Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
Ik heb (ook) een jonge hond met artrose. Niet dat jou hond het per se ook heeft natuurlijk, maar bij haar begonnen de eerste symptomen wel zo'n beetje hetzelfde. Zij heeft artrose in beide achterpoten. Je kunt bij haar inmiddels zien dat ze verdikte hakken heeft en ook haar ene voet is wat dikker dan de andere. Misschien kun je bij hem ook zien of zijn pootje iets dikker is? Ook merk ik dat ze pijn heeft in haar voet als ik die masseer. Je kunt eens kijken of hij anders reageert als je zijn stijve poot zachtjes masseert in vergelijking met zijn andere poten? En of dit anders is voor en na het wandelen.

Als zou blijken dat hij wel artrose heeft, dan zou ik een paar dingen geven om de verlichten / af te remmen. Ik geef mijn hond glucosamine & chondroïtine van Sascha's blend, plantaardige trias-omega olie en duivelsklauw (ontstekingsremmend en pijnstillend)en daar doet ze het ontzettend goed op. Sinds ze dit krijgt, loopt ze eigenlijk niet meer kreupel (afkloppen).
Daarnaast moet je natuurlijk zorgen dat ze zichzelf niet overbelasten met achter stokken of ballen aan vliegen enzo.

Je moet er natuurlijk niet meteen vanuit gaan dat hij artrose heeft, maar ik schrijf dit om je te informeren over de symptomen en om je te laten weten dat een hond met artrose nog een prima leven kan leiden!

Veel succes en ik hoop dat het gauw beter gaat.
Daniëlle.
Door Joss
Dank je Danielle,

Ik ben blij dat je dit even voor me neergezet hebt, want indd we weten nog niets maar het zou natuurlijk waarheid kunnen worden en dan weet ik graag wat ik moet doen... Ik zie het gewoon nog even een week aan en dan moet het toch een stuk beter zijn lijkt me...

Ik heb ook al zijn tennisballen weggelegd want hij speelt ZO RUIG :o :o Dat is echt niet grappig meer. Soms glijdt hij uit over het laminaat en hij is ook een keer met zijn kop tegen de eettafel geknalt. Als zijn pootje wel weer beter wordt dan wordt er niet meer gespeeld binnenshuis, want ik denk dat daardoor de ellende is begonnen.... (voel me toch een partij schuldig :'( )

Tibor's pootje lijkt bij zijn voet indd iets dikker te zijn dan de ander, maar omdat ik er zelf met zo'n vergrootglas op zit te kijken verbeeld ik het me misschien ook wel.

Barfplaats wordt gesponsord door