Regulier of holistisch: ik ben opgeleid in de reguliere geneeskunde (nee niet bij dieren) en heb mijn geloof er niet helemaal in verloren

Ik heb een heel verhaal zitten typen over mijn honden en weer gewist omdat ik eigenlijk niet weet of je er wat aan hebt. Spot zit nu ook aan de prednison. Voor zijn darmen. Maar goed, dit is een kuur om de boel tot rust te brengen. In goed overleg met de internist in combinatie met een (werk)diagnose. Mijn eigen DA heeft het ooit gehad over blind prednison starten om te kijken wat het doet. Daar ben ik niet voor, omdat je dan ook niet meer weet wat je aan het behandelen bent op een gegeven moment. Prednison heeft zijn bijwerkingen. Ik zou het zelf alleen overwegen als je een duidelijk doel ermee hebt - wat wil je ermee bereiken. Juist omdat het ook zijn bijwerkingen heeft.
Hmmm ik weet niet of ik het duidelijk opschrijf. Kijk, bij Spot toetsen we het effect aan of zijn ontlasting beter wordt. Dus nu: licht verteerbaar dieet, prednison en als de rust weergekeerd is gaan werken aan wat hij kan eten.
Bij Nelson; welk effect zou je willen zien?
Bleke tong: nog 1 vraagje: kan je het eraf schrapen, zit er een laagje op of zit het in de tong? Als het dat laatste is: bij mensen kan dat een teken zijn van vitB12 tekort?
Wat zegt je intuïtie/gevoel: is hij happy? Zet al je vooraf verwachtingen van wat een labrador moet zijn in de ijskast, en kijk als het ware door een filmcamera naar hem alsof je hem niet eerder gezien hebt. Wat zie je dan? Want het is soms moeilijk om het "zo zou het moeten zijn" beeld weg te halen....
Heel veel sterkte en wijsheid gewenst...