Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
vrijdag om 9 uur
Die tijd wandel ik in het park dus zal ik aan je denken en de duimpjes draaien!
Door matsoe
Senta schreef: Voornamelijk grotere rassen.
Bedankt voor je reactie.
Ik vraag het voornamelijk omdat ik vanaf pup aan met de franse bullies hier ook nooit al te wilde speeltjes gaf .
Dat werd door de fokker geadviseerd het "'rek en strek "programma zoals wij dat noemden, moest goed id gaten gehouden worden.

Waarschijnlijk meer spier geraelateerd
Door Gonnie
Bruut is vanmorgen geopereerd en het ziet er niet goed uit.

Er is ook OCD geconstateerd en daar baal ik als een stekker van  :'(
De orthopeed rade aan om Hill's J/D te geven, maar aangezien ik niet over wil stappen naar brok,
hoop ik dat jullie me kunnen adviseren er nu bij te geven.

Ik begreep dat visolie heel erg belangrijk is en ook glucosamine (dat was ik al van plan om te geven van Puur).

Ik weet gewoon even niet wat ik moet tikken hier.

Mijn kanjer van amper 7 maanden en nu deze berichten...... :'(
Door tt-tjes
Och meis, wat een rotbericht. Visolie en Glucosamine is sowieso goed, misschien dat je verder nog corta rx kunt gaan geven. Ik heb geen ervaring met OCD dus kan je geen verder advies geven.
Door toscak
Ik gaf hier Doils Joint en Glucosamine van Puur (de nieuwe versie!!).

Later heb ik James ook Corta RX gegeven.

Verder heb ik hem ook Spier Support van Groene Os gegeven, omdat zijn voorhandbespiering niet op kwam. Ik wilde het eigenlijk vandaag weggooien omdat ik het niet kwijt kan, maar misschien wil jij het hebben (voor verzendkosten)?.
Door Gonnie
toscak schreef: Ik gaf hier Doils Joint en Glucosamine van Puur (de nieuwe versie!!).

Later heb ik James ook Corta RX gegeven.

Verder heb ik hem ook Spier Support van Groene Os gegeven, omdat zijn voorhandbespiering niet op kwam. Ik wilde het eigenlijk vandaag weggooien omdat ik het niet kwijt kan, maar misschien wil jij het hebben (voor verzendkosten)?.
Je hebt een pb  :)
Door petramarcel
He wat een vervelend bericht, ik ken beide aandoeningen niet maar het klinkt heel vervelend, zeker voor zo'n jonge hond.
Is de operatie verder wel goed verlopen?
Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Bruut
Door BAC
Gonnie wat zal je geschrokken zijn, moest wel aan jullie denken vandaag.
Dus toch geen LPC?
Ik heb altijd begrepen dat OCD (Los stukje gewrichtskapsel) een gunstige prognose heeft alleen als dr snel ingegrepen is, anders krijgen ze fors artrose.
Is het nu weggehaald?

Visolie van Doils Skin is idd de beste die je kan geven, dagelijks zijn leven lang.
Plus de gluco van Puur natuur (Zit naast een pijnstiller ook een ontstekingsremmer in)

Hoe gaat het nu met Bruut?
Door Gonnie
[quote="Senta"]
Gonnie wat zal je geschrokken zijn, moest wel aan jullie denken vandaag.
Dus toch geen LPC?
Ik heb altijd begrepen dat OCD (Los stukje gewrichtskapsel) een gunstige prognose heeft alleen als dr snel ingegrepen is, anders krijgen ze fors artrose.
Is het nu weggehaald?

Visolie van Doils Skin is idd de beste die je kan geven, dagelijks zijn leven lang.
Plus de gluco van Puur natuur (Zit naast een pijnstiller ook een ontstekingsremmer in)

Hoe gaat het nu met Bruut?

Het is LPC en OCD....Ik heb 2 potjes meegekregen vanmorgen. 2 Stukjes bot. De tijd zal leren hoe het verder gaat. De komende 4 weken moet er totale rust zijn voor Bruut. Buiten pijnstillers heb ik ook een kalmerings pil meegekregen om hem maar zo rustig mogelijk te laten zijn.

Nu ligt hij lekker te slapen maar piept wel veel. Dit is niet van de pijn , maar nog nawerking van de narcose. Hij is een beetje stoned  :D

Sok aangerokken over het verband, t-shirt aan tegen het knabbelen en vanacht lekker slapen bij ons op de slaapkamer.
[/quote]
Door Monique77
Ook via deze weg wens ik je veel sterkte !!
Waarom is er maar 1 poot geopereerd...?
Bij deze leeftijd is het vaak erfelijk (en dus beide kanten, 1 kant LPC/OCD is veel vaker door trauma) en is de kans groot dat je na de revalidatie van deze poot alsnog een keer kunt voor de andere  :-\

Verder kan ik je aqua therapie aanraden voor over een tijdje, zo kan Bruut spieren op gaan bouwen op een verantwoorde manier en dat heeft hij nodig voor een goede revalidatie !!
Nogmaals veel sterkte, en als je vragen hebt gewoon stellen hé!  :-*
Door De Geijsjes
:'( jeetje 2 vormen, dat is een tegenvaller. Is de operatie an sich wel goed gegaan? En is er uitzicht op volledig herstel?
Sterkte met je kanjer  :bigarmhug:
Door Ramses1
Shit, Gonnie dat is niet leuk nieuws en niet wat je verwacht en hoopt.
Arm manneke, ik weet weinig van deze aandoeningen en kan je dan ook geen enkel advies geven maar ik hoop voor jullie dat zijn herstel spoedig en volledig zal zijn.
Succes en sterkte met de lieverd.
:bigarmhug:  voor jou en  :-* voor Bruut!
Door Gonnie
We zijn nu 1 dag verder.
Met bruut gaat het goed en met mij inmiddels ook weer 
Vanacht een rustige nacht gehad. Hij heeft lekker bij ons op de slaapkamer gelegen en zich halverwege de nacht kostelijk vermaakt met mijn hoge hakken ( die inmiddels niet meer zo hoog zijn >:().

Vanmorgen even naar het grasveldje naast het huis om te plassen en toen weer lekker naar binnen. De bench is echt een verschrikking dus nu ligt hij kort aan de riem voor de kast lekker op een kleed.

Bij de dierenspeciaalzaak visolie gehaald en glucosamine en gelijk mee begonnen. De pijstillers van de da werken als een tierelier en gelukkig de kalmeringstabletten niet niet nodig gehad.

vanmiddag lekker in de winkel (weer aan de riem) liggen slapen en onze klantenbinder doet nu nog beter zijn best, met zijn zielige pootje en zijn witte t-shirt is er geen klant die hem niet even een aai overzijn bol geeft. Bruut vindt het allemaal allang best zolang ze maar aandacht geven. Gelukkig blijft tie lekker rustig  liggen.
Door tessa
Ik heb drie maanden een hond in huis gehad die geopereerd is aan OCD aan beid schouders.
Toen hij 5 maanden was werd het geconstateerd en omdat hij ook een infectie in zijn poot had en daardoor enorm in conditie achteruit was gegaan is hij pas twee maanden later geopereerd.
Het is laproscopisch gedaan en hij had ook ontstekingsremmers en calmivet mee gekregen.
De eerste dagen was hij nog wel rustig te houden maar daarna kreeg ie toch wel iedere dag een calmivet, anders ging het echt mis.
Hij had totaal geen pijn en snapte niet waarom hij niks mocht.
Ook rustig aan de riem lopen was onmogelijk.

Na drie weken mocht hij weer iets langer lopen, maar nog steeds niet rennen en springen.
Na zes weken mocht hij weer iets verder lopen, nog steeds niet los buiten, maar wel los in de tuin.
Hij mocht nog steeds niet springen en met andere honden spelen.

Na 9 weken is hij weer terug gegaan naar zijn baasje en stopte voor mij de revalidatie.
Maar het gaat gelukkig nog steeds goed met hem.
Hij is nu 9 maanden en loopt goed.

We zullen moeten afwachten hoe het op termijn zal gaan, maar de vooruitzichten zijn wel goed.
Appie krijgt van pup af aan al carnibest.
Toen er OCD geconstateerd was ben ik hem gelijk extra visolie gaan geven en glucosamine.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen met Bruut.
Veel sterkte met de revalidatie, het valt niet mee, maar het moet wel goed gebeuren, anders krijgt ie later last van artrose.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door