Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door youp
De da heeft deventer de opdracht gegeven om te onderzoeken of het aangeboren is of niet. Ik denk dat deventer dan de conclusie trekt uit de uitslagen.

Ik moet dus nu wachten op de uitslagen van laboratoriumonderzoek. Dit kan 1 tot 4 weken duren.

De uitslag die we nu net hebben gekregen bevestigt nog wel even dat we echt de juiste keus hebben gemaakt. Het lijkt me heel erg als ze niets zouden kunnen vinden.

Bedankt voor alle berichtjes.

Ik heb Leo trouwens gemaild. Youp komt op Barfclub te staan.
Laatst gewijzigd door youp op za 08 jan 2005, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door gonny
[quote="youp"]
De da heeft deventer de opdracht gegeven om te onderzoeken of het aangeboren is of niet. Ik denk dat deventer dan de conclusie trekt uit de uitslagen.

Ik moet dus nu wachten op de uitslagen van laboratoriumonderzoek. Dit kan 1 tot 4 weken duren.

De uitslag die we nu net hebben gekregen bevestigt nog wel even dat we echt de juiste keus hebben gemaakt. Het lijkt me heel erg als ze niets zouden kunnen vinden.

Bedankt voor alle berichtjes.

Ik heb Leo trouwens gemaild. Youp komt op Barfclub te staan.
[/quote] :-* "goed" dat ze iets hebben gevonden, voor je gemoedsrust... :-*
sterkte de komende tijd :-*
Door K@rin
Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies !!

Wat vreselijk, dat zijn fokker je niet tot steun wil zijn ....... :(
Door youp
Ik had al gezien dat hij er op stond.

Kreeg net tel. van de fokker. Op de dag dat youp overleden is, is haar teef bevallen van 4 pups. 3 doodgeboren. Ze heeft nu 1 zwart teefje over.

Ze had een heel verhaal maar het kwam er op neer dat ze ons wel tegemoet wil komen. Ik wil eerst de uitslag afwachten. Als het aangeboren is neem ik geen genoegen met een tegemoetkoming.

Het eerstvolgende nest verwacht ze pas in juni. De teef die ze wil laten dekken is net loops geweest namelijk. Bij de volgende loopsheid gaan ze weer naar frankrijk om haar te laten dekken.
Als de pups er dan zijn in juni moeten we nog 10 weken wachten. We zitten dan dus zeker is augustus.
We weten nog niet of we wel zo lang kunnen wachten.
We denken er eerst goed over na en wachten de uitslagen af.
Door Lizzy
Oef, de fokker heeft dus echt een hele slechte dag gehad.... hoewel ik dat eigenlijk niet helemaal een excuus vind waarom ze geen sectie verricht wilde hebben en voor haar reactie. Jullie dag was nog veel slechter namelijk..... En daarnaast kan ik me heel goed voorstellen dat jullie niet direct zitten te wachten op een pup uit dezelfde lijn. Ik denk dat het heel goed is om jezelf een adempauze te gunnen en eens rustig na te denken over wat je nou wel en niet zou willen! Rustig aan, gun jezelf die tijd en laat je niet overhaasten, door niemand!
Door Nitus
[quote="youp"]
Ik had al gezien dat hij er op stond.

Kreeg net tel. van de fokker. Op de dag dat youp overleden is, is haar teef bevallen van 4 pups. 3 doodgeboren. Ze heeft nu 1 zwart teefje over.

Ze had een heel verhaal maar het kwam er op neer dat ze ons wel tegemoet wil komen. Ik wil eerst de uitslag afwachten. Als het aangeboren is neem ik geen genoegen met een tegemoetkoming.

Het eerstvolgende nest verwacht ze pas in juni. De teef die ze wil laten dekken is net loops geweest namelijk. Bij de volgende loopsheid gaan ze weer naar frankrijk om haar te laten dekken.
Als de pups er dan zijn in juni moeten we nog 10 weken wachten. We zitten dan dus zeker is augustus.
We weten nog niet of we wel zo lang kunnen wachten.
We denken er eerst goed over na en wachten de uitslagen af.
[/quote]

