Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik ben vanmiddag met Enya naar de kliniek geweest voor de eerste controle en om het verband te verwisselen. Het ziet er allemaal heel netjes uit. Enya voelt zich goed, ze eet goed, plast en poept goed en wil eigenlijk al weer veel meer dan nu nog goed voor haar is. Ik moet haar echt afremmen. Ze heeft anti biotica en een pijnstiller die volgens mij goed aanslaat, want ik heb niet het gevoel dat ze veel pijn heeft.
Wel zijn haar voet en tenen wat opgezwollen, maar dat zijn de naweeen van de operatie en dat trekt vanzelf weer weg.
Ik ben heel tevreden.
wat fijn dat Enya zo goed uit de operatie is gekomen en al vanalles wil, dat is toch een goed teken lijkt mij.
Ook fijn voor jou, als je zo bezorgt bent is vreselijk..
heel veel sterkte de komende tijd en dat alles goed mag blijven gaan!
Vandaag ben ik weer met Enya naar de kliniek geweest voor controle en om het verband te verschonen. Het ziet er allemaal netjes uit.
Wel blijven de voet en de tenen nog wat gezwollen door oedeemvorming. Ik ga eens even kijken wat ik daar aan kan doen want ik merk dat dat Enya iriteert: ze begint aan haar voet te likken.
Over twee dagen hebben we de volgende controle.
Antonia schreef: Vandaag ben ik weer met Enya naar de kliniek geweest voor controle en om het verband te verschonen. Het ziet er allemaal netjes uit.
Wel blijven de voet en de tenen nog wat gezwollen door oedeemvorming. Ik ga eens even kijken wat ik daar aan kan doen want ik merk dat dat Enya iriteert: ze begint aan haar voet te likken.
Over twee dagen hebben we de volgende controle.
Wat kun je daar aan doen, aan oedeemvorming, ben je daar al achter?

Fijn dat alles er netjes uit zag!
Lizzy schreef: Wat kun je daar aan doen, aan oedeemvorming, ben je daar al achter?

Fijn dat alles er netjes uit zag!
In principe verdwijnt de oedeemvorming vanzelf en hoef je er niets aan te doen. Zeker als ze straks weer gaat bewegen dan lost dit zich vanzelf op. Maar omdat Enya lijnrust heeft en ik merk dat Enya hinder van haar voet heeft ga het volgende doen om dit te ondersteunen:
- Enya kreeg 1 maal daags 30 druppels Echinacea Extra Forte met Plantago en Cat's Claw van Bloem. Ik ga die dosering opvoeren tot 3 maal daags 30 druppels. Rode zonnehoed-kruid (Echinacea purperea) en Cat's Claw bast (uncaria tomentosa) hebben een antiseptische werking en  bestrijden tevens oedeemvorming.
- Ik heb net Boswellia van Arkopharma gehaald, daarvan gaat ze 3 maal daags een capsula krijgen. Boswelia remt de vorming van oedeem en zwellingen die optreden bij ontstekingen, verbetert de werking van het bloedvatenstelsel waardoor de bloedtoevoer naar de gewrichten beter wordt en bloedvaten, die aangetast zijn door ontsteking of spasmen, herstellen.
- Vrijdagmiddag heb ik een afspraak met de dierenfysiotherapeut Gert van Dijk. Hij gaat de voet en de tenen masseren zodat er een vorm van lymfedrainage ontstaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door