Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door nienk
sella schreef: Goed zo Reus! Ga zo door.
@Nienke, is het een optie om bij groot moeder een eigen voorraadje beloningen te brengen voor Reus? Dat heb ik ook gedaan toen mijn Oma nog leefde en ik mijn hond moest beschermen.
Reus dankt voor het compliment.

ik heb inderdaad altijd een zakje met Reus zijn snackjes mee, maar ik zal ze nu in een bakje doen, daar groot KOEKJES REUS opzetten en dat bakje boven op het trommeltje met gewone hondenkoekjes (voor de andere visite honden) zetten. of, nog beter, als er geen andere honden zijn gewoon even dat trommeltje ergens anders neer zetten, zodat niemand zich kan vergissen.
Door Ieke-Meike
Of voor alle honden de koekjes van Reus.

In hondenkoekjes zit vaak zoveel graan en zooi, dat het voor alle hondjes beter is om ze niet te eten ;)

Mams had dinsdag met de hondentraining 6 hondjes braaf voor zich zitten. De Frolicjes van hun eigen baasjes waren totaal niet meer interessant, toen mams met haar gedroogde vleesjes en pens aan kwam.
Door nienk
hihi ja, ik heb ook altijd ineens een heleboel honden als ik Reus zijn lekkers te voorschijn haal. De  meeste vinden het heeeeeeeeeeel interessant ruiken, maar sommige (die gewoon huistuinkeuken brok eten) houden niet zo van konijn, of eend en halen hun neus er voor op. denk dus dat ik mijn oma aan de andere honden lekker mergbotjes van de AH laat uitdelen, en een mooi trommeltje voor  mijn eigen fijnproever maak.

edit: het gaat overigens nog steeds goed met het hert! hij vindt het erg lekker en heeft tot zover  geen extra jeuk.
Door Els77
Fijn dat het zo goed gaat met Reus.
Dat idee van een bakje met koekjes voor Reus bij oma is een goed idee.

Ik neem ook altijd zelf de beloningsdingetjes mee, als ik naar omaatje ga.
Maar ook dan moet ik erg opletten, want oma laat rustig een stukje koek uit haar mond vallen zodat Joy beloond wordt voor het zoeken naar de kruimeltjes op oma haar jurk  ::).
Els77 schreef: Fijn dat het zo goed gaat met Reus.
Dat idee van een bakje met koekjes voor Reus bij oma is een goed idee.

Ik neem ook altijd zelf de beloningsdingetjes mee, als ik naar omaatje ga.
Maar ook dan moet ik erg opletten, want oma laat rustig een stukje koek uit haar mond vallen zodat Joy beloond wordt voor het zoeken naar de kruimeltjes op oma haar jurk  ::).
Volgende keer dan zo een bavetje (slabbetje) met opvangbakje meenemen voor oma  ;D
Door nienk
verdorie... gister voor Reus zijn Weil enting bij de dierenarts geweest. het enten zelf was al een heel gedoe, 6 kilo kan heel lastig vast houden zijn, ook met zijn 3en. DA zei dat hij zelden een hond zag die zo tegenstribbelde. maar goed, de prik zit er in. en nu, nouja, ik had het ook wel verwacht, maar het is toch wel schrikken:

Reus heeft in een nacht tijd zijn nek rood en schraal gekrabt, en de binnenkant van allebei zijn oortjes (bij die flapjes aan de aanzet) is ook al stuk aan het gaan.

we hebben van de da homeopatische korrels mee gekregen om Reus zijn lijfje te helpen de inenting te verwerken, maar alsnog is zijn reactie dus behoorlijk heftig.

iemand enig idee wat ik er aan kan doen? als zijn huid eenmaal stuk is krijgt hij daar ook weer veel jeuk van. zit er aan te denken om hem vanacht sokjes aan te doen aan zijn achterpoten, zodat hij in ieder geval niet nog meer schade toe brengt aan zijn nek en oren. overdag kan ik hem wel zo afleiden dat hij minder krabt, maar volgens mij heeft hij vannacht amper geslapen van de jeuk, hij is nu ook nog zwaar onder zeil en normaal altijd al spring levend rond deze tijd.

iemand tips?
Door sella
Maandag sowieso de entende da bellen, en het nooit meer doen enten, als je aan het elimineren bent!!(of als je hond behandeld wordt tegen systemische jeuk)
Ik zou voor nu proberen met een zuivere aloe vera gel hem verkoeling te geven.
Door nienk
dank je wel voor je reactie.

ik was met hem gewoon bij de holistische DA waar ik ook kom voor zijn jeuk. ben al sinds december bezig met elimineren, en heb de Weil enting al een paar maanden uitgesteld in overleg met de hda. zijn laatste was van november 2009 en ik wil weer met hem gaan trainen, dus hij moest hem hebben van de hondenschool. met wat Reus nu krijgt (konijn,eend,haas,hert,zalm en makreel) heeft hij een redelijk menu, goed genoeg om een tijd te blijven geven tot dat dit weer over is.

is het wel verstandig met aloe vera aan te gang te gaan, als hij dat nog nooit gehad heeft?
Door Els&Flow
Ik zou dat dus zelf niet doen, Aloë Vera kan een heftige reactie geven. Mijn oppashond kan er absoluut niet tegen. Mijn keus zou denk ik puur jeuk zijn. Of lekker onder de douche zetten, lauwwarm water gebruiken.

Heb je Reus al een kap of mooncollar omgedaan zodat ie er niet bij kan om te krabben?

Jeuk is erger dan pijn, heel veel sterkte en beterschap voor Reus.
Door nienk
ik spoel hem inderdaad later vandaag maar even af denk ik, nu gaat het wel.

puur jeuk heb ik ook nog, dus dat krijgt hij ook maar even een tijdje weer. ik weet nu toch precies waar de jeuk vandaag komt (nouja, zo goed als zeker).

hij krab voornamelijk met zijn achterpoten aan zijn hals en oren, dus een kraag heeft niet zoveel zin. ik ga vanmiddag op zoek naar sokjes, dan is krabben in ieder geval iets minder schadelijk.
Ik zouook schrik hebben om nu nog iets extra te doen dat het alleen maar erger kan maken ( denk maar aan mijn verhaal van de vlooienshampoo die reactie gaf)  maar afspoelen kan geen kwaad en is misschien ook wel verfrissend.  Hopelijk gaat het snel over. 
Door nienk
tjah aan de andere kant, hij vind de douche echt heel vervelend. als ie er eenmaal onderstaat, dan is het wel ok,  maar als ik hem de badkamer in wil krijgen dan gaat ie plat op zijn buik met de oren in de nek en laat zich niet op tillen. hij is duidelijk uit zijn doen, kijkt sip, koppie laag... anders gaan we straks wel even naar een fontein, even baantjes trekken. hoewel er volgens mij wel chemicaliën in dat water zitten knapt hij daar altijd wel van op. lastig.
Door Lizzy
Oh he bah, wat een toestanden :(

Om te beginnen zou ik zeggen: noooooit meer vaccineren! Nergens meer tegen. De kans is zeer groot dat de reacties per vaccinatie erger worden. Kun je aan Vetramil komen? Daar zit honing in maar ook cardiospermum en dat helpt de jeuk te stillen.

Sterkte!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door