Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2312530
Volgens mij werkt AB niet altijd zo maar op de darmen. Toen grote beer een lange en heel heftige kreeg voor de ziekte van Lyme heb ik wel probiotica moeten geven tijdens de ab en daarna, maar Kleine beer had bij en na haar ab kuurtje voor haar kleine ok met plaatselijke verdoving geen pro biotica nodig. Dat ik ook de probiotica gaf tijdens de ab zal er zeker ook aan gelegen hebben dat Grote Beer op haar darmen "gevoelig" is en Kleine beer nog nooit iets aan de darmen gehad heeft.
Kleine beer heeft na een narcose wel de combi groene leem/drainage gehad, zij reageert heel heftig op een narcose. Groene leem bouw ik wel heel rustig op, starten met water en de dosering drainage had ik toen volgens mij 2x 7druppels. Arie reageert op drainage heel heftig, bij haar was ik gestart met 2x 5 en dat was te veel, met 2x 3 ging het beter. Ik denk dus dat je gewoon heel goed moet kijken en voelen wat in het geval van jouw hond het beste past/werkt. Als je vaker groene leem hebt gedaan dan weet je hoe ze daar normaal op reageert en zou ik zelf groene leem gebruiken omdat je dan weet wat "normaal" is, als je vaker drainage hebt gebruikt weet je hoe daar de reactie op is en hoe je moet doseren. Uiteindelijk is de uitwerking van al die middelen dat er gereinigd wordt.
#2312677
ik heb haar pas een half jaar, ik heb echt geen weet van hoe zij op dingen reageert.
maar ik denk dat dat wel goed komt aangezien ze hiervoor van die mars br*kjes at. en van op vlees overgaan had ze eigenlijk geen problemen kwa ontgiften.
aangezien ik toch vrijwel direct na alles ga ontgiften denk ik dat de probiotica inderdaad direct na de ab-kuur geef.

maar even; waarom gebruiken jullie drainage cos. en groene leem tegelijkertijd? ik dacht dat groene leem alleen al best heavy was.
(ik ga het rustig opbouwen hoor, dus alleen t watertje en dan nog verdund tot aan t prutje over 6 weken genomen).

Barfplaats wordt gesponsord door