daarmee dat ik  dit niet laten doen heb... hij heeft bloed afgenomen en de eosinofielen zijn te hoog, dan wou hij medicatie geven en  heb ik gezegd dat ik eerst met een eliminatiedieet wou proberen. Zou ik er dan toch goed aan doen om toch eens ergens anders een allergietest te laten doen? of mss beter toch even wachten tot het dieet aanslaat? ze krijgt sinds donderdag 3mei alleen nog konijn, maar tot nu toe nog geen verbetering, wanneer kan ik dit verwachten?
Door Xerox
fydgi, hier begon verbetering op te treden na 2-3 weken. Je bent nu 4 dagen bezig, dat is echt nog heel kort!!

marcoenjacquelinge, voorlopig ben ik DA-moe, maar mocht ik ooit nog iets willen testen, dan zal ik zeker eens in Duitsland gaan informeren. Lijkt me de moeite waard!

Inmiddels heb ik een nieuw plan de campagne opgesteld, met dank aan Lizzy en de andere posters hier. Bedankt!

Xerox heeft vandaag voor het eerst geit gehad. Ik wilde alvast een tweede diersoort toevoegen, zodat ik kan gaan beginnen met het compleet maken van zijn menu. De komende twee weken krijgt hij dus geit erbij en als dat geen reactie oplevert, ga ik beginnen met chlorella. Twee weken daarna visolie en dan kan ik verdergaan met zijn menu. In de tussentijd zal ik in de gaten blijven houden of de dosering prednison omlaag kan. Als het goed is gaat de chlorella en visolie daaraan bijdragen. Prednison-vrij blijft voorlopig dus het doel  ;)
Door Xerox
Oke, sh*t... Gisteravond na het portioneren had Xerox al een klein stukje geitennier gehad. Vanochtend dus zijn eerste geitmaaltijd en rond een uur of 2 vanmiddag werd hij een aantal keer tussen het slapen door wakker om aan zijn bek te krabben en aan zijn poten te likken. Er waren weer enkele rode bultjes op zijn buik te zien. Gisteravond heeft hij 3/4 tablet prednison gehad en normaal is de dag na de medicatie zijn 'goede' dag en krabt hij (vrijwel) niet.

Kan een allergische reactie zo snel optreden? Ja natuurlijk  :-\ Ik heb hem voor zijn avondmaal ook gewoon geit gegeven en ben nu aan het werk, maar ik vrees voor als ik thuiskom.
Door Lizzy
Xerox schreef: Oke, sh*t... Gisteravond na het portioneren had Xerox al een klein stukje geitennier gehad. Vanochtend dus zijn eerste geitmaaltijd en rond een uur of 2 vanmiddag werd hij een aantal keer tussen het slapen door wakker om aan zijn bek te krabben en aan zijn poten te likken. Er waren weer enkele rode bultjes op zijn buik te zien. Gisteravond heeft hij 3/4 tablet prednison gehad en normaal is de dag na de medicatie zijn 'goede' dag en krabt hij (vrijwel) niet.

Kan een allergische reactie zo snel optreden? Ja natuurlij:-\ Ik heb hem voor zijn avondmaal ook gewoon geit gegeven en ben nu aan het werk, maar ik vrees voor als ik thuiskom.
Ja, ik ben bang van wel. Dit lijkt me eerlijk gezegd geen toevalligheid.... En dus zul je geit weer moeten schrappen, wachten tot het beter gaat en een nieuw diersoort proberen..... Ik hoop dat er niks aan de hand is als je thuis komt!
Door Xerox
Oooh fydgi, wat balen! Hoe gaat het nu bij jullie?

Gisteravond en vanochtend heeft Xerox een extra dosering prednison gehad. Zijn huid is nu rood en voelt heet aan, maar hij was rustig vandaag (tja vind je het gek met zo'n paardenmiddel  :'( ). Voor de geit heb ik al nieuwe eigenaren gevonden, dus die zeggen we vaarwel.

Ik denk dat ik braaf wacht tot ik de chlorella in huis heb en daar eerst maar mee ga beginnen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door