Denk dat het idd verstandig is om eerst even rust te nemen en er goed over na te denken en geen overhaastte beslissingen nemen. Maar zo te zien begint Youp's fokker al iets bij te draaien :-\.
Door avalon
Ik lees net het hele verhaal, maar ik denk dus dat ik ook sectie zou laten verrichten. Die fokker heeft niet echt een goede dag gehad zo, maar jullie zitten er het meeste mee. Mocht het een erfelijke afwijking zijn dan heb je in iedergeval recht op het aankoopbedrag (of een vergoeding van de gemaakte kosten zolang deze niet hoger zijn dan het aankoopbedrag), maar daar heb je je hond niet mee terrug. Ik weet niet of ik nog eens een hond uit dezelfde lijn zou nemen. Ik zou in iedergeval even wachten. ff rustig nadenken en zeker geen overhaaste beslissing nemen. Ik hoop dat Youp's fokker nog iets voor jullie kan betekenen. Voor jullie in iedergeval heel veel sterkte.
Door youp
Heb de fokker nu net weer aan de tel. gehad. Het teefje dat ze nu nog over heeft gaat in ieder geval niet weg. Dat is dus geen optie.

Haar voorstel is: wachten tot augustus. Ze wil graag dat we er zelf 500 bij doen. Ze komt ons dan dus 1000 tegemoet.

Uiteraard wil ik eerst het rapport hebben. Als blijkt dat het aangeboren is ga ik hier niet mee akkoord. Anders is het natuurlijk wel een goed voorstel.

Augustus duurt nog lang maar we kunnen in juni natuurlijk al wel gaan kijken. Ook hebben we dan nestkeuze. We willen graag kiezen tussen een mantel en een harlekijn.

Youp is vanmiddag om 5 uur gecremeerd.
Door Lizzy
Jeetje joh, vandaag gecremeerd.... Krijgen jullie zijn as thuis of word hij uitgestooid door het crematorium?

Ik zou inderdaad eerst het rapport maar afwachten, voordat je een beslissing neemt. Als het aangeboren is zou ik inderdaad zeker geen pup nemen uit deze lijn.... Teveel risico. Ik mag aannemen dat de fokker ook stopt met deze teef/reu wanneer blijkt dat het aangeboren is. Zo niet: dan zou ik sowieso geen pup meer van deze fokker willen hebben, als ik in jouw schoenen stond.... (willens en wetens ongezonde honden fokken..., daar heb ik geen goed woord voor over).
Door youp
Het nestje dat in juni wordt verwacht is van een andere teef en reu. Dus niet Youp's ouders.

Ik hoef met haar niet over aangeboren of niet te praten, ze is er toch van overtuigd dat dat niet zo is.
Het is de bedoeling dat ze Youp's moeder dit jaar nog wel laat dekken. Dit wordt dan de tweede en laatste keer.

Wij krijgen de as van Youp niet thuis. Hij wordt uitgestrooid in de bossen. Ik heb eigenlijk niet zo veel met zo'n urn. Ik heb een mooie foto in de kamer staan met een kaarsje er bij, dat heeft voor mij veel meer waarde.
Door sylvia
Ik vind het ook een vreemd verhaal, ik zou ten alle tijde sectie willen als fokker zijnde.
Ongeacht of ik een slechte dag had of niet.
Door Jolly
Ik zou eerste de uitslag van de sectie afwachten voordat je gaat beslissen of je wel/niet een andere hond bij haar vandaan haalt.
Ik krijg er zo'n wrange smaak van in mijn mond, als ik lees dat je niet met de fokster kan praten over het wel/niet erfelijk en aangeboren kunnen zijn van Youp's aandoeningen. Net alsof ze haar kop in het zand wil steken, zo van wat niet weet wat niet deert :-\
Door Lizzy
youp schreef: Ik hoef met haar niet over aangeboren of niet te praten, ze is er toch van overtuigd dat dat niet zo is.
Het is de bedoeling dat ze Youp's moeder dit jaar nog wel laat dekken. Dit wordt dan de tweede en laatste keer.
Ik weet niet of je hier op zit te wachten, maar ik vind het heel vreemd dat je daar niet met haar over kan praten. Als ze ZO overtuigt is, waarom was ze dan zo tegen die sectie? Als ze zeker weet dat daar voor haar geen negatieve informatie uit kan komen, dan had zij de sectie toch helemaal moeten aanmoedigen? Ik krijg eerlijk gezegd ook een wat vreemde bijsmaak in mijn mond van deze fokker.... en ik zou (als ik jou was) sowieso maar goed nadenken of je nog een pup van deze fokker wil..... (ongeacht de uitslag van de sectie).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 11 jan 2005, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